Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 639547

Topicstarter
hallo mede tweakers ik ben heel erg benieuwd naar de werkgever shell wat hun bieden.
zouden jullie dit lijstje voor mij invullen zodat ik er meer te weten over kom.
ik doe zelf een megatronica opleiding mbo 4 en als ik klaar ben met die opleiding dan zou ik graag wel bij de shell gaan werken.
maar de verhalen over de shell zijn zo kleurrijk het kan niet bijna niet mooier.
ik ben zelf benieuwd hoe het eraan toe gaat in zo'n bedrijf.
ik hoop dat jullie er mij iets over kunnen vertellen.

Leeftijd:
Opleiding(en):
Certificaten:
Werkervaring:
Werkgever:
Huidige functie:

Vakantiegeld:
Vakantiedagen:
13/14e maand of winstuitkering:
Laptop:
GSM:
Leaseauto*:
Werkweek:
Pensioenregeling:
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:
Land:
Regio:
Reistijd**:

Maandsalaris (bruto):

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 639547 op 26-12-2014 17:41 . Reden: meer vertellen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Nu dump je weer gewoon een lijstje zonder eigen inzet. Heb je de sluitmessage van Anoniem: 27535 in "iemand ervaring werken bij shell?" wel gelezen?
meer achtergrond over de functie, je eigen indruk zover, waar de functie vervuld wordt en zo verder
Dus begin eens met de beschrijving van het type functie wat je zoekt, wat je zelf al gevonden hebt over Shell of vergelijkbare functies elders, enzovoort :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluemoon23
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-06-2024
Ik kan je wel helpen, maar wees er wel van bewust dat bedrijven als Shell inderdaad verwachten dat jezelf ook initiatief neemt, en zoals gambieter al opmerkt is je openingspost geen goede start.

Dit al bekeken ? http://www.shell.nl/nld/a.../mbo-pernis-moerdijk.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:58
Ik werk niet direct bij Shell, maar wel heel veel voor en met Shell. Op basis van de verhalen van de Shell mensen is het een uitstekende werkgever. Een ongekend goed pensioen, veel ontwikkelingsmogelijkheden, work/life balans goed etc.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjosz
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06:29
Goed je best doen op school en wellicht dat je daar stage kunt gaan lopen :)

Oja je moet ook een online test doen tijdens de sollicitatieprocedure (zelfs voor stagiaires). En je Engels moet goed zijn want dat is de voertaal geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluemoon23
Online test was bij mij niet zo, maar dat is dan ook al weer een paar jaar geleden.
Engels als voertaal zal waarschijnlijk vaak zo zijn bij de kantoren van Shell, maar dat is omdat veel graduates uit het buitenland eerst een paar jaar meedraaien in Nederland.
En dan praat je natuurlijk Engels als er een buitenlander in je team zit.

Maar op de "werkvloer" van bijvoorbeeld, Shell Pernis of Moerdijk praten de operators of technici echt geen Engels tegen elkaar als het allemaal Nederlanders zijn natuurlijk.
Op die link die ik eerder had gepost staat wel wat info over MBO functies bij Shell

[ Voor 22% gewijzigd door bluemoon23 op 26-12-2014 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjosz
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06:29
Een paar maanden geleden heb ik daar gesolliciteerd naar een afstudeerstage. Die test is een vereiste, maakt niet uit of het voor een MBO, HBO of WO functie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluemoon23
Ik moest een of andere test doen samen met nog 3 man die ook kwamen solliciteren.
Met een krant, touw, plakband en nog wat zooi, moesten we een sinaasappel over een (denkbeeldige) balkon lepelen.................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Anoniem: 639547 schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 17:27:
hallo mede tweakers ik ben heel erg benieuwd naar de werkgever shell wat hun bieden.
zouden jullie dit lijstje voor mij invullen zodat ik er meer te weten over kom.
ik doe zelf een megatronica opleiding mbo 4 en als ik klaar ben met die opleiding dan zou ik graag wel bij de shell gaan werken.
maar de verhalen over de shell zijn zo kleurrijk het kan niet bijna niet mooier.
ik ben zelf benieuwd hoe het eraan toe gaat in zo'n bedrijf.
ik hoop dat jullie er mij iets over kunnen vertellen.

Leeftijd:
Opleiding(en):
Certificaten:
Werkervaring:
Werkgever:
Huidige functie:

Vakantiegeld:
Vakantiedagen:
13/14e maand of winstuitkering:
Laptop:
GSM:
Leaseauto*:
Werkweek:
Pensioenregeling:
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:
Land:
Regio:
Reistijd**:

Maandsalaris (bruto):
Ligt denk ik ook sterk aan je functie bij Shell. Een pompbediende zal bovenstaande niet snel krijgen, maar de CEO daarentegen. :+ Als je zegt op wat voor functie je je wil richten kan iemand je misschien ook gerichter iets vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 639547

Topicstarter
haha jongens jullie hebben gelijk ik had meer moeten toevoegen voor dat ik deze topic opende maar eerste keer op een fourim voor mij.
ik ga volgende keer mijn best doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harmz
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-06 16:43
Ik zou eerst even letten op hoofdletter en punten. Anders valt je sollicitatiebrief in de eerste ronde al af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
In je vorige topic (linkje) kon je ook niet eens de naam van je opleiding fatsoenlijk spellen, en toen heb ik je daar nog op gewezen. Maar ook hier ga je de fout weer in, man man man.

Megatronica, hoe kom je er toch op :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:46

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als je je sollicitatiebrief op de zelfde manier schrijft als je posts hier is je topic geheel overbodig. Je schrijft in zulk slecht Nederlands dat een recruiter van Shell (of eender welk bedrijf :X) waarschijnlijk niet eens de moeite zal nemen om verder dan de eerste alinea te lezen :X

Dat gezegd hebbend: shell betekent intakegesprek, assesment, dan nog een assesment en nog een tweede gesprek. En ik twijfel sterk of ze nog onder HBO niveau aannemen. Goed bedrijf, dat wel, maar dat willen ze graag zou houden en dus nemen ze alleen goede mensen aan.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluemoon23
The Eagle schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 16:54:
En ik twijfel sterk of ze nog onder HBO niveau aannemen. Goed bedrijf, dat wel, maar dat willen ze graag zou houden en dus nemen ze alleen goede mensen aan.
Kijk anders even bij deze link die ik al eerder had gepost ;) http://www.shell.nl/nld/a.../mbo-pernis-moerdijk.html

HBOers en WOers zijn ook niet altijd even handig bij sommige functies, soms moet je zooi gewoon vervangen en niet een uitgebreide testprocedure er op los laten en kijken en analyseren wat er precies mis is.
Die plant moet wel weer draaien, productieverlies is meestal duurder dan gelijk het onderdeel vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer21
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11-06 06:28
Ik werk nu zo'n 4 jaar bij Shell, maar op WO niveau dus dat is een andere wereld dan operations en maintenance in Pernis/Moerdijk. Dat zijn wel de plaatsen waar je een baan zult moeten zoeken want op het hoofdkantoor en in de engineering centers wordt er zover ik weet niemand zonder WO studie aangenomen. Zoals bluemoon23 al zegt; kijk gewoon eerst even op de Shell website, daar staan genoeg specifieke vacatures om op te solliciteren. Dat lijstje kan ik niet voor je invullen, want dat is echt heel erg afhankelijk van je functie en van het soort diensten wat je draait. Realiseer je ook dat Shell niet een eenvoudig bedrijf is om binnen te komen, er solliciteren honderden mensen per dag, dus je moet echt aan kunnen tonen dat je op technisch, organisatorisch en relationeel vlak heel goed bent, en ook zo over komen in een gesprek.

De salarisschalen staan ook gewoon online als onderdeel van de CAO: https://www.cnvvakmensen.nl/caos/chemie-en-energie/cao-shell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluemoon23
Ik denk wel dat zo`n beetje de helft van het Shell personeel buiten de CAO valt, (lees: meer verdiend als wat in die CAO schalen staat)
Engineer 21 sowieso al ;)
Zelf val ik er nog net onder, 1 promotie en ik val niet meer onder de CAO loonschalen, al word ik weer vrolijk gemaakt met ploegentoeslag en offshoretoeslag.

[ Voor 12% gewijzigd door bluemoon23 op 28-12-2014 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:37

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ik heb even snel gekeken, maar die CAO salarissen gaan maar tot zo'n € 5000,- per maand? Dan zit je daar nog wel een keer boven inderdaad. Ik werk ook bij een zeer groot bedrijf maar niet CAO salarissen gelden eigenlijk alleen voor MT niveau en in de CAO gaat t tot zo'n 7k, dus t concept ken ik wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluemoon23
€5000/maand is alsnog meer als 2 x modaal natuurlijk.
Maar grofweg kun je denk ik zeggen dat HBO en hogere functies sowieso al niet onder de CAO vallen.
Dan wil natuurlijk niet zeggen dat alles wat buiten de CAO valt minimaal €5000/maand krjgt, dat is natuurlijk het eind van die schaal.

Hier een nieuws berichtje van een nieuwe CAO van NAM (50%Shell/50%Exxon, maar volledig "operated" door Shell) http://www.nam.nl/nl/news...m/akkoord-nieuwe-cao.html
1700 werknemers volgens het nieuwsbericht(daar rekenen ze denk ik ook de inleners bij) en bijna 450 daarvan vallen onder de CAO.
De rest van die CAO is dus of ingehuurd, of zit in een salarisschaal die buiten de CAO valt......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Om welke functie gaat het sowieso? Wellicht wil de TS in een tankstation van Shell werken, heb je daar bij Shell ook al HBO of WO voor nodig?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer21
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11-06 06:28
Ik geloof dat de mensen die op de tankstations zitten over het algemeen niet in dienst zijn bij Shell maar daar via een soort uitzendconstructie zitten, als het tankstation al direct geëxploiteerd wordt door Shell. Veel tankstations zijn franchise. Kijk maar eens op je bon, alleen als daar Shell Nederland Verkoopmaatschappij op staat heb je direct met Shell te maken.

Ik nam aan dat de TS op zoek was naar een technische functie op MBO niveau, dan acht ik de kans het grootst om in maintenance op Pernis of Moerdijk een baan te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-02-2024
Ik ken wat mensen in senior management posities bij Shell en het salaris en de secundaire voorwaarden zijn er absoluut geweldig maar zoals Eagle zegt, gezien je startpost wordt dat wellicht een beetje moeilijk.

Maar je bent nog jong, je kan er natuurlijk aan werken!

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

Pagina: 1