Nintendo 2DS wifi connectie foutmelding

Pagina: 1
Acties:

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:42
Voor mijn kerst heb ik een Nintendo 2DS in ontvangst mogen nemen. Hoewel ik (fysiek) al volwassen ben wou ik toch al een eind deze hebben.

Het ding werkt, inclusief Pokémon, perfect, behalve het draadloos verbinden. Telkens als ik draadloos probeer te verbinden met mijn netwerk krijg ik de foutmelding "003-1101". Inmiddels heb ik Google afgezocht naar gelijkaardige problemen en oplossingen ervoor, maar ik vind nergens een oplossing.

De foutmelding is er eentje die zou aangeven dat er een probleem is met de beveiligingscode of de netwerkomgeving. Aangeraden wordt om het wachtwoord opnieuw in te voeren, zich te verplaatsen en eventueel het kanaal aan te passen van de router.

De router betreft een Asus RT-N66U met de meest recente (merlin) firmware. Alle andere apparaten werken feilloos.

Wat heb ik geprobeerd:
- Channel aangepast naar 1 en 11
- Bandwidth aangepast van 40 Mhz naar 20 Mhz
- Andere beveiligssleutel ingesteld
- Uiteindelijk dan maar een harde reset van de router, alles opnieuw ingesteld, hielp niet
- Firewall uitgeschakeld op router
- Beveiligingssleutel uitgeschakeld

Niets helpt er. Bij het testen van de verbinding in de 2DS zijn er overigens twee stappen: eerst de verbinding naar de router en daarna naar het internet. Het is de verbinding naar de router waar het al fout loopt.

Wat werkt er wel: wanneer ik mijn Moto G install als hotspot dan kan ik er met mijn 2DS perfect verbinding op maken. Ik dacht dat een systeemupdate misschien zou helpen, maar dat trekt mijn mobiele limiet helaas niet.

Misschien dat er een voor de hand liggende instelling gewijzigd moet worden op de router, maar ik heb echt geen idee welke. Iemand hiermee ervaring of een idee die zou kunnen werken?

• Zipperman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01-05-2023
Ik had dit in het begin ook met mijn originele 3DS, bij mij werkt het op het moment wel, probeer anders Nintendo te bellen, vaak ligt het probleem gewoon bij hun, of ze helpen je je problemen op te lossen.

In ieder geval succes en geniet van je cadeau!

• Flying
Ik heb inmiddels het kunnen omzeilen door een gastnetwerk aan te maken in mijn router met een wachtwoord. Daarop kan hij zonder enige problemen verbinding maken. Meteen de systeemupdate toegepast en hoewel alles nu in een ander jasje zit werkt mijn normale draadloze netwerk nog steeds niet erop.

Het gastnetwerk is ook beveiligd, dus dat zit wel snor, alleen jammer dat het niet eenvoudiger kan. Inloggen op Nintendo Club lijkt ook niet te werken momenteel en mijn downloadcode kan ik ook niet toepassen. Het lijkt er bijna op dat Nintendo echt geen kaas heeft gegeten van het online gedeelte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:45
Dit probleem klinkt alsof je DS niet overweg kan met de authenticatiemethode die je hebt toegepast. Ik weet niet welk protocol je hebt gebruikt (WPA, WPA2 AES etc) maar je kan deze nog eens vergelijken met je gastennetwerk.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
Authenticatiemethode van beide netwerken is dezelfde. Overigens is het probleem ook aanwezig wanneer er geen beveiliging ingesteld staat.