Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Al een paar keer dacht ik 'even' een replacement batterij / accu te scoren voor een Galaxy Nexus en andere smartphones. En telkens loop ik tegen het volgende aan:
  • officiele kanalen zijn duur
  • Ebay verkopers zetten overal genuine en original bij, maar stuk voor stuk is er feedback dat het fakes betreft.
  • Hetzelfde geldt ook voor een flink deel van webshops.
  • Bij niet officiele replacements betreft het veelal no-name batterijen met onbekende kwaliteit en veiligheid. Tevens wordt er veel mee gefraudeerd (lagere capaciteit dan aangegeven).
Dit is een structureel probleem. Net als een Galaxy Nexus kan ik net zo goed een HTC One X+ noemen of waarschijnlijk een willekeurige andere smartphone. Het Internet staat vol met deze problemen.

Wat is nu een goede strategie om aan een betaalbare veilige batterij te komen met een goede prijs-kwaliteit verhouding? Ik zie zelf twee mogelijkheden:
  • officiele batterij uit betrouwbare bron. Maar welke bron / winkel dan?
  • vervangende batterij van een ander merk dat een fatsoenlijke kwaliteit biedt. Dat moet dan dus wel een merk zijn wat nog niet nagemaakt wordt :P en wel een goede prijs-kwaliteit biedt :) De vraag is dan dus welk alternatief merk?

• Aidix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-11 06:42

Aidix

Geluidspietlut

Ik heb 'voor de vakantie' een extra accu gekocht voor mijn galaxy s3. Hij doet het precies even goed als de originele toen die nog nieuw was. Ben erg tevreden.

Ooit ook op ebay eentje gekocht voor een oude sony, die was goed te doen. Ik heb toen expres niet de goedkoopste genomen.

De s3 accu had ik van accu-shop meen ik.

De psp accus van deal extreme daarentegen waren totale bagger.

[ Voor 9% gewijzigd door Aidix op 26-12-2014 09:50 ]