Wifi access point / router

Pagina: 1
Acties:

• smaij
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:04
Voor familie ben ik op zoek naar een oplossing in hen appartement waarin wifi dekking echt een uitdaging is.
Kpn expert team kan niks meer doen en zegt dat het komt door de magnetron..
Ik heb dus de wifi functionaliteit van de kpn experiabox die in de meterkast staat uitgezet en op de meest gewilde plekken wifi routers neergezet die ik nog had liggen. Tot dusver werkte alles ok behalve dat de sonos soms ineens niet meer gevonden werd, of anders pas na tien minuten.

Tevens komt daarbij dat andere apparatuur (zie onder) nu niet overweg wil met de door mij aangeschafte nieuwe sitecom x5 n600 die ik gisteren geplaatst heb.

Ik zoek een?
Wifi router of wifi access point welke werkt met de volgende apparatuur:

kpn experiabox h220 (vlan)
Sonos systeem waarvan 1 bedraad (bridge) waarvoor STP protocol vereist is.
Air print printer (bonjour)
2x kpn tv kastjes

Wifi moet zowel op 2,4 ghz als op 5 ghz werken.

Wat is je budget?
60 tot 120 per access point.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur voor merk.
Moet samenwerken met bovenstaande. Heb nu een netgear gs108 als test er tussen zitten en dan doet kpn tv het dus heb ik al een bestelling geplaatst voor 2x een netgear gs105 gigabit switch, dus de wifi access points hoeven niet persee een eigen switch te bevatten.
Tevens zou het fijn zijn als dekking door 2 wifi access points (1x woonkamer, 1x slaapkamer) dusdanig is dat je kan rondlopen.
5ghz is een must, er zitten hier > 50 wifi netwerken, redelijk vol en overbelast.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?

De omgeving is als volgt:

Kpn xperia box
- kabel naar slaapkamer met daar een wifi router (router func staat uit) en daarop weer aangesloten een kpn tv
- kabel naar woonkamer met daar een wifi router (sitecom x5 n600) en daarop KPN tv
- kabel naar sonos bridge
- overige sonos apparatuur draadloos via eigen sonos mesh netwerk

Probleem met de sitecom x5 n600 is dat deze vlan verkeer blocked, dus geen kpn tv. Daarom als test een netgear gs108 er tussen gehangen en ja dat werkt.
Helaas kom ik er nu achter dat deze sitecom router ook geen apple air print ondersteunt. Dus deze nieuwe router is als het aankomt op support voor dit soort protocolen slechter dan de vorige sitecom router (oudje) die ik als test er had neergezet.

Ik hoop dat ik zo compleet mogelijk ben, maar hoor het graag als er nog iets ontbreekt.
Zelf heb ik al flink zitten zoeken maar misschien zijn er mensen die uit ervaring kunnen zeggen of bepaalde producten wel of niet gaan werken.