The Division op welk platform?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WingGraph
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21-10-2023
Hallo mede tweakers.

Ik zit met het volgende dilemma,

Ik ben altijd al een pc gamer geweest (mijn huidige pc is kwa hardare up to date, en zal de komende spelen op ultra draaien) en heb al een hele collectie opgebouwd in Steam, zelfs toen we een ps3 hadden, speelde ik er niet zo veel op, voornamelijk gekocht voor mijn vrouw, die singstar en dergelijke wou spelen.

Nu heb ik een paar weken geleden een ps4 gekocht met GTA V - en ben wat verliefd aan het worden op playstation 4, Nu ik speel nog af en toe eens op de pc, maar niet meer zoals vroeger, ik heb bv nog BF hardline in preorder staan op origin, welke ik zeker ga spelen op de pc. (shooters op console is en blijft altijd nog een beetje raar voor mij, waarschijnlijk moet ik nog wat wennen en oefenen).

Maar, ik zou graag ook The Division gaan spelen, maar ik vroeg mij nu af, welk platform is nu het best geschikt voor deze game?

De developement gebeurd hoofdzakelijk op console, dus is hij dan beter op console te spelen dan op pc?

Ik zou wel graag wat meer gebruik willen gaan maken van de ps4, maar ben een beetje bang, dat de game mij niet gaat aanspreken, omdat ik niet gewoon ben van op een console te spelen en omdat het toch ook fps bevat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-09 12:54

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Het is een console primair spel, dus als je een ps4 hebt zou ik het daarop spelen, tenzij je echt perse op de pc wil gamen. Voordeel daarvan is betere graphics etc als je pc het aankan en betere aim met muis uiteraard. Controls zullen echter gericht zijn op consoles voornamelijk.

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HADES2001
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Beetje lastig voor andere mensen je te gaan vertellen waar je maar een game op wilt spelen.
Als jij hem voor de PS4 wil zou ik zeggen haal hem lekker voor de PS4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qballbeg
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-09 23:37
Volgens mij valt The division heel goed in het plaatje voor games op de PS4. Ik heb zelf een redelijk goeie PC staan, maar haal de division toch voor de PS4.
Ook omdat meerdere vrienden gamen via de PS4

Skull Joooooke...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcade
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 14:45
Ben net als jou hoofdzakelijk een PC Gamer; maar heb ook PS3 sinds het begin gehad en op gespeeld.

Nu was ik ook altijd van plan een PS4 te halen, zodra er een game verscheen die me *echt* aansprak .. maar .. dat is tot nu toe nog niet echt gebeurd. Zijn wel wat goede games uitgekomen, maar weinig en geen spel die me echt heel erg aansprak. "The Division" is er wel een van, maar nog niet uitgekomen.

Daarnaast heb ik onlangs ook mijn PC geupgrade en kan ik nu nieuwe spellen, net als jou, ook op Ultra spelen. Wat ik ook gedaan heb is mijn PC via HDMI kabel aan mijn 55 inch TV gehangen, en via Motioninjoy+blutooth kan ik mijn PS3 Controller gebruiken.

Ik kan nu dus mijn PC games op mijn TV spelen alsof het een 'console' is, en ik plan dit nu ook te doen met GTA 5, The Division, Watch Dogs, etc.

Want het is met Watch Dogs (en ook met GTA5 later) wel duidelijk geworden dat de PC gewoonweg sneller/mooier is dan een Console. Dus tot nu toe niet het nut ingezien nog een aparte PS4 te halen .. Zeker nu de PS4 hardware veel dichter bij PC hardware ligt (vergeleken met PS3) verwacht ik gewoon heel weinig games op de PS4 die niet naar de PC komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-08 22:18
Heb je vrienden die een PS4 hebben? Koop dan the Division op de PS4. Het is een game die erg leunt op online gamen, ga daar waar je vrienden zitten. Op deze manier ga je het meeste plezier beleven aan de game. Bovenalles werkt social gamen gewoon allemaal beter op een console. Je ziet altijd welke vrienden online zijn en wat ze spelen, je kan ze gewoon joinen nog voordat je in de game zit, cross-game invites/chat en alles is al ingebouwd. Je hoeft geen 3 verschillende programma's te gebruiken om met je vrienden te kunnen spelen. Je hebt iedereen bij elkaar in een simpele overzicht en joinen is net zo makkelijk.

Daarnaast is The Division geen FPS, het is een third person game. Een toetsenbord/muis vind ik persoonlijk nooit fijn met alles behalve FPS. De controls zijn altijd heel erg aangepast voor de console. Rondrennen met A,S,D,W is niet hetzelfde als een stick met 360 graden. Nu kan je voor een controller kiezen uiteraard en heb je gewoon een console ervaring qua gameplay.

Maargoed, mijn punt: The Division is een spel waarbij online gamen integraal is. Wil je het meeste plezier beleven speel dan met je vrienden. Zitten zij allemaal op de PS4: haal de game voor de PS4, zitten ze op de PC: haal dan de game op de PC.

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matrix14
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-06-2024
Ik wacht af hoe snel er cheats op de pc versie zullen verschijnen. Als de pc versie een cheatfest wordt haal ik hem voor de ps4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Waarom zou je vrijwillig een game op een verouderd platform kopen voor 20 euro meer? Ja okay, als je vrienden hebt waar je mee wil samen spelen dan is er nog een case voor te maken. Maar anders? Aan de andere kant, het is van Ubisoft dus het gaat waarschijnlijk enorm tegenvallen.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dantar
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-12-2023
De eerdere antwoorden begrijp ik niet helemaal. Niemand kan hier een zinvol antwoord op geven voordat hij uit is. Wacht af totdat hij uit is, en stel dan de vraag opnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-09 09:57
MrVegeta schreef op maandag 05 januari 2015 @ 16:50:
Waarom zou je vrijwillig een game op een verouderd platform kopen voor 20 euro meer? Ja okay, als je vrienden hebt waar je mee wil samen spelen dan is er nog een case voor te maken. Maar anders? Aan de andere kant, het is van Ubisoft dus het gaat waarschijnlijk enorm tegenvallen.
De developer zelf (Massive) heeft wel een redelijke track record maar idd. Ubisoft nou niet bepaald.
Ubi heeft de laatste paar jaar wel aardig bewezen dat ze graag dingen mooier voorschotelen dan dat ze zijn.

Ergo advies is wacht tot de game uit is, of liever even langer aangezien het om een Ubisoft game met een nieuw ontwikkelde engine gaat.

PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WingGraph
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21-10-2023
Mja, ik heb in mijn pc een GTX 980 zitten dus kwa grafische kracht is en blijft mijn pc top. En ik kan deze ook aansluiten op de tv en ik heb een controller....

Ik heb 1 vriend op de pc, die geen Division gaat spelen en ik heb 1 vriend op de ps4 die geen Division gaat spelen.

Dus kijken waar je vrienden spelen heeft geen jut bij mij. Idd afwachten en zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Vraag je je dit serieus af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ja, als je een goede pc hebt waar je de game op kan draaien. Waarom zou je de game dan op een verouderde console willen spelen? Als je een goede auto hebt om naar je werk te gaan, dan ga je toch ook niet op een skelter?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
@OP, Zelf ook altijd op de PC gespeeld (nog steeds) maar omdat ik toe was aan een cpu upgrade toch ook eens goed overwogen een PS4 aan te schaffen, het feit dat ik daardoor eerder GTA5 kon spelen hielp ook wel goed mee met mijn keuze maar goed.

Ik had me idd ook voorgenomen om echt geen shooters te gaan spelen op de PS4 maar toen ik BF4 voor 26 eurotjes kon kopen heb ik het toch gedaan, en ja het is echt "vreselijk" met een controller maar het gaat steeds iets beter en ik ben ervan overtuigd dat als je het eenmaal bent gewend dat zelfs shooters goed te doen zijn op de PS4. (en dit komt echt van iemand die dat nooit heeft zien zitten)

En wat ASNNetworks al aangaf, het chatten/joinen van vriendin gaat lekker makkelijk allemaal.

Ik denk dat ik persoonlijk nu eerder een shooter op de PS4 zou halen temeer omdat ik mezelf gewoon wil dwingen het leuk te vinden.
Het gemak van de PS4 ten opzichte van mijn PC bevalt me steeds beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de PS4 gamers:
Er is een community aangemaakt die Tweakers The Division heet.
Deze kan je onder mijn naam vinden, bravehendrik.
Hier kan alles over The Division gepost worden en kan er gezocht worden naar teammates om mee te gamen.
Deze is voor iedereen toegankelijk, dus hoef je geen request te sturen om te joinen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Verwijderd schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 12:35:
Voor de PS4 gamers:
Er is een community aangemaakt die Tweakers The Division heet.
Deze kan je onder mijn naam vinden, bravehendrik.
Hier kan alles over The Division gepost worden en kan er gezocht worden naar teammates om mee te gamen.
Deze is voor iedereen toegankelijk, dus hoef je geen request te sturen om te joinen.
Top! Maar waar vind ik die community precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je me een friend request stuurt dan kan je in mijn profiel zien van welke community's ik lid van ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greyfox1987
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-09 08:56
Heb jij 27 euro betaald voor de game met season pass? :)

Xbox Live Gamertag: Greyfox1987

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:31

justifire

Shut up and squat !!

greyfox1987 schreef op maandag 08 februari 2016 @ 09:07:
[...]

Don't cry for me Argentina :P
En met 30 dagen exclusive content zou ik het wel weten voor welk platform ik zou kiezen.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Als ik de keuze zou moeten maken tussen pc en console, dan zou ik in het geval van The Division absoluut voor console kiezen.
En dan puur om het feit dat de cheaters en modders van de PC community het plezier in de multiplayer echt keihard kunnen bederven, net zoals is gebeurd bij GTA V.
En aangezien multiplayer ook een grote rol speelt bij The Division zou ik zelf dat risico niet nemen.

[ Voor 14% gewijzigd door Wootism op 19-02-2016 07:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

greyfox1987 schreef op maandag 08 februari 2016 @ 09:07:
[...]

https://uk.gamesplanet.co...ivision-uplay-key--2631-1 is de game voor 28 euro te koop. Dat is 22 euro goedkoper dan bol.com die 10 euro korting geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
MrVegeta schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 22:09:
[...]

https://uk.gamesplanet.co...ivision-uplay-key--2631-1 is de game voor 28 euro te koop. Dat is 22 euro goedkoper dan bol.com die 10 euro korting geeft.
Verwar je nu niet de pound met de euro?

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Pagina: 1