Je hebt dus wel verbinding zie ik.Je Delen-instelling functioneert blijkbaar, want slepen lukt zo te zien wel. Dat is voor mij een aanwijzing dat Delen (Share) correct staat ingesteld en dat is eigenlijk het enige wat bij zoiets telt. Alleen met slepen verplaats je een bestand alleen maar, je kopieert het niet. Als dat het is waar de schoen wringt, wat is er dan tegen de uiterst simpele manier van selecteren, kopiëren (Ctrl-C) en op de plaats van bestemming Plakken (Ctrl-V). Of rechts klikken, kies Kopiëren en op de bestemming wederom rechts klikken en kies daar Plakken. M.a.w, uiterst elementaire computerhandelingen zonder enige benodigde hogere informaticakennis. Op die manier kopiëren wij af en toe zonder enige moeite vele gigabytes van de ene computer in het netwerk naar de andere, onverschillig welk type bestanden. Wat wil je dan nog meer? Tenzij je iets heel speciaals wilt, maar dat vertel je er niet bij.
@Ramon, HTTP heb je toch alleen maar nodig als je over het internet wilt versturen? Dus als je niet op een lokaal netwerk zit. Echter als ik het correct lees gaat het hier juist over een lokaal netwerk. Waarom zou je dan zoiets optuigen als dat helemaal niet nodig is? Of zie ik hier iets over het hoofd.
Edit:
Sorry, ik zag even over het hoofd dat het met behulp een programmaatje moet plaatsvinden. Ik ken de programmeertaal DELPHI niet, maar ik lees duidelijk wat je met deze drie regeltjes bedoelt, als ik het vergelijk met wat ik wel ken (zo essentieel verschillen sommige talen niet) zie ik er zo op het eerste gezicht geen fout in.
Wel één opmerking, klopt dat wel wat je voorstelt:
zonder dat er een map op computer2 is gedeeld
Moet je hiervoor die "Destination-map" niet juist wel hebben gedeeld? Ik stel me voor dat dit via zo'n programma net zo goed nodig is als bij handmatig.Of vergis ik me hierin?
[
Voor 23% gewijzigd door
Techneut op 26-12-2014 19:27
]