Hallo, ik wil vóór 2015 nog een nieuwe laptop kopen. Ik heb al zo mijn eisen op een rijtje, en ben nu op zoek naar een passend laptop. Ik hoor graag jullie tips!
Wat ga je met je laptop doen?
Ik gebruik veel Adobe CS (photoshop, illustrator, etc.) en Autocad op Windows. Ik render af en toe (met Artlantis), maar dit is zeer sporadisch.
Ik zit daarom te denken aan minimaal 8GB ram en een SSD schijf of 7200 rpm.
Liefst ook een aparte grafische kaart (dus niet op moederbord).
Wat is je budget?
Mijn richtprijs is 1300 euro incl.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Af en toe. Een dunne en lichte laptop is natuurlijk fijn, maar ik vind de inhoud nog belangrijker. Ik wil een scherm van ca. 15 inch. Liefst Retina of wat er in de buurt komt.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik ben erg blij met mijn Sony Vaio, die inmiddels al 7 jaar goed zijn werk doet. Helaas worden deze nog maar weinig geproduceerd. Met andere merken heb ik nog geen ervaring.
Oh ja, een touchscreen en andere 'gadgets' hoeven van mij niet. Het moet vooral een goed degelijk werkpaard zijn, geen luxepaard
Alvast dank voor jullie reacties!!!
Wat ga je met je laptop doen?
Ik gebruik veel Adobe CS (photoshop, illustrator, etc.) en Autocad op Windows. Ik render af en toe (met Artlantis), maar dit is zeer sporadisch.
Ik zit daarom te denken aan minimaal 8GB ram en een SSD schijf of 7200 rpm.
Liefst ook een aparte grafische kaart (dus niet op moederbord).
Wat is je budget?
Mijn richtprijs is 1300 euro incl.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Af en toe. Een dunne en lichte laptop is natuurlijk fijn, maar ik vind de inhoud nog belangrijker. Ik wil een scherm van ca. 15 inch. Liefst Retina of wat er in de buurt komt.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik ben erg blij met mijn Sony Vaio, die inmiddels al 7 jaar goed zijn werk doet. Helaas worden deze nog maar weinig geproduceerd. Met andere merken heb ik nog geen ervaring.
Oh ja, een touchscreen en andere 'gadgets' hoeven van mij niet. Het moet vooral een goed degelijk werkpaard zijn, geen luxepaard
Alvast dank voor jullie reacties!!!