tweede geluidskaart nodig?

Pagina: 1
Acties:

• peterbytevreter
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-10-2025
Hallo,

Ik ga deze namiddag onderdelen bestellen voor een zelf te bouwen pc voor mijn schoonbroer. Hij wil met z'n pc ook zelf muziek producen, mixen en dj'en. Voor het Dj'en wil hij via de koptelefoon een lied kunnen voorbeluisteren terwijl via de geluidsboxen een ander lied speelt(signalen zelf routeren). Moet ik daartoe twee geluidskaarten in de pc stoppen? Zo ja, zijn het dan bij voorkeur dezelfde kaarten of maakt dat niet uit? Zoniet zou ik één duurdere kaart nemen voor het producen en een goedkopere voor het voorluisteren via headphones. Indien twee kaarten niet nodig zijn, wat heb ik nodig om geluidssignalen zelf te routeren?

Alvast bedankt voor de hulp.

[ Voor 29% gewijzigd door peterbytevreter op 26-12-2014 10:49 ]

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:23
Als je moederbord bv een Realtek chip heeft(ALC 887,889,892 1150) met 5.1 (dus 3 uitgangen) kom je al aardig ver. Je kan dan in bv Traktor(DJ programma) het geluid van luidspeakers(master) over een uitgang 1 plaatsen en het geluidvan de headphones over een ander uitgang.
Je moet dan wel Asio4All driver(gratis) gebruiken anders is je latency veel te hoog.
Maar als je broer wil mixen neem ik aan dat die ook een dj controller heeft of gaat aanschaffen, neem er dan gelijk 1 met een ingebouwde geluidskaart en je bent klaar.

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

• peterbytevreter
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-10-2025
Ok hartelijk bedankt!