Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Unmanaged Switch achter bridge modem voor router

Pagina: 1
Acties:

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:46
Avond,

Op gebied van netwerk heb ik de kennis voor fatsoenlijk thuisgebruik en niets meer dan dat. Vandaar dat ik deze vraag even hier deponeer.

Mijn internet komt binnen via een Ubee modem van UPC, deze staat in bridge en gaat direct naar mijn router (DIR 655). Nu ben ik niet helemaal tevreden over het Wifi signaal van de router en dit ligt aan de locatie, namelijk onderin een kast en moet dus al direct aan zendsignaal inboeten alvorens het Wifi überhaupt opgepakt kan worden.

Nu wil ik mijn router wat hoger verplaatsen maar wil niet moeten kloten met alle UTP kabels die verder aangesloten zijn, daarom dacht ik de router te vervangen door een switch (unmanged). 1 UTP hiervan komt dan in het modem en de een andere in de router.

Maar echter liggen dan volgens mij de apparaten die aan de switch zitten direct aan het modem die nu dus openstaat (immers bridge)? Of is de switch wel slim genoeg om het via mijn router te laten verlopen?

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

• Jorik90
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-11 12:48
Wat je zegt klopt (waarschijnlijk werkt het niet eens omdat je modem maar 1 apparaat verwacht/1 ip adres geeft). Je zou twee kabels naar je router kunnen laten lopen, 1 van je modem en 1 naar de switch waar de andere apparaten aan zitten. Een tweede beter wifi access point is wellicht ook een optie. Probeer eerst eens of het signaal beter wordt met je verplaats actie.

[ Voor 14% gewijzigd door Jorik90 op 26-12-2014 20:12 . Reden: toevoeging ]

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:00
Je kunt wel een switch plaatsen tussen je modem en router, maar daar kan je maar één apparaat op aansluiten. Tenzij je alle instellingen van tevoren weet, en je aan mac adress cloning doet.

UPC gebruikt volgens mij dynamische publieke IP adressen, dus deze vlieger gaat niet op.

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-06 17:05

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Is dit geen oplossing: Afbeeldingslocatie: http://img.dxcdn.com/productimages/sku_0813_1.jpgklik
Je kunt dan de kabels verlengen zonder de oude te hoeven vervangen.

adr opleidingen en meer adr opleidingen

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Doe eens een stuk simpeler:
- modem niet als bridge maar als router instellen.
- D-Link router als AP instellen

Vervolgens heb je WiFi van de D-Link waar je wilt hebben, maar heb je je private LAN op alle Ethernetaansluitingen :)

Oslik blyat! Oslik!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:46
dion_b schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 20:25:
Doe eens een stuk simpeler:
- modem niet als bridge maar als router instellen.
- D-Link router als AP instellen

Vervolgens heb je WiFi van de D-Link waar je wilt hebben, maar heb je je private LAN op alle Ethernetaansluitingen :)
Ik wil statische DHCP voor o.a. mijn netwerk receiver en NAS. Het Ubee modem van UPC bied deze optie niet, alleen een lease time van plus minus een jaar, zou ik nog mee kunnen leven. Echter als er een update of reboot of iets dergelijks plaats vind aan het Ubee modem vervallen de leases en dat is dus wat ik niet wil.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:25
Freakie1NL schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 20:35:
[...]

Ik wil statische DHCP voor o.a. mijn netwerk receiver en NAS. Het Ubee modem van UPC bied deze optie niet, alleen een lease time van plus minus een jaar, zou ik nog mee kunnen leven. Echter als er een update of reboot of iets dergelijks plaats vind aan het Ubee modem vervallen de leases en dat is dus wat ik niet wil.
Kijk wat de scoop van de DHCP range is in de modem. Kies een IP adres buiten die range en klaar is kees.

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:48
Je kan toch ook vaste IP's instellen in de verschillende apparaten?! Dan ben je niet afhankelijk van de Ubee. De DHCP range van de Ubee wat verkleinen, en de vaste IP's buiten de DHCP range instellen.

Vervolgens de oplossing van dion_b. Modem uit de bridge-mode (wifi uit), en D-Link als AP.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Je moet of:

• Twee kabels laten lopen van je modem naar je router (een naar je kabelmodem, een naar die switch)
• Één kabel met een managed switch met vlans gebruiken
• Die kabel splitsen in 2x 100mbps.

Je kunt inderdaad niet gewoon een switch aan je modem knopen en daar je router in prikken.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Pagina: 1