Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pharetra
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:25
Ik zoek een?
Ik ben op zoek naar een vervanger voor mijn twee jaar oude Xiaomi Mi2. Deze telefoon kan nog prima mee, maar zoals jullie waarschijnlijk niet vreemd is begint het toch een beetje te kriebelen :p

Zoals in de titel al vermeld staat zoek ik een high-end telefoon voor een mid-range prijs. Graag ook met goede bouwkwaliteit en goede support voor ontwikkelaars. De Mi2 had wel een leuke dualboot functie, maar dat was het wel weer zo'n beetje. Ik mis het aanbod aan goede custom roms een beetje, wat mijn oude Galaxy S wel had.

Een mooie telefoon kan ik ook wel waarderen trouwens. Telefoons als de Xiaomi Mi4 en de HTC One M8 vind ik erg mooi. Strakke telefoons met wat metaal dus.

Wat is je budget?
Bij voorkeur niet meer dan €400 (arme student, sniksnik). Duurdere smartphones zijn wel te overwegen.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Entertainment (YouTube, Twitch, muziek), fotografie, games (Hearthstone) en in de toekomst wil ik waarschijnlijk ook gaan ontwikkelen voor Android.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik had zelf de volgende apparaten al gevonden:
[list]
• OnePlus One: Voldoet vrij goed aan wat ik nodig heb, maar ik hoor niet veel goeds over het bedrijf achter de telefoon, met name de klantenservice.
• Huawei Honor 6: Goede prijs/kwaliteit. Beetje zoals de OPO, maar dan zonder die grote community (volgens mij). Er zit wel een wat groter bedrijf achter, dus klantenservice etc. zou niet zo'n groot probleem zijn, maar mij bevalt de leegte in het Honor 6 subforum op XDA niet zo.
• Xiaomi Mi4: Naar mijn mening een van de mooiste smartphones voor een redelijke prijs, maar het blijft toch Xiaomi. Zo te zien is er niet veel veranderd sinds de Mi2 wat betreft de relatie tussen developers en Xiaomi, want de fora zijn ook hier vrij leeg en volgens mij heeft de Mi4 nog geen Lollipop. Sources zijn ook nog niet vrijgegeven.
• Nexus 5: Zou perfect zijn als de accu een wat grotere capaciteit had en de camera wat beter was. Is helaas ook al wat oud op het moment van schrijven.
[/list]
Verder leken de LG G3, HTC One M8 en Motorola Moto X 2014 me ook wel wat, maar helaas liggen die wel aardig boven mijn budget. Heb wel wat rondgekeken in de outlet van Coolblue, maar ik weet niet zeker of een tweedehands toestel kopen zo'n slimme zet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-10 15:42
De LG G3 is er toch al van €362, dus het lijkt mij dat dit wel een optie is? Om wellicht nog een optie de ring in de te slingeren, wat dacht je van een Sony Xperia Z2? Deze is inmiddels ook flink in prijs gedaald tot zo'n €385 en uit eigen ervaring kan ik zeggen dat het een heel mooi ding is; mooi design (persoonlijk), goed geluid door de frontfacing speakers, mooi scherm, goede camera, erg goede accuduur en over goede developer support vanuit Sony en ook door de community op XDA. Voor een meer gedetailleerde omschrijving, zie mijn review.

Wat betreft de andere telefoons: de HTC is helaas over het budget, maar dat is en blijft een prachtig ding. De Oneplus One heeft mij nooit echt aangesproken, o.a. vanwege redenen die jij ook al aangeeft. Van de Huawei en Xiaomi telefoons weet ik vrij weinig af en heb ik zelf ook geen ervaring mee. De LG G3 daarentegen ben ik iets beter mee bekend is dat is, voor zijn prijs, ook een heel mooi apparaat; goed scherm, goede camera, ligt lekker in de hand en de software is er flink op vooruit gegaan (vond ik vroeger altijd een flink minpunt bij LG telefoons).

Als ik zelf zou moeten kiezen (binnen jouw budget), zou ik voor de Z2 gaan (gek he, aangezien ik hem zelf heb 8)7) of de LG G3, gevolgd door de Nexus 5.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pharetra
Klopt, Castle heeft 'm voor €380 zo te zien. Ik keek denk ik naar de 32 GB versie.

De Z2 ziet er goed uit in ieder geval. In het verleden hoorde ik al wat goeds over Sony, met name over hoe zij tegenover ontwikkelaars staan. Ik voeg 'm toe aan mijn lijstje met mogelijke kandidaten. Denk dat het een G3 of een Z2 wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat dacht je van de one plus, deze kost namelijk 300 euro en valt ruim binnenje budget. :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaya10
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Oneplus one natuurlijk, iemand die op zoek is naar een invite kan mij een dm sturen.

Gratis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo NL
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-10 17:21
Waarom geen HTC One M7? Kan nog steeds mee komen, net iets meer dan 300 euro en blijft een mooi toestel.

Android fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:05

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Ivo NL schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 00:05:
Waarom geen HTC One M7? Kan nog steeds mee komen, net iets meer dan 300 euro en blijft een mooi toestel.
LG G2 is dan een krachtiger beestje,

pricewatch: LG G2 32GB Zwart

Vergelijkbaar prijsje maar wel met een Snapdragon 800 ipv een 600. Specs vergelijkbaar met de N5 maar dan met wat extra's.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirod
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-10 19:21
Touchdomex schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 00:09:
[...]

LG G2 is dan een krachtiger beestje,

pricewatch: LG G2 32GB Zwart

Vergelijkbaar prijsje maar wel met een Snapdragon 800 ipv een 600. Specs vergelijkbaar met de N5 maar dan met wat extra's.
En nu ook nog 50,- cashback:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:05

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

mirod schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 10:22:
[...]

En nu ook nog 50,- cashback:)
Die actie is er nog steeds? In dat geval is het een no-brainer. Voor minder dan 300 euro. Lollipop komt straks in het voorjaar. Ben je weer helemaal bij.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Knip, V&A is niet toegestaan

[ Voor 90% gewijzigd door The Wizard op 10-01-2015 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pharetra
Even een kleine update.

Heb nog geen nieuwe smartphone gekocht. De Xperia Z2 wist me niet helemaal te overtuigen vanwege de glazen achterkant.

Tot zondag is er een actie bij een bekende winkelketen waarbij je geen BTW hoeft te betalen voor veel producten. Een aantal toestellen komen nu wat dichter bij mijn budget, namelijk de LG G3 32GB (€420), de Samsung Galaxy S5 (€420), de Motorola Moto X (2e generatie, €360 - €380) en de LG G2 16GB (€250). Andere interessante toestellen zijn niet goedkoper dan bij de concurrenten van deze keten.

Wat vinden jullie? Huidige telefoon gaat nog steeds vrij goed mee, enige echte nadelen die ik nu ondervind zijn de accuduur, schermgrootte en camera, dus nog even wachten is ook een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:46

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Uit je rijtje van je laatste post zou ik voor de G3 gaan, maar dan blijf je waarschijnlijk dezelfde 'nadelen' houden die je nu al noemt. Het klinkt een beetje alsof je zelf nog niet echt wilt vervangen en wij je maar even over de streep moeten trekken. Ik kan natuurlijk niet in jouw portemonnee kijken, maar de btw-actie die momenteel oa. bij MM & bcc loopt (je mag ze best noemen om zo andere tweakers die ook op zoek zijn te helpen) is natuurlijk een ideaal moment om wel te upgraden.
Overigens vind ik het gat tussen €420 en €250 uit je lijstje erg groot!

Als je blijft wachten, er is altijd een nieuw en beter model dat er binnenkort aankomt, en met wachten zakken de prijzen van de huidige modellen natuurlijk ook.
Ik gebruik persoonlijk nog steeds de Z1 en heb eigenlijk nog nooit problemen gehad met de 'glazen' achterkant, maar dat is natuurlijk mijn eigen mening. Mijn vrouw heeft de G2 en deze is iets soepeler / sneller, maar ik zou bij dat model weer niet kunnen wennen aan de knop op de achterzijde.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrahant
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-08 10:53
Ik zou gewoon een Nexus 5 nemen! Batterijduur is bij mij echt niet zo slecht: ruim anderhalve dag bij normaal gebruik. Ook de camera ben ik tevreden over! Het is niet zo goed als m'n compactcamera, maar hij maakt in mijn ogen prima foto's. Ik zou echter niet naar Lollipop upgraden en bij KitKat blijven. Daarnaast stock android ftw!

Het is een wat oud model, maar hij kan werkelijk waar nog altijd prima mee met de flagships van nu. Maar dan voor heel wat minder centjes.

Steam: Arrahant | PSN: Arrahant84 | XBL: Arrahant | Origin: Arrahant | Nintendo: Arrahant

Pagina: 1