iPhone 13 mini (iOS 26) [daily driver]
Jolla C2 (Sailfish OS 5)
Xiaomi Pad 6 (Sailfish OS 5)
OnePlus 6T (Ubuntu Touch 20.04)
Het leukste van een vers OS is toch om lekker door de theme browser heen te klikken tot je iets hebt wat bevalt? Ik zou trouwens ook Enlightenment eens te proberen, bijvoorbeeld en de vorm van een distro zoals eLive of Bodhi. Ook erg licht en zeker in combinatie met Wayland erg resource-arm en een prima alternatief voor lxde/xfce.
[ Voor 7% gewijzigd door TweakMDS op 26-12-2014 17:25 ]
Misschien is dit wat voor je?
http://xfce-look.org/
Hier zijn over het algemeen wel wat thema's of icoontjes te vinden special voor XFCE.
Ik heb zelf trouwens Xubuntu 14.04 draaien in een virtuele machine, deze heeft een ambiance thema gekregen van mij, dat ziet er naar mijn mening ook best wel aardig uit.
Misschien ook de moeite waard?
https://www.youtube.com/watch?v=JnH92h_QHf0
http://xfce-look.org/
Hier zijn over het algemeen wel wat thema's of icoontjes te vinden special voor XFCE.
Ik heb zelf trouwens Xubuntu 14.04 draaien in een virtuele machine, deze heeft een ambiance thema gekregen van mij, dat ziet er naar mijn mening ook best wel aardig uit.
Misschien ook de moeite waard?
https://www.youtube.com/watch?v=JnH92h_QHf0
Kijk idd even op die site. Ik houd van een donker thema, dus heb iets als Plasma Bolt of DarkCold ingesteld, maar het is aan jou of je dat mooi vind of niet.
Wat wel iets kan helpen, is om een afbeelding te gebruiken voor de achtergrond van je panel(s). Het ligt aan het thema of er eentje is bijgeleverd.
Wat wel iets kan helpen, is om een afbeelding te gebruiken voor de achtergrond van je panel(s). Het ligt aan het thema of er eentje is bijgeleverd.
Commandline FTW | Tweakt met mate
Bedankt voor de suggesties.
@SndBastard Ja je hebt gelijk, ik wist niet dat XFCE een ingebouwde theme browser had. Ik ga zeker ook eens kijken naar een distro met Enlightenment.
@Allard Pruim Bedankt voor de links. Ik heb ze snel even doorgekeken en heb al wat mooie dingen gezien.
@Hero of Time Ik ga eens kijken naar die thema's! Bedankt!
@SndBastard Ja je hebt gelijk, ik wist niet dat XFCE een ingebouwde theme browser had. Ik ga zeker ook eens kijken naar een distro met Enlightenment.
@Allard Pruim Bedankt voor de links. Ik heb ze snel even doorgekeken en heb al wat mooie dingen gezien.
@Hero of Time Ik ga eens kijken naar die thema's! Bedankt!
iPhone 13 mini (iOS 26) [daily driver]
Jolla C2 (Sailfish OS 5)
Xiaomi Pad 6 (Sailfish OS 5)
OnePlus 6T (Ubuntu Touch 20.04)
Kijk anders ook eens voor een paar ideeën in Post hier je Non-Windows screenshots - Deel 6. Ik zou er zelf eens m'n screenie moeten posten, dan heb je een idee hoe ik het heb met echt donker (zal dan ook Tnet open hebben, nog meer donker
).
Dat topic is tof en geeft een prima beeld van wat er haalbaar is, maar probeer niet in de valkuil van achtergronden te vallen. Veel desktops zien er fantasisch uit doordat ze een prachtige achtergrond hebben. Zou je die op zwart of een neutrale kleur zetten, dan blijft er vaak toch wat minder over...
Ik heb zojuist nog even een VM van Bodhi geïnstalleerd maar op basis daarvan zou ik toch mijn advies bijstellen naar eLive 2.5 (is nog wel beta!). Erg fijne distro die sterk de kans maakt om mijn Linux Mint 17 Cinnamon als desktop te gaan vervangen als hij stable gaat.
Ik heb zojuist nog even een VM van Bodhi geïnstalleerd maar op basis daarvan zou ik toch mijn advies bijstellen naar eLive 2.5 (is nog wel beta!). Erg fijne distro die sterk de kans maakt om mijn Linux Mint 17 Cinnamon als desktop te gaan vervangen als hij stable gaat.
Wat ik nog was vergeten te melden: als je naar donkere thema's gaat kijken zoals ik heb, houd dan rekening mee dat veel websites kapot gaan met invulvelden. Ik zie op zo'n beetje elke site (zelfs ABN Online Banking) dat er wel een kleur is opgegeven voor de tekst of achtergrond, maar niet beide. Resultaat: zwarte achtergrond met zwarte tekst of witte achtergrond met witte tekst. Niet te lezen dus. Ik heb daarom voor een aantal sites een aangepaste CSS moeten maken en die ingesteld puur om de incompetentie van de websitemaker op te lossen. Nu is het wel zo dat het instellen van een donker thema niet in het standaard testscenario zit voor usability, maar het is een kleine moeite om beide elementen op te geven, ipv ervan uit te gaan dat het OS of browser deze goed invult.
Ik heb altijd Adwaita of Absolute als thema, voor de lichtere thema's althans. Maar ook Clearlooks ziet er goed uit. Dat in combinatie met het Whiskermenu (die lijkt wel een beetje op het startmenu van Windows 7) maakt Xfce wel modern genoeg. En toch bloedsnel.
Saved by the buoyancy of citrus
Dit zijn mijn instellingen op Xubuntu. Mischien heb je er wat aan.
Vensterbeheerder
Stijl: Bluebird
Lettertype: Verdana 9
Uiterlijk
Stijl: greybird
Pictogrammen: Faenza ambiance
Lettertype: Verdana 8
Anti kartelvorming: aan
Anti-aliasing: licht
Pixelvolgorde: RGB
DPI: 98
Vensterbeheerder