Laptop School

Pagina: 1
Acties:

• Elemental Woods
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-05-2018
Wat ga je met je laptop doen?
Deze laptop wil ik veelal voor internet en Word gebruiken. Dit wil ik met een redelijke snelheid doen, dus minstens met een i3 processor (of een AMD processor, waar ik niet al te veel van af weet). Ik wil thuis op bed ook soms nog eens spellen als League of Legends of RuneScape spelen (die niet veel vereisen).

Wat is je budget?
Rond de 1000 euro.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, elke dag naar school. De laptop mag niet groter dan 15,6 inch zijn en graag niet kleiner dan 13,3 inch (kleiner kan, maar dan moet het wel veel beter zijn dan andere opties). Verder wil ik niet dat de laptop dikker is dan 25mm

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik wil Windows 8.1 gebruiken. Apple, Chrome, Linux etc mogen, maar dan moet er wel de licentie van windows worden meegerekent (90 euro).
Of de laptop door Acer, Asus, Lenovo of wie dan ook is gemaakt, maakt mij niet uit.

Verder wil ik dat de laptop tegen een stootje kan (Als hij in een rugzak zit).

Omdat de laptop vaak mee gaat, moet de laptop niet al te dik en te groot zijn. Ik wil wel een goede batterijduur hebben om een schooldag mee door te komen (minstens 6 uur).

Zelf heb ik gedacht aan het volgende:

#ProductPrijsSubtotaal
1Lenovo IdeaPad Y50-70-00745NL€ 999,-€ 999,-
1Lenovo Yoga 2 Pro (59419078)€ 975,15€ 975,15
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.974,15

De Yoga 2 pro lijkt me erg goed voor waar hij uiteindelijk gebruikt gaat worden (school). Als ik naar vrienden ga om wat te gamen aan de andere kant, lijkt mij de y50 een betere keuze. Daarentegen denk ik dat de y50 veel geluid kan maken en misschien toch iets te dik en groot is voor school. Daarom zoek ik een tussenfase tussen deze twee. Een touchscreen is handig, maar is niet verplicht.

Ook wil ik minstens 2 USB-poorten, een Ethernet-poort en sd-card reader worded op prijs gesteld.

Iemand die een leuke laptop heeft van rond de 1000 euro die niet te groot en te dik is, waar je soms een spelletje op kan doen? Thx alvast :).

• TopTon
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19-11 20:08

TopTon

Power 2 PC's

Ik heb zelf de http://tweakers.net/price...4208g50aii/specificaties/, voor mijn technische opleiding is dit een prima laptopje, zeer dun en licht. Als je zelf de laptop gaat gebruiken, kan ik altijd een full-HD scherm aanraden, al is het maar om 2 windows naast elkaar te openen zoals internet en Word.

Helaas is de batterijduur van dit ding rond de 4 uur als je een beetje internet en word gebruikt. Dit is wel op de laagste schermhelderheid, ik verwacht dat andere soortgelijke modellen ongeveer dezelfde accuduur hebben.
Zelf ken ik niet zo heel veel mensen die een laptop hebben die op de accu rond de 6 uur mee gaat, of je gaat denk ik al snel naar een Mac, maar daar heb ik niet zo heel veel ervaring mee.

Ik heb een paar klasgenoten met een y50, maar zover ik weet haalt die niet je gewenste 6 uur. De dikte valt mee, van dat model, alleen ik ken een hoop mensen die hun oplader slopen door die veel in de tas mee te nemen, (je kent het waarschijnlijk wel, dat het koper rond de stekkers zichtbaar worden, Lenovo heeft een eigen connector die je op losse laptopadapters niet snel ziet, als je laderdraad van je telefoon kapot is, dan moet je hier wel rekening mee houden, want een orginele Lenovo lader kost een hoop meer dan bijvoorbeeld een simpel Trust dingetje).

Touchscreen heb ik niet maar ook bij andere klasgenoten geprobeerd, en wat ik er van merkte is dat het nog meer een gimmick is, voor mij bied het in ieder geval niet zo heel veel meerwaarde. Dit verschilt per persoon, maar ik ken een hoop keyboard shortcuts en dan heeft je touchscreen nog minder meerwaarde.

Acer V5-573G + (i5 3570k+8GB+GTX 760)= Plezier :)

• Elemental Woods
Die Acer lijkt me een goede laptop (alleen is hij nergens te koop.), maar ik zoek eigenlijk een kleinere laptop :s.
Kortom gezegt zoek ik een ultrabook, met een redelijk goede videokaart.

De batterijduur haalt denk ik nooit echt de duur die wordt beloofd op de doos. Maar ik gebruik de laptop denk ik ook niet iedere les. Het is meer ervoor dat ik niet maar 2 uur aan batterijen heb. Ik zat namelijk ook te denken om een powerbank mee te nemen voor de laptop.

Bedankt voor de info over de oplader van de Y50 trouwens :D. Daar had ik nog niet aan gedacht.

[ Voor 52% gewijzigd door Elemental Woods op 26-12-2014 13:40 ]

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-11 19:52
Ik denk dat de Yoga 2 Pro een hele goede koop is als je een ultrabook achtige laptop zoekt. Lol zal er ook wel op draaien als ik http://forums.na.leagueof.../showthread.php?t=3718613 zo zie. Ook de accuduur voldoet aan je wensen en je hebt een lekkere 256GB SSD. In de Y50 zou je zelf nog een SSD moeten zetten.

pricewatch: Asus Zenbook Touch UX302LG-C4002H komt trouwens redelijk in de buurt van een ultrabook waarop je kan gamen dankzij de GT730m kaart.

[ Voor 26% gewijzigd door Jornv op 26-12-2014 14:52 ]

• Elemental Woods
De Zenbook touch lijkt me erg goed. Het geheugen wil ik dan wel upgraden naar 8GB. Misschien is er een laptop waar dit direct al in zit?

• MyrddinLXXIIX
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-11 00:25
Misschien een idee om naar de Lenovo t440s te kijken.
Lijkt een beetje prijzig direct vanaf lenovo maar daar kun je altijd 7-10% korting krijgen.

Zelf heb ik 'm via nbwn.de gekocht, tweedehands.
QWERTY toetsenbord via ebay, m.2 ssd (256GB) via amazon en een 2 TB Harddisk erin.
Was alles bij elkaar 1100 euro kwijt, maar dit is het model met dedicated GPU dus een beetje duurder.

Ben er erg tevreden over, lijkt redelijk onverwoestbaar. Scherm is fantastisch, toetsenbord ook.
Tik er nu op, met de grote batterij erin - op 84% bijna 10 uur te gaan...

Edit: met de standaardaccu haal ik een uurtje of 4-5 op maximale helderheid, wifi aan

[ Voor 7% gewijzigd door MyrddinLXXIIX op 27-12-2014 08:56 ]

• Elemental Woods
Lijkt mij ook een goede laptop, alleen is er weer slechts 4GB RAM :S. Degene met de M.2 opslag kan ik niet vinden.

[ Voor 62% gewijzigd door Elemental Woods op 28-12-2014 12:48 ]

• overcoat
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 28-11 12:50
MyrddinLXXIIX schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 08:43:
Misschien een idee om naar de Lenovo t440s te kijken.
Lijkt een beetje prijzig direct vanaf lenovo maar daar kun je altijd 7-10% korting krijgen.
Je kunt ook naar s540 kijken. Heb je nog budget over voor een ssd. Volgens notebookcheck heeft 'ie een goede batterijduur en is 'ie stevig gebouwd.

http://shop.lenovo.com/nl/nl/laptops/thinkpad/s-series/s540/ 735 euro
specs:
• Transactional Model
• Intel Core I5-4210U Processor (3MB Cache, up to 2.70GHz)
• Windows 8.1 64
• Windows 8.1 64 - WE MUI
• None
• 15.6" FHD (1920x1080) Anti-glare Display Black
• AMD Radeon HD 8670M Graphics 2GB
• 8GB PC3-12800 DDR3L SDRAM 1600MHz SODIMM
• Keyboard Backlit - US English Euro
• 500GB Hard Disk Drive, 7200rpm, 2.5"
• 4 Cell Li-Polymer Battery 62.8Wh
• 65W Slim AC Adapter - EU
• Intel Dual Band Wireless 7260AC with Bluetooth 4.0
• None
• Language Pack Win8 US English
• 1 Year Depot or Carry-in
• Netherlands
• EMEA
• Standard Image

Die korting, hoe werkt dat. Op de lenovo site zie ik hierover niets.
De codes die ik gegoogled heb zijn allemaal verlopen....

[ Voor 53% gewijzigd door overcoat op 28-12-2014 15:48 ]

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Een t440s is wel erg duur, zeker als je wat meer wil dan het basismodel. Zijn wel erg mooie zakelijke laptops met een uitstekende bouwkwaliteit, maar misschien is het een idee om dan te kijken naar een T440 (geen T440s), volgens mij iets goedkoper, wel iets dikker maar nog steeds geclassificeerd als ultrabook. Gamen gaat er wel slecht op lukken.

• Elemental Woods
Als er Intel HD Graphics in de laptop zit ga ik denk ik het liefst voor de yoga pro 2.

De S540 zie ik op de site geen 8GB RAM versie van :S. De videokaart is wel perfect. Als er een laptop is die 8GB RAM heeft en nog dunner/kleiner is hoor ik het graag :P.

Bedankt allemaal in ieder geval. Ik heb nu veel meer informatie voor het kiezen van een laptop.

• overcoat
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 28-11 12:50
Elemental Woods schreef op zondag 28 december 2014 @ 16:46:
De S540 zie ik op de site geen 8GB RAM versie van :S. De videokaart is wel perfect.
Als je het linkje volgt en een exemplaar met FHD scherm kiest (is er in black en silver) kan je 8 Gb configureren, en ook andere opties.

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:27

StrongArmLance

Endless flow

overcoat schreef op zondag 28 december 2014 @ 15:30:
[...]

Je kunt ook naar s540 kijken. Heb je nog budget over voor een ssd. Volgens notebookcheck heeft 'ie een goede batterijduur en is 'ie stevig gebouwd.

http://shop.lenovo.com/nl/nl/laptops/thinkpad/s-series/s540/ 735 euro
specs:
• Transactional Model
• Intel Core I5-4210U Processor (3MB Cache, up to 2.70GHz)
• Windows 8.1 64
• Windows 8.1 64 - WE MUI
• None
• 15.6" FHD (1920x1080) Anti-glare Display Black
• AMD Radeon HD 8670M Graphics 2GB
• 8GB PC3-12800 DDR3L SDRAM 1600MHz SODIMM
• Keyboard Backlit - US English Euro
• 500GB Hard Disk Drive, 7200rpm, 2.5"
• 4 Cell Li-Polymer Battery 62.8Wh
• 65W Slim AC Adapter - EU
• Intel Dual Band Wireless 7260AC with Bluetooth 4.0
• None
• Language Pack Win8 US English
• 1 Year Depot or Carry-in
• Netherlands
• EMEA
• Standard Image

Die korting, hoe werkt dat. Op de lenovo site zie ik hierover niets.
De codes die ik gegoogled heb zijn allemaal verlopen....
Nevermimd, deze wil ik ook :)

[ Voor 4% gewijzigd door StrongArmLance op 28-12-2014 17:32 ]

Pagina: 1