Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Help! Alleskunner gezocht!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag!

Wat ga ik met mijn laptop doen?
Ik zoek een laptop wat een alleskunner is. Ik moet vaak lange orders schrijven, presentaties maken, waarbij ik moet knippen/plakken uit "zware" programma's (kaarten/3D etc.). Deze programma's moeten ook gemakkelijk op de laptop draaien. Als ik iets niet kan gebruiken is dat de computer hapert. Ik werk namelijk altijd onder tijdsdruk. Verder moet ik altijd veel verschillende externe apparaten aanpluggen(printers, beamers, USB sticks, cd-roms etc.) mocht ik dan vrije tijd hebben kijk ik ook graag een film en vaak ook met meerdere, dus de verschillende invalshoeken waarop mensen meekijken moet ook van goede kwaliteit zijn. Verder moet de laptop tegen een behoorlijk stootje kunnen. Vochtige omstandigheden, hele warme omstandigheden, stoffige omstandigheden, arctische omstandigheden etc.

Welke programma's of welk OS wil ik gaan gebruiken?
Windows omdat de meeste programma's daarmee compatibel zijn. En de programma's die ik op mijn computer wil gebruiken variëren enorm.

Wil ik gamen?
Nee niet perse.
Video's of foto's bewerken?
Jazeker!
Of gewoon een beetje surfen en mailen?
Ook

Mijn budget is €700 en €1000 euro.

Ben ik van plan de laptop veel mee te nemen?
Ja voortdurend.

Ik heb geen voorkeur voor een merk, maar hou van SNELHEID, degelijkheid, betrouwbaarheid en eenvoudig in gebruik.

Dank alvast voor jullie hulp, kan het goed gebruiken, want ik kom er zelf niet echt aan uit.

Gr

Ray

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01:49

StrongArmLance

Endless flow

Budget ietsje uitbreiden en voor een MacBook pro gaan? Als je toch foto en film gaat bewerken?

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-11 19:52
Welke schermgrote wil je?
Kun je er zelf een ssd inzetten?

Ik zou zeggen, zoek een degelijk gebouwde all rounder met quadcore cpu, fatsoenlijk scherm en zet er zelf een SSD in.
Ik zou denken aan pricewatch: Asus N551JK-CN158H met pricewatch: Crucial MX100 512GB.

Macbook Pro 13 zou een goede optie zijn als 13 inch de voorkeur heeft en accuduur erg belangrijk is.

Verwijderd

Topicstarter
@StrongArmLance ja ik vind Apple heel gemakkelijk en fijn in gebruik echter het gaat vaak niet samen met beveiligde sticks en programma's die ik erop wil installeren. Via een omweg lukt het dan wel alleen het is niet echt gemakkelijk. Dit baseer ik dan op ervaringen die ik meemaak met collega's die een MacBook hebben. Alleen dit is dan vaak wel onder stress omstandigheden hahah. Weet niet wat jouw ervaringen hiermee zijn? Geeft het vaak problemen?

Verwijderd

Topicstarter
@Jornv ik zoek toch wel een redelijk scherm ivm zo nu en dan ook een film kijken. Dus voorkeur gaat uit boven 14". Geen must. Vwb MacBook zie mijn bovenstaande reactie op StrongArmLance. Ik ben redelijk handig. Ik kan bijv. Wel de thuisknop van m'n iPhone vervangen. Ik weet niet hoe ingewikkeld het is om zelf een ssd te plaatsen? Zal wel de eerste keer worden.

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:21
- Programmatuur: We kunnen niet raden welke programma's je nodig hebt, zo ook beveiliging op USB sticks. Met andere woorden, ik kan wel mijn prima ervaringen vermelden, maar of het slaat op jouw situatie kan ik niet bepalen. Maar zie punt 2 om de meeste issues simpel te omzeilen.
- Ik zou op je MBP een 100GB grote Windows 8 bootcamp partitite maken (deze kan je zowel native als via VM software onder OSX benaderen!). Best of both worlds.
- SSD/Geheugen bij een 13"standaard MBP is een eitje. Bij een Retina MBP kan het niet!

=> Nadeel: voor de OSX/Windows optie moet je echt wel een 500GB SSD plaatsen. Optioneel verwijder je de optische drive en kwak je de oude HDD in een caddy daarin, dan wordt het iets minder kritisch.

Nogmaals: Al dit soort knutsel werk kan alleen op de standaard MBP, niet op de retina. *Ik ben een enorm fan van de standaard MBP!*

Verwijderd

Topicstarter
@roffeltjes top tips! Daar wordt ik blij van 😄! Miss een tip waar ik een MBP 13" momenteel het voordeligste kan bemachtigen?

En de ssd kan de crucial mx100 zijn?

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01:49

StrongArmLance

Endless flow

De PriceWatch in de gaten houden, er zijn rond mbp's nooit geweldige aanbiedingen.

Je kan hem ook tweedehands v&a halen maar ik weet niet of daar momenteel wat opstaat.

Maar in ieder geval het voordeel van een MacBook is dat je hem over 3 of 4 jaar nog steeds voor een goede prijs de deur uit kan doen, wat de grotere investering enigszins rechtvaardigt.

Verwijderd

Topicstarter
pricewatch: Apple MacBook Pro 2012 13.3" Ci5 3210M, 4GB, 500GB
Dit is de enige MBP 13" zonder retina scherm die ik kan vinden. Voldoet deze?
Pagina: 1