Hulp nodig bij artifacts en performance problemen.

Pagina: 1
Acties:

• magusviper
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-04-2025
Hallo,

Ik heb een r9 280x gekocht een maand of 2 geleden, heb van een vriend een GA-Z68X-UD3H-B3 moederbord met daarop een i5 2500k, niet overclocked, en 12 gb ram gekregen. Dit vervangde mijn gtx 650 ti en i3 3220. Dit heeft sinds dien problemen opgeleverd. Mijn processorverbruik is tijdens het gamen heel vaak op 100%, en ik krijg vaak artifacts. Deze problemen heb ik vooral op zware games zoals op assassins creed unity en battlefield 4. Ik heb op ac unity vaak maar 35 fps, en ik weet dat unity veel framerateproblemen heeft, maar mijn vriend met een r7 260x heeft gemiddeld 50 fps op de zelfde settings dus hier klopt al iets niet.

Wat ik al geprobeerd heb:
Oudere drivers installeren (inmiddels weer up to date drivers).
Ssd geformateerd en windows opnieuw installeren.
Videokaart teruggeclockt.
Mijn pc scannen voor virussenen (heb mcafee en malwarebytes).

Nou, wat ik nog kan proberen is dat moederbord terug krijgen van mijn vriend, maar dan wil ik wel de i5 houden anders heb ik een gigantische bottleneck met die i3. Verder heb ik geen idee meer wat te doen. Ik kan een RMA aanvragen voor mijn videokaart, maar dan blijft het raar dat mijn cpu verbruik zo hoog is.

Groeten,
Magusviper.

Edit: verder heb ik als achtergrond programma's alleen maar origin of uplay, skype en mijn virusscanner draaien. Het is ook geen warmte probleem, want de temperaturen zijn vrij normaal tijdens het gamen.

[ Voor 7% gewijzigd door magusviper op 25-12-2014 22:00 ]

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-01 13:05

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

magusviper schreef op donderdag 25 december 2014 @ 21:59:
Hallo,

Ik heb een r9 280x gekocht een maand of 2 geleden, heb van een vriend een GA-Z68X-UD3H-B3 moederbord met daarop een i5 2500k, niet overclocked, en 12 gb ram gekregen. Dit vervangde mijn gtx 650 ti en i3 3220. Dit heeft sinds dien problemen opgeleverd. Mijn processorverbruik is tijdens het gamen heel vaak op 100%, en ik krijg vaak artifacts. Deze problemen heb ik vooral op zware games zoals op assassins creed unity en battlefield 4. Ik heb op ac unity vaak maar 35 fps, en ik weet dat unity veel framerateproblemen heeft, maar mijn vriend met een r7 260x heeft gemiddeld 50 fps op de zelfde settings dus hier klopt al iets niet.

Wat ik al geprobeerd heb:
Oudere drivers installeren (inmiddels weer up to date drivers).
Ssd geformateerd en windows opnieuw installeren.
Videokaart teruggeclockt.
Mijn pc scannen voor virussenen (heb mcafee en malwarebytes).

Nou, wat ik nog kan proberen is dat moederbord terug krijgen van mijn vriend, maar dan wil ik wel de i5 houden anders heb ik een gigantische bottleneck met die i3. Verder heb ik geen idee meer wat te doen. Ik kan een RMA aanvragen voor mijn videokaart, maar dan blijft het raar dat mijn cpu verbruik zo hoog is.

Groeten,
Magusviper.

Edit: verder heb ik als achtergrond programma's alleen maar origin of uplay, skype en mijn virusscanner draaien. Het is ook geen warmte probleem, want de temperaturen zijn vrij normaal tijdens het gamen.
Drivers verwijderd met DDU in de veilige modus?
Het kan soms risky zijn, maar ik heb zo'n idee dat je eens een biosupdate moet proberen. :) Het lijkt erop dat je namelijk al best veel geprobeerd hebt. Misschien is het ook handig om hier even je voeding te plaatsen en het type ram.

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• magusviper
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-04-2025
Ok, ik heb de cooler master gx 650w, en ram kingston 99u5471 (zegt cpu-z). Heb niks overclocked, en mijn ram draait op 1600mhz.

Welke drivers moet ik dan verwijderen? Drivers van mijn moederbord? Want een maand geleden heb ik wel al windows opnieuw geinstalleerd dus heeft ie dan niet zowiezo de drivers opnieuw geinstalleerd?