Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Tweakers vanuit Ethiopie

Pagina: 1
Acties:

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Sinds een paar weken woon ik in Ethiopie en ook hier kan ik bij mijn dagelijkse tweakers nieuws. Blij mee!
Echter, gisteren was ik op het werk mijn werk pc aan het inrichten en tijdens het wachten even tweakers checken.

Onder het nieuwsbericht stond deze melding:
Afbeeldingslocatie: https://tbafqw.dm2302.livefilestore.com/y2pRY0fbYfGi5tBxVf8m1i3-BvDenCojdnuNmnKmyVRL2XrhLFKdWkFiQK8vUm4M033nhaQfHQxpYe9NwRv0d8GgOZFyt6UDGQWS928xLd9bYIBqYf_g7yfOBRobZU_kwtluXjeJCXlpCGPHNVJqD7c5A/Knipsel.PNG?psid=1

Had ik nog niet eerder gezien en dat vond ik vreemd. Maar ik was niet ingelogd. Na inloggen kon ik echter gewoon reageren (en deze post maken).
Volgens mij klopt dit niet, niet ingelogd kun je sowieso nooit reageren en wel ingelogd werkt het gewoon. Deze melding lijkt dus nutteloos. Ik denk dat het de bedoeling is dat ik vanuit Ethiopie sowieso niet kan reageren, ook ingelogd niet (maar liever natuurlijk wel :-) )

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Waarschijnlijk is de blokkade voor nieuwe accounts.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:48

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Er is begin vorig jaar een wijziging geweest met dat als resultaat. Nu moet je een bepaalde hoeveelheid karma hebben voordat je door de 'blokkade' heen kan. Zie ook de link die je krijgt (onder 'deze uitleg'). Geen bug oid, maar by design.

Artikel: plan: Tweakers beperkt toegang vanuit buitenland in strijd tegen spam
De beperkingen gelden alleen voor nieuwe of weinig gebruikte accounts. Wie voldoende karmapunten heeft, zal er niets van merken, ongeacht vanuit welk land je probeert in te loggen. We maken overigens bewust niet bekend hoeveel karmapunten nodig zijn, om het fraudeurs niet te makkelijk te maken.

[ Voor 50% gewijzigd door Hero of Time op 26-12-2014 10:41 ]

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-11 08:58

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Ik snap eigenlijk alleen niet dat je deze melding al krijgt voor het inloggen...

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:48

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik denk dat hij op de 'Reageer' knop heeft gedrukt en van daaruit wilde aanmelden, dan krijg je die melding namelijk wel te zien.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Hero of Time schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 14:25:
Ik denk dat hij op de 'Reageer' knop heeft gedrukt en van daaruit wilde aanmelden, dan krijg je die melding namelijk wel te zien.
Nee, melding is standaard zichtbaar onder berichten op zowel frontpage als forum wanneer ik niet ben ingelogd.

Verder, dank voor de uitleg

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Hero of Time schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 14:25:
We moeten een aantal checks doen alvorens we een reactieformulier tonen (ben je ingelogd? is het artikel niet te oud? etc) en een daarvan is een check van waar je ip vandaan komt.

Maar die check kan wel wat later inderdaad, zodat het niet standaard bij oude artikelen of als je niet ingelogd bent zichtbaar wordt :)

Overigens kan niet iedereen die is ingelogd ook reageren. Dus de melding is niet in algemene zin nutteloos, maar het heeft inderdaad geen zin 'm te tonen als er toch al geen reactieformulier zou worden getoond :P

[ Voor 16% gewijzigd door ACM op 27-12-2014 17:40 ]

Pagina: 1