geen beeld tijdens boot wel tijdens gamen

Pagina: 1
Acties:

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:23
Beste Tweakers

Heb eergister mijn r9 290 binnengekregen. Die via hdmi naar mijn receiver gaat en dan naar mijn tv. Hij zit lekker warmpjes op een b75pro3-m samen met 2x4gb en een i5-3570. Igpu werkt goed. In mijn bios staat pci-e als primare gpu adepter. Alleen tot aan windows heb ik geen beeld. Voor de rest werkt het systeem stabiel en zie ik geen rare dingen die er voor zorgen dat ik geen beeld heb tijdens booten. Kan dit komen omdat hij in post geen hdmi ondersteuning maar wel display port. Zoja kan een display port naar hdmi stekker helpen?

Als ik nog vragen zijn of opmerking hoor ik het graag.

• Assix
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15-01-2025
Waarschijnlijk boot hij op één van de andere monitoren!

• Cowamundo
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16-12-2025
Mijn oude HD6970 in combinatie met een nieuwe Iiyama ProLite GB2488HSU-B1 gaf via hdmi, dvi en display port ook zwart beeld tot aan Windows.
Wel kon ik toen in de BIOS komen en dan sprong het beeld wel gewoon aan.
Ook mijn instelling stond primair op pci-e en de monitor ingesteld op de aansluiting die ik gebruikte (hdmi, dvi, display) maar heb nooit kunnen vinden waardoor dit kwam.

Nu sinds kort een nieuwe GPU en andere dingen en ik heb weer beeld tijdens het booten, heel vreemd.

[ Voor 3% gewijzigd door Cowamundo op 26-12-2014 16:17 ]

• loki504
Ja weet ook niet waar het vandaan komt. Zal morgen eens kijken of dvi wel werkt.

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21:26
heb je de kaart wel eens direct in de tv geplugd in plaats van de reciever?

• loki504
nee nog niet geprobeerd. ga ik maandag avond proberen(dan komt nieuwe voeding en cpu koeler en moet hij toch uit elkaar)
Pagina: 1