Simpele mediaspeler, afspelen vanaf externe HDD

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07:34
Goedemorgen Tweakers,

Omdat ik even in dubio zit en er zelf niet helemaal uitkom open ik toch hier een topic om jullie advies te horen.

Ik zoek een?
Simpele mediaspeler, waarop ik een externe HDD kan aansluiten

Wat is je budget?
+/- €100,-, maar hier zit wel wat rek in, mocht dit een beter product opleveren.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Graag wil ik het volgende: films van de welbekende bronnen downloaden (in principe .mp4), ondertitels (.srt) erbij, deze twee bestanden op een externe HDD kopiëren (heb alleen Mac's tot mijn beschikking, voor zover dit uitmaakt..), aansluiten op de mediaspeler en afspelen maar.

Wat heb je zelf al gevonden?
pricewatch: Mede8er MED600X3D
pricewatch: WD TV Personal Edition

Bovenstaand lijkt mij duidelijk. Wil graag een mediaspeler voor mijn moeder, waar ik gewoon films (+subtitels!) op een externe HDD kan zetten en zij deze hiervan kan afspelen met de nog te kopen mediaspeler. Werk nu met een Apple TV en hoewel de integratie top is, heb ik geen zin om steeds alle bestandsformaten om te moeten zetten, zodat Itunes deze slikt. Wellicht overbodig, maar ik wil dus het losse SRT bestand en het losse videobestand naast elkaar kunnen kopiëren en dat de mediaspeler dan snapt dat hij deze twee tegelijk moet gebruiken. :+ Geen gerommel met omzetten van bestanden of samenvoegen met ondertitels.

Bovenstaande mediaspelers voldoen, volgens mij, aan de gestelde eisen. Maar het gros aan info wat ik hierover vind gaat over de integratie met een NAS of netwerksharing, voor mij niet relevant/gewenst. Uiteraard sta ik open voor een andere suggestie, maar ervaringen met bovenstaande apparaten in mijn (gewenste) situatie hoor ik ook zeer graag! :)

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flans
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 06:21
Van je tweede optie weet ik zeker dat hij doet wat je wilt. De eerste zal het ongetwijfeld ook doen, daar heb ik nooit zelf iets mee gedaan.

Heb het idee dat je hier niet heel veel fout kunt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattor
Bedankt voor je reactie!

Denk inderdaad ook dat ik met beide wel uit de voeten kan, maar als je dan gaat zoeken kom je alle uitgebreide functies tegen, maar niet even duidelijk: sluit een harde schijf aan en speel af. :+

Inmiddels nog een beetje gegoogled en beide kunnen overweg met de HFS schijfindeling die de Mac graag ziet. Ook kunnen ze volgens mij alle gangbare mediabestanden afspelen, alleen onderscheid tussen .mp4 en .m4v is mij nog niet helemaal duidelijk. Mede8er speelt deze wel af volgens de site, maar bij de WD TV kan ik hem niet specifiek terugvinden voor dit model? Beide gewoon H.264.

Op zich geen grote ramp, maar heb er nog wel een aantal in dit formaat, omdat de Apple TV dit verlangde, dus zou wel prettig zijn als die het ook nog doen.

Iemand die hier nog wat licht op kan schijnen? O-)

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flans
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 06:21
Ik weet dat een forum is om te vragen, maar deze had je echt zelf wel kunnen vinden... :+

De korte samenvatting... mp4 is algemeen, m4v is specifiek van apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16-07 22:46
Dan zou de Mede8er toch wel aan te raden zijn. Heeft nog als bijkomend voordeel dat deze .srt's kan zoeken mocht je een verkeerde hebben meegegeven. En daarmee ben je ook nog wat meer future-proof dan met de WD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattor
Sorry, had het niet helemaal duidelijk verwoord zie ik nu. :+ Verschil op zich is wel duidelijk, maar meer of de WD het ook slikt was de vraag, maar maakt verder niet uit.

Neig inderdaad richting de Mede8er, zag inderdaad dat deze automatisch subtitels kan zoeken, mooi meegenomen, maar niet essentieel. Heb wel het idee dat de Mede8er uitgebreider is qua mogelijkheden en meer 'volwassen' is ofzo. Voor wat ik er mee wil niet belangrijk, maar aangezien ze hetzelfde kosten is het dan wel mooi meegenomen.

Bedankt voor de nuttige adviezen, mocht iemand nog iets willen toevoegen: heel graag uiteraard!
Pagina: 1