Toon posts:

Hulp gevraagd: Home cinema wil PC niet met TV verbinden.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Eergisteren heb ik dan eindelijk mijn lang gewenste home cinema set gekocht.

De Pioneer MCS 737. Aangezien ik hem voor mijn vriendin ook heb gekocht en daar heb geïnstalleerd naar alle tevredenheid kocht ik hem nu ook voor mijzelf.

Na het keurig installeren viel mij helaas iets vreselijks tegen.

Ik kan mijn PC die eerder via een HDMI kabel aangesloten was op mijn tv niet werkend krijgen qua beeld.
Daarnaast krijg ik ook mijn digitale tv receiver niet werkend, maar dit vind ik beduidend minder boeiend.

Mijn tv is een Panasonic vierra txp50ut50e en de videokaart in mijn pc is een AMD Radeon HD 7700 Series.

Wat ik vooralsnog heb gedaan:

Alle kabels vervangen voor high speed HDMI kabels. (geen effect)
Alle benoemde hardware op laatste updates gecheckt van software e.d.
Mijn videokaart alle HDTV modi laten ondersteunen die mijn tv ook aan kan.
Op de home cinema instellingen aangepast met betrekking tot HDMI (van alles geprobeerd, maar onvoldoende kennis om het probleem goed te kunnen tackelen.)

Ook heb ik een oude monitor van zolder gehaald en via VGA aangesloten op de pc, op het moment dat ik de schermen ging dupliceren kreeg ik daadwerkelijk beeld op mijn tv via de home cinema set. Echter staat mijn opstelling in mijn woonkamer en heb ik geen ruimte voor een extra monitor. Ik pas vervolgens wat instellingen aan zodat de tv overeenkomt met de pc. Maar na opnieuw opstarten en afkoppelen blijft het scherm weer zwart.
Tijdens de koppeling met de oude monitor herkende de pc de home cinema.

Heeft iemand een tip, advies of een zetje in de goede richting?

Bij mijn vriendin heb ik dus dezelfde set geïnstalleerd, ook zei heeft een pc (in dat geval een laptop) aangesloten en een digitale tv ontvanger. Beiden werken. De laptop werkt daar zoals mijn pc werkte toen het 2e scherm er bij stond.
Mijn digitale tv ontvanger is wel verouderd en word binnenkort vervangen wegens overstappen (vandaar de lagere prioriteit).

Hopelijk kan iemand mij helpen voor deze digitale kerstdomper.

Alvast bedankt voor de moeite van het lezen en meedenken.

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01:29

Mikayu

.srt

Ik denk dat je teveel instellingen hebt verprutst

Pc herkent meestal vanzelf een tv en zet de boel automatisch op 1080p
Op de receiver stel je het betreffende hdmi input in en stuurt het via de out naar de tv

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor je reactie. Die gedachte heb ik zelf ook gehad.
Vandaar dat ik alle instellingen ook gereset heb. Ook dit zonder resultaat.
Daarnaast ben ik ook tot de conclusie gekomen dat ik naast beeld ook geen geluid krijg vanuit mijn PC. Geen idee hoe ik erbij kom dat ik dat eerst wel dacht te hebben.

Inmiddels heb ik ook getracht de resolutie van mijn tv drastisch aan te passen in de hoop dat dit effect zou hebben. Wederom geen resultaat.

Mijn pc herkent mijn tv, en hij herkent mijn Pioneer wanneer er een VGA monitor aangesloten is op de pc naast de tv.
Echter zonder deze monitor kan ik niet checken of de PC de Pioneer herkent. En zonder deze monitor heb ik dus geen beeld/geluid.

Verwijderd

Topicstarter
Zou het een oplossing zijn wanneer ik terug ga naar de originele setup, en nu via een audio kabel de pioneer aansluit op mijn tv? Of verlies ik dan het 5.1 signaal?

• bale_of_cotton
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-02-2025
Afbeeldingslocatie: http://www.pioneer.eu/images/products/homecinemasystems/pioneer/mcs-737_eu_b@130404@h_zoom.jpgDus je hebt je tv ontvanger op bijv IN1 en je pc aangesloten op IN2.
Je hebt je tv aangesloten middels HDMI kabels op de OUT van je reciever(de mcs 737).

Je selecteert de gewenste bron (IN1 of IN2) en je hebt je tv op HDMI gezet, maar je krijgt geen beeld?

Als je het zo hebt aangesloten en het werkt niet, kun je nog de moeite nemen om de mcs'en om te wisselen met die van je vriendin.
Werkt het niet, weet je waar de bottleneck zit!

[ Voor 22% gewijzigd door bale_of_cotton op 26-12-2014 19:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad tv receiver op in1 ps3 op in2 pc op in3
Ps3 doet het wel, rest niet.

• Mikayu

Mikayu

.srt

Tv op in1? Deze moet uiteraard op out van de receiver

Verwijderd

Topicstarter
Digitale tv receiver op in1 niet de tv.
Die staat gewoon op out

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:07

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Aud > tb

Wise enough to play the fool

• Mikayu

Mikayu

.srt

Ooh dat ding. Ik las/begreep het verkeerd

Ingang 3 werkt dus wel met de PlayStation.. Zet nu je tv tuner daar eens op zonder settings te wijzigen

Verwijderd

Topicstarter
Het verwisselen van poortjes maakt geen verschil.

Verwijderd

Topicstarter
Update:
Vooralsnog heeft het verder zoeken naar een oplossing geen zin.
Gisteravond geprobeerd een dvd af te spelen, duidelijk kwam er een vreemd geluid uit het apparaat wat een technisch mankement suggereert. Mogelijk is dit tevens oorzaak van de andere problemen.

To be continued.

• bale_of_cotton
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-02-2025
Verwijderd schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 11:49:
Update:
Vooralsnog heeft het verder zoeken naar een oplossing geen zin.
Gisteravond geprobeerd een dvd af te spelen, duidelijk kwam er een vreemd geluid uit het apparaat wat een technisch mankement suggereert. Mogelijk is dit tevens oorzaak van de andere problemen.

To be continued.
Al gewisseld met die van je vriendin?

Ik zat nog te denken aan dat die mcs misschien niet hdmi 1.4 compatible is, omdat je 7700 en tv dat wel zijn. Maar na wat gegoogle bleek dat al je apparatuur hdmi 1.4 is. Dus dat kan het ook niet zijn.

Ben benieuwd!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vriendin woont aan de andere kant van Nederland, dus dat wisselen kan ik donderdag pas proberen. Ga ik zeker wel proberen.
Pagina: 1