Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop gezocht voor ontwerper, 1300euro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik wil vóór 2015 nog een nieuwe laptop kopen. Ik heb al zo mijn eisen op een rijtje, en ben nu op zoek naar een passend laptop. Ik hoor graag jullie tips!

Wat ga je met je laptop doen?
Ik gebruik veel Adobe CS (photoshop, illustrator, etc.) en Autocad op Windows. Ik render af en toe (met Artlantis), maar dit is zeer sporadisch.

Ik zit daarom te denken aan minimaal 8GB ram en een SSD schijf of 7200 rpm.

Liefst ook een aparte grafische kaart (dus niet op moederbord).

Wat is je budget?
Mijn richtprijs is 1300 euro incl.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Af en toe. Een dunne en lichte laptop is natuurlijk fijn, maar ik vind de inhoud nog belangrijker. Ik wil een scherm van ca. 15 inch. Liefst Retina of wat er in de buurt komt.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik ben erg blij met mijn Sony Vaio, die inmiddels al 7 jaar goed zijn werk doet. Helaas worden deze nog maar weinig geproduceerd. Met andere merken heb ik nog geen ervaring.

Oh ja, een touchscreen en andere 'gadgets' hoeven van mij niet. Het moet vooral een goed degelijk werkpaard zijn, geen luxepaard :)

Alvast dank voor jullie reacties!!!

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:02
Ik zou kijken bij de zakelijke lijn van de fabrikanten: de beste bouwkwaliteit.

• rickkie1998
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 24-11 09:27
MSI laptops zijn beesten :-)

http://www.laptopshop.nl/...2pe-269nl-apache-pro.html

Deze bijvoorbeeld.

[ Voor 115% gewijzigd door rickkie1998 op 25-12-2014 18:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor jullie reacties! Ik had nog nooit van MSi gehoord, maar ze krijgen inderdaad goede reviews!

Maandag wil ik deze gaan aanschaffen; http://www.laptopshop.nl/...gs60-2pl-039nl-ghost.html

Hij heeft alle specs die ik nodig heb en is daarnaast de dunste op de markt. En dat binnen mijn budget :)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2014 11:55 ]

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 28-11 13:19
Die laptop heeft een tn scherm. Lijkt me dus niet zo geschikt voor grafisch werk.

En waarom wil je een aparte grafische kaart? Voor Photoshop is een HD4600 al sterk genoeg.

Je kunt beter kijken naar een Lenovo T440p: http://shop.lenovo.com/nl.../thinkpad/t-series/t440p/
Het fhd scherm daarvan heeft een ips scherm dat in ieder geval 100% srgb kan weergeven.

[ Voor 73% gewijzigd door wappiewappie op 26-12-2014 12:52 ]

• MyrddinLXXIIX
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-11 00:25
Ik had hetzelfde probleem: geen vaio's meer, heb er een stuk of drie gehad!

Na een lange zoektocht tot dezelfde conclusie gekomen als Parkoverall hierboven - geen goedkope plastic consumentenlaptop meer maar zakelijke series.
Kost een beetje meer maar het is het dubbel en dwars waard.

Zelf uitgekomen bij de Thinkpads van Lenovo, vooral vanwege het toetsenbord.
Het is een t440s geworden voor mijzelf, maar de t-serie is excellent met genoeg keuze dus overweeg die zeker!
Lastig omdat ze eigenlijk nergens te zien zijn maar zoek iemand met een thinkpad en probeer het eens.

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor jullie reactie! Volgens mij zijn zowel de MSi als de Lenovo T-serie goede opties. Ik laat dan toch maar de prijs doorslaggevend zijn, want de MSI laptop zijn aanzienlijk goedkoper als ik aan mijn eisen wil voldoen, zoals minimaal 8 GB intern geheugen en een SSD schijf.

Dan kom ik bij Lenovo al boven de 1500euro uit, dus dat is boven mijn budget. Ik ga zo naar de winkel om de MSI GS60 2PL-039NL GHOST te kopen dus!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Ik weet niet hoe het zit met de schermpanelen, maar die zijn in deze laptops niet altijd goed... designer...
Je kunt ook kijken naar zelf samen te stellen laptops, met panelen met een gamut van 95%, maar dat lijkt mij.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online
Is een Macbook niet een optie? De designers die ik ken zweren bij Apple met hun nauwkeurige schermen.

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 28-11 13:19
Die zijn nog duurder en hebben een glanzend scherm.
Ik weet niet hoe Voglevos op meer dan €1500,- uit komt, maar t440p met een i7, 1080p, 8GB en 256GB ssd kost €1368,-.
Pagina: 1