• azegers87
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-01-2022
Geachte Heren mevrouwen.

ik heb via marktplaats een Mainboard gekocht met Processor Pentium 4 3,2 Ghz en 2 Dimm van 2GB per Dimm Totaal 4 GB RaM Geheugen.
Ik heb alles netjes in de computer behuizing gemonteerd verder geen problemen nou heb ik daar een 40 GB hardeschijf IDE PATA aansluiting en een DVD -/+ RW aangesloten ook op de IDE PATA aansluiting.
opzich alles kwa hardware werkt goed wordt allemaal goed gezien in de bios overigens BIOS versie is 3.10
dus als goed is is dat de laatste versie volgens de website van asrock.
Nou wil ik daar windows 7 32 Bit installeren vanaf dvd ik stel de BIOS in dat die eerst vanaf DVD station moet starten vervolgens doet die dat start gewoon op dan moet ik Taal instellen stel op Dutch Nederlands en dan vervolgens vraagt die op een driver Ik heb geprobeerd de drivers van Asrock maar dat mocht niks baten.
en de handleiding van het Mainboard kom ik ook niet ver enigste wat in BIOS geprobeerd heb is van RAID naar Non-RAID maar dat maakt geen verschil.
uiteraard heb ik Gegoogeld maar kom dit hier niet tegen.
Weet iemand hier een idee of dat ik misschien iets in de bios zou anders moeten instellen.
lijkt mij toch dat het wel mogelijk moet zijn Mainboard met deze systeem eigenschappen toch wel windows 7 32 Bit moet kunnen installeren.
Ik hoop dat iemand hier raad mee weet.

• blamauci
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-02 20:26
DVDtje opnieuw branden. 9/10 x dat ie vraagt om drivers voor iets op windows 7 install is het een install disk die niet goed gebrand is.

Probeer anders even via usb.

Overigens zijn een paar enters in je post best handig maakt het lezen een stuk gemakkelijker

http://www.lolstatistics.com/signature/eu/20836683/309

Verwijderd

Schijf in het bios aanwezig?
Schijf gepartitioneerd?

• azegers87
Dank u voor uw bericht ja usb inderdaad kan proberen Maar schijnt dat dat mainboard ook moeilijk doet want ik heb inderdaad windows 7 op usb maar als ik usb in de computer achter in een vrij usb slot steek start de computer niet op hoor dan alleen enkel ventilator draaien beeldscherm slaat niet aan.
dus daar is ook iets mee.

Ik de BIOS bij usb instellingen staat usb 2.0 support aan enigste wat uit staat is usb legacy.
dus daar ga ik ook even naar zoeken
ja de dvd weet niet ik heb al meerdere pc's daarmee geinstalleerd zonder problemen maar hij geeft niet echt een leesfout aan hij vraagt echt om een driver ik zou het ook met een ander dvd drive kunnen proberen misschien herkent die die dvd drive nog niet goed.
ik ga daar morgen mee aan de slag ik houdt hiervan op de hoogte.

• MJanzn
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-10-2025
Heeft je bord 1 of 2 ide-aansluitngen?
hoe heb je de kabel aangesloten ?
Staat de schijf op ms of SL of geen jumper?

• azegers87
Hallo Dames en Heren.

Het probleem is opgelost lag inderdaad aan de Dvd drive zat eerst een dvd-+ rw drive van het met btc 1006versie daardoor vroeg die om driver ik heb nou geinstalleerd met een Nec dvd +- rw verder geen driver gevraagd of fout melding gegeven dus het probleem lag niet aan Mainboard Windows 7 is nu geinstalleerd.

Nog even op de antwoorden die ik hierna gekregen heb de schijf is in de BIOS aanwezig en was al gepartitioneerd was eerst in 2 delen omdat daar nog windows xp op stond dat heb ik naar 1 deel gemaakt.
En het bord heeft 2 ide-aansluitingen eeste hardeschijf waar windows 7 op staat staat op primair master 2de hardeschijf op primair slave en op secudair master staat dvd station en dat werkt prima verder SCSI controller waar ik diverse apparaten op zoals scsi hardeschijf zip drive 100Mb en nog een dvd station verder door al dat apparatuur zware voeding op die ik nog had liggen die in een grote Big tower ingebouwd.
Pagina: 1