Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Computer voor thuis. Gaat voornamelijk gebruikt worden voor werk (internet, Excel, Matlab). Soms draai ik wat simulatie algoritmes waarbij vooral de processor denk ik de bottleneck zal zijn. Heb al een tijd geen games meer gespeeld omdat de computer het niet aankon, maar als ik toch een nieuwe PC koop wil ik wel een spel als BF4 kunnen draaien. Aan de andere kant is gaming geen hoge prioriteit, dus ik wil niet een heel hoog bedrag kwijt zijn aan een videokaart die volgend jaar de helft zou kosten.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Inclusief verzendkosten en assemblage is 1100 a 1200 het maximum. Als het voor minder kan is dat natuurlijk ook goed.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord, muis en boxen heb ik al. Een oud vierkant 17" scherm heb ik ook al, die wil ik als tweede monitor meenemen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zoiets als in onderstaande lijst. Ik heb er niet veel verstand van, dus misschien zijn er betere alternatieven voor vergelijkbare prijs of misschien past niet alles goed bij elkaar.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het moet een stille PC zijn bij normaal gebruik (evt bij zwaar gebruik als gamen mag er wel wat extra geluid uit komen, want dan merk je er toch weinig van).
Ga je overklokken?
Is dit de moeite / het risico waard?
Vraag
Waar kan je de PC het beste laten assembleren?
Computer voor thuis. Gaat voornamelijk gebruikt worden voor werk (internet, Excel, Matlab). Soms draai ik wat simulatie algoritmes waarbij vooral de processor denk ik de bottleneck zal zijn. Heb al een tijd geen games meer gespeeld omdat de computer het niet aankon, maar als ik toch een nieuwe PC koop wil ik wel een spel als BF4 kunnen draaien. Aan de andere kant is gaming geen hoge prioriteit, dus ik wil niet een heel hoog bedrag kwijt zijn aan een videokaart die volgend jaar de helft zou kosten.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Inclusief verzendkosten en assemblage is 1100 a 1200 het maximum. Als het voor minder kan is dat natuurlijk ook goed.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord, muis en boxen heb ik al. Een oud vierkant 17" scherm heb ik ook al, die wil ik als tweede monitor meenemen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zoiets als in onderstaande lijst. Ik heb er niet veel verstand van, dus misschien zijn er betere alternatieven voor vergelijkbare prijs of misschien past niet alles goed bij elkaar.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het moet een stille PC zijn bij normaal gebruik (evt bij zwaar gebruik als gamen mag er wel wat extra geluid uit komen, want dan merk je er toch weinig van).
Ga je overklokken?
Is dit de moeite / het risico waard?
Vraag
Waar kan je de PC het beste laten assembleren?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4690K Boxed | € 216,95 | € 216,95 |
| 1 | MSI H81M-E34 | € 42,30 | € 42,30 |
| 1 | MSI Radeon R9 270X GAMING 2G | € 169,95 | € 169,95 |
| 1 | Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB | € 47,50 | € 47,50 |
| 1 | Sweex 7.1 PCI Sound card with digital out (SC015) | € 17,65 | € 17,65 |
| 1 | Cooler Master Silencio 550 + GX 650W voeding | € 0,- | € 0,- |
| 1 | TP-Link TL-WDN4800 | € 32,78 | € 32,78 |
| 1 | BenQ GW2760HM Zwart | € 179,95 | € 179,95 |
| 1 | Microsoft Windows 8.1 NL OEM 64-bit | € 82,95 | € 82,95 |
| 1 | Cooler Master Hyper TX3 Evo | € 18,- | € 18,- |
| 1 | Corsair 8GB DDR3 SODIMM Memory kit, 1066MHz | € 69,70 | € 69,70 |