Nieuwe monitor - vervanging CRT

Pagina: 1
Acties:

• hardyke_
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 27-02-2024
Hoi,

Ik ben op zoek naar mijn eerste flat panel monitor. Ik gebruik nog steeds een oude SGI GDM-5411 (21") monitor die qua performance me nog steeds zeer goed bevalt. Maar omwille van een verhuis en een minder diep bureau moet ik nu uitkijken voor iets anders.

Mijn grafische kaart is een GTX 260 ( ook al enkele jaren oud ) en nog zonder HDMI. Wel DVI.

Het doel is een monitor te zoeken waarop ik voornamelijk werk (typisch office en klein beetje grafisch werk). Af en toe een filmpje of spel (vaak shooters).

Qua schermmaat dacht ik aan een 23 of 24"

Qua prijs welk ik er niet teveel aan uitgeven. Max 300 euro ofzo.

Ik heb me al goed ingelezen maar kan niet echt een juiste keuze vinden. Op het werk gebruiken we de Dell Ultrasharp monitoren waar ik best tevreden over ben. Ik vraag me enkel af of deze ook goed gebruikt kunnen worden om eens een game te spelen.

• Brogala
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Hier zelf een Dell P2314H, is de nieuwe variant van een Dell Ultrasharp, weet helaas niet welke.

Als je casual gamer bent is hij prima met z'n 8ms response time en 60hertz.

Ik kwam zelf van een 1ms TN panel 75hertz, zelf merkte ik geen verschil. En IPS geeft veel betere kleuren dan TN natuurlijk.

[ Voor 9% gewijzigd door Brogala op 26-12-2014 12:38 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dell Ultrasharps vind ik best fijn werken.
Zoiets als pricewatch: Dell Ultrasharp U2415 Zwart past prima in je budget, en is een van de weinige betaalbare monitoren die een fatsoenlijke resolutie biedt (1920x1200). Veel 23" IPS monitoren die op zich vrij aardig geprijsd zijn hebben een crappy 1080P resolutie, en zeker als je daar serieus eens wat op wilt doen wat officewerk betreft kom je al heel snel pixels tekort in de hoogte.

• hardyke_
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 27-02-2024
nog andere suggesties?

Wat is het grote verschil tussen de U2415 en de U2412M?
Voor welke kies ik hier het best?

[ Voor 68% gewijzigd door hardyke_ op 27-12-2014 10:28 ]

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Ik zou zonder twijfel deze monitor nemen: pricewatch: Iiyama ProLite X2483HSU-B1 Zwart

24", full HD en zeer scherp geprijsd. Er zit een A-MVA paneel in met mooie kleurweergave, goed contrast en zeer diepe zwartwaarden. Dit paneel is voor all-Round gebruik (office, internet, games, films en hobbymatig foto/videobewerking) een zeer goede keuze.

Wellicht heb je meer vertouwen in een bekend merk als Dell, maar Iiyama is een Japanse fabrikant met zeer goede panelen. Het zijn geen glimmende design monitoren, maar qua beeldkwaliteit vind ik ze erg goed altijd; en dit voor een zeer schappelijke prijs.

Mocht je veel foto of videobewerking doen, ook voor je baan bijv, dan is een IPS monitor wellicht een iets betere keuze vanwege de nét wat betere RGB kleurweergave getrouwheid.

Edit: de pricewatch: Dell Ultrasharp U2415 Zwart is uiteraard ook prachtig. 1920 x 1200 resolutie (dus wat meer pixels in de hoogte) en prachtig dunne randen rondom het paneel. Maar dit kost je wel €100 extra; het is maar net waar je voorkeur naar uit gaat!

[ Voor 16% gewijzigd door stin00 op 27-12-2014 12:32 ]

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

• jorisvdelsen
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-01 20:25
pricewatch: Samsung S24D590PL Zwart is dan zeker ook noemenswaardig. IPS paneel met erg mooi design.

V'nA! 3470@3,4 - P8H61M/B3 - Crucial 8GB DDR3 - Intel 330 120GB - NZXT S340 - Tranquillo Rev.2 - Nexus 430W - Gigabyte 270X-2GD

Pagina: 1