Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Map creator

Pagina: 1
Acties:

• EXpaND
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-08 13:20
Beste tweakers,

ik weet niet zeker waar ik deze vraag moest posten, dus sorry als ik fout zit! :P

Ik zit met een vraag, waar jullie misschien al iets meer kennis in hebben dan ik.
als student ben ik bezig met een projectje. Meer ook vanuit mijzelf om te kijken of het kan! :)

het scenario:
Een centrale webbagina, waar je kan zoeken op resultaten gekoppeld aan een postcode. Waarna een map verschijnt met suggesties in de buurt die naar eigen data worden gegenereerd.

Zie het als een soort van Google maps, waar je iets kan opzoeken. Alleen dan met mijn eigen gegevens.

Wat ik nou eigenlijk zoek??
Ik heb nu deze website gevonden, waarmee je gegevens van een Excel sheet kan invoeren en op basis daarvan automatisch een kaart kan worden gegenereerd.

Kennen jullie een systeem waarmee je gebruikers kunt laten registreren. Zij dan toegang krijgen tot een registratieformulier waar je hun de gevraagde informatie kunt laten invullen. En dat die gegevens automatisch naar het excel documentje kan worden geschreven? Zodat het excel sheetje constant geupdated word maar dan volledig automatisch?

Ik hoor graag jullie tips/inzicht!
alvast bedankt guys! :*)

when an engineer thinks, it's not a brilliant mind that works, it's imagination that brings us revolutions

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Wat een gigantisch XY-probleem. ;) Je hebt een of andere vage tool gevonden dus in plaats van het probleem op te lossen ga je op zoek naar een manier om met die tool te werken. 8)7

Pak gewoon de Google Maps API erbij. Gebruikers kunnen dan adressen invullen, vervolgens geocode je die adressen via Javascript op de PC van de gebruiker (om zo niet tegen limieten van Google aan te lopen) en gebruik je die geocoded data om in te zoeken en om markertjes op een map weer te geven, ook weer met de Maps API.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• EXpaND
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-08 13:20
oei, ik heb tot nu toe nog nooit met API's gewerkt, ik ga even onderzoek doen. Thanks anyway! _/-\o_

Edit: Ik ben een student ruimtelijke vormgeving, en heb dus eigenlijk niet ervaring in het coderen ect. Nu heb ik dus kant en klare oplossing voor een website. Dat is eigenlijk gewoon een soort van powerpoint principe. _O-

ik kan niet een API invoegen binnen die website, maar wel bepaalde dingen embedden. Google maps zou dus wel kunnen, alleen praat je dan niet over je eigen gegevens die je daar invoegt. Maar ben je afhankelijk van wat google in hun database heeft staan. Zeg ik dat goed?

[ Voor 71% gewijzigd door EXpaND op 26-12-2014 19:41 ]

when an engineer thinks, it's not a brilliant mind that works, it's imagination that brings us revolutions

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Nee, het hele idee is dat je die database zelf bijhoudt en Maps alleen gebruikt om die data te vergaren en weer te geven.

Een kant en klare oplossing voor zo'n specifiek probleem ga je trouwens niet vinden en sowieso zit je in een forum over webdevelopment redelijk verkeerd als dat is wat je zoekt. Als je hulp nodig hebt bij het implementeren van die API dan kunnen we wel helpen, als je kant en klare software zoekt niet.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.