Toon posts:

Nieuwe videokaart en moederbord

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey beste Tweakers!

Omdat het kerst is dacht ik om mijn pc eens te upgraden. Ik was van plan om alleen een nieuw videokaart te kopen (MSI GTX 750Ti 2gb Gaming). Maar ik kwam achter dat mijn videokaart niet genoeg ruimte heeft, hij heeft 2 sloten nodig, maar mijn netwerk kaart komt in de weg te staan. (zie afbeelding) Afbeeldingslocatie: http://i.gyazo.com/2bb9a807aaf181b09cc0c3ab2748f9c8.png Daarom moet ik waarschijnlijk een nieuw moederbord kopen. Ik had de ASRock FM2A75 Pro4+ in gedachten wegens de prijs. Maar ik hoop dat er een ander manier is om mijn videokaart aan te sluiten zonder een nieuw moederbord te kopen. Zo niet, zou mijn nieuwe videokaart en moederbord compatibel zijn met mijn pc?

PC Specs,
Cooler Master K-380 Case
AMD A4 5300 CPU
Corsair H80i Cooling
500 Watt Voeding
500 GB HDD
MSI FM2-A55M-P33 Moederbord
8 GB Crusial Ballistix Ram
TP-Link 350 MB network card

Nieuwe Moederbord: pricewatch: ASRock FM2A75 Pro4+
Nieuwe Videokaart: pricewatch: MSI GeForce GTX 750 Ti 2GB GAMING

Ik wens jullie allemaal een fijne kerstmis en een gelukkig nieuwjaar!
M.v.g
Amit

• JaronStrypsteen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 13-01 13:13
Je wifi kaart kan perfect werken in de onderste PCI.
Volgens wat ik gehoord heb

[ Voor 21% gewijzigd door JaronStrypsteen op 25-12-2014 20:13 ]

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-02 16:55
McJawesome schreef op donderdag 25 december 2014 @ 20:12:
Je wifi kaart kan perfect werken in de onderste PCI.
Volgens wat ik gehoord heb
Dat zou ik maar niet doen.

Dat is een PCI slot geen PCI-E slot.
Je kan de wifi kaart wel in het bovenste slot gebruiken. Het onderste slot is een oud PCI 133 Slot wordt tegenwoordig nog amper gebruikt. Veel borden hebben het niet eens meer.

Ik gebruik hem zelf nog wel voor een oude geluidskaart.

En voor de vraag van de TS. Het wordt sowieso erg krap. Je moet een single slot kaart hebben met de fan aan de achterkant. Zie zie je zo goed als niet meer.
Daarnaast mag er volgens mij ook geen backplate op zitten want je radiator zit ook erg dichtbij.

Het is jammer dat je huidige bord zo klein is. Gezien je keuze past er dus wel een ATX bord in de kast?

Welke kaart gebruik je op dit moment?

[ Voor 14% gewijzigd door Astennu op 25-12-2014 20:18 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Verwijderd

Topicstarter
Op dit moment heb ik geen videokaart in mijn pc, er past een Standard ATX bord in mijn kast.

• Astennu
Dit bord is wel heel beperkt. Als je een nieuwe koopt zou ik er wel eens nemen waar het bovenste PCI-E slot wat lager zit. Dan zit je radiator niet zo in de weg. Bij die asrock is er in ieder geval genoeg ruimte.

pricewatch: MSI A88X-G45 GAMING + Assassin Creed LHD

Dit is een iets duurder alternatief. Hier zit goed onboard geluid op mocht je daar om geven. Daarnaast zijn de componenten ook van iets betere kwaliteit. Vooral handig als je gaat overclocken. (de versie zonder het spel zit op 91 euro geloof ik meerprijs is dan 25 euro) Ik heb zelf van die Asrock Pro borden gehad. Het werkt prima maar het is allemaal wel erg minimaal. De Xtreme zijn aanzienlijk beter maar daar betaal je ook meteen voor. Voor dat geld kun je ook bij merken als MSI en Gigabyte goede borden kopen.

Gebruik je nu de IGP van de CPU? Want die zou je eventueel ook nog in Hybrid CF kunnen zetten met een R9 260(X) (beetje afhankelijk van welke APU je hebt)

[ Voor 87% gewijzigd door Astennu op 25-12-2014 20:31 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Verwijderd

Topicstarter
Ja, op dit moment gebruik ik de IGP van mijn CPU
Astennu schreef op donderdag 25 december 2014 @ 20:24:
Dit bord is wel heel beperkt. Als je een nieuwe koopt zou ik er wel eens nemen waar het bovenste PCI-E slot wat lager zit. Dan zit je radiator niet zo in de weg. Bij die asrock is er in ieder geval genoeg ruimte.

pricewatch: MSI A88X-G45 GAMING + Assassin Creed LHD

Dit is een iets duurder alternatief. Hier zit goed onboard geluid op mocht je daar om geven. Daarnaast zijn de componenten ook van iets betere kwaliteit. Vooral handig als je gaat overclocken. (de versie zonder het spel zit op 91 euro geloof ik meerprijs is dan 25 euro) Ik heb zelf van die Asrock Pro borden gehad. Het werkt prima maar het is allemaal wel erg minimaal. De Xtreme zijn aanzienlijk beter maar daar betaal je ook meteen voor. Voor dat geld kun je ook bij merken als MSI en Gigabyte goede borden kopen.

Gebruik je nu de IGP van de CPU? Want die zou je eventueel ook nog in Hybrid CF kunnen zetten met een R9 260(X) (beetje afhankelijk van welke APU je hebt)

• Astennu
Welke APU heb je? En ben je een beetje van het overclocken? of dat helemaal niet. (aangezien je er wel een mooie cooler voor hebt)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem niet overgeclocked :S Ik heb de AMD A4 5300 Radeon HD 7480D Graphics.
Astennu schreef op donderdag 25 december 2014 @ 20:57:
Welke APU heb je? En ben je een beetje van het overclocken? of dat helemaal niet. (aangezien je er wel een mooie cooler voor hebt)

• DarkBlaze
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:23

DarkBlaze

Fulltime Klootviool

Dan mag je ook wel een andere CPU kopen want die A4 gaat het nooit bijhouden ik zou eigenlijk zeggen, koop een socket 1155 moederbordje met een pentium G3258 of spaar door voor een i5. Kijk desnoods naar een 2e hands setup met een 1150 bord. Dan heb je namelijk upgrade ruimte en kan je die Pentium altijd nog upgraden naar een i5 of meteen een i5 kopen in het geval van een 2e hands setup.

Dan kan je jouw APU+Moederbord weer verkopen dan is de investering niet zo heel groot maar heb je wel een véél betere setup die je GPU niet heel zwaar gaat beperken.

[ Voor 15% gewijzigd door DarkBlaze op 25-12-2014 22:37 ]

Desktop: Define R6 - MSI X570 ACE - R9 5900X - 16GB Crucial 3600CL16 - Sapphire Nitro+ 6900XT SE - EVGA P2 750 Desktop 2: Define R5 - MSI X470 Gaming M7 - R7 1700 - Corsair Vengeance 3200c16 16GB - Sapphire Fury - Corsair AX850

• Astennu
Verwijderd schreef op donderdag 25 december 2014 @ 22:25:
Ik heb hem niet overgeclocked :S Ik heb de AMD A4 5300 Radeon HD 7480D Graphics.
[...]
Dat is dure cooling voor zo'n CPU.
Een pentium CPU ben ik geen fan van. Als je dan alles om gaat gooien kun je beter meteen voor een i5 gaan maar dat is weer duur.

En de 750 TI is ook geen snelheid wonder. Blijft lastig. Het ligt echt aan je budget.

Verwijderd

Topicstarter
Maar als ik bijv, voor de Amd a8, ASRock FM2A75 Pro4+ en de MSI GTX 750TI ga. Zou alles soepel lopen? Dus Battelfied 4 zou ik zonder lagg kunnen spelen. Of weet jij misschien een betere videokaart rond de 100 euro?
Astennu schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 03:20:
[...]

Dat is dure cooling voor zo'n CPU.
Een pentium CPU ben ik geen fan van. Als je dan alles om gaat gooien kun je beter meteen voor een i5 gaan maar dat is weer duur.

En de 750 TI is ook geen snelheid wonder. Blijft lastig. Het ligt echt aan je budget.

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:37

Thomg

Aww yiss

860K vs 270 en je hebt een redelijk instappc voor high quality 60 fps BF4.

http://www.bit-tech.net/h...-4-performance-analysis/3

De 750Ti zit rond de 650Ti Boost.

[ Voor 47% gewijzigd door Thomg op 26-12-2014 21:22 ]

• jorisvdelsen
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-01 20:25
Welke voeding heb je PRECIES (type, merk).

De 750Ti is NIET voor €100 te krijgen. Een 750Ti zal eerder ~€135 kosten. Voor dezelfde prijs heb je een betere R7 265 van AMD, die toch echt beter presteert. Maarrr, een R9 270 is ook al voor die prijs te krijgen, die nog krachtiger is dan die GTX.

Wil je een videokaart van ronde de honderd? Dan is een tweedehands HD7950 o.i.d. het interessantst, maar die zijn zo te zien niet meer zo leuk te krijgen. Bedoelde je een GTX750? Kun je beter een R7 260X kopen, presteert ook beter voor hetzelfde geld.
Een A8 met een dedicated GPU is niet de beste oplossing. Bespaar je het geld en pak een pricewatch: AMD Athlon II X4 860K Black Edition Boxed i.c.m. pricewatch: Club3D Radeon R9 270 '14 Series.

Maar nogmaals, kun je het exacte typenummer van je PSU geven?

En ik kan uit eigen ervaring zeggen dat een R9 270 aka HD7870 BF4 met stevige settings (high) op stevige fps kan afspelen (~60fps). :p

[ Voor 31% gewijzigd door jorisvdelsen op 26-12-2014 21:39 ]

V'nA! 3470@3,4 - P8H61M/B3 - Crucial 8GB DDR3 - Intel 330 120GB - NZXT S340 - Tranquillo Rev.2 - Nexus 430W - Gigabyte 270X-2GD

• Astennu
Verwijderd schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 21:13:
Maar als ik bijv, voor de Amd a8, ASRock FM2A75 Pro4+ en de MSI GTX 750TI ga. Zou alles soepel lopen? Dus Battelfied 4 zou ik zonder lagg kunnen spelen. Of weet jij misschien een betere videokaart rond de 100 euro?
[...]
Met mantle misschien wel. Maar dat kan niet met een nvidia kaart wel met een AMD kaart. mantle ontlast de cpu heel erg en bij minder krachtige cpu's zie je dus de meeste winst.

Maar dan zou je voor een R9 260X of R9 270(X) Moeten gaan. Imo ook geen slechte keuze....

• Astennu
Ik zou zelf kijken of je een 2e hands 7950 kan krijgen die Is nog wat sneller dan een 270X. Maar dan wel een die minder dan een jaar oud Is en geen XFX dual dissipation.

[ Voor 30% gewijzigd door Astennu op 27-12-2014 01:44 ]

• Elmo_b
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-01-2025
waarom niet voorloppig een usb wifi dongle, dan heb je geen kaart meer nodig en past elke gpu.

Verwijderd

Idd waarom een heel ander moederbord kopen terwijl je ook een simpel USB WiFi stickje of PCI wifi kaartje kan kopen?

• Astennu
Dat is idd ook een goede :)
Ik heb eventueel nog een nieuwe liggen mocht je interesse hebben stuur maar een PM. (ooit gekocht voor een PC maar nooit in gebruik genomen. Ik heb er twee die andere is wel in gebruik genomen en werkt perfect)

Pagina: 1