PC start op, gaat meteen weer uit en start dan weer op

Pagina: 1
Acties:

• mcgloud
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 02-02 18:29
Halo beste Tweakers,

Van te voren alvast: fijne feestdagen!

Ik heb twee weken geleden een nieuwe PC gebouwd. Dit is allemaal prima verlopen.

De PC zit aangesloten aan een verlengsnoer. Deze zet ik vaak uit als ik die niet gebruik.
Wanneer ik de schakelaar omzet en de pc aanzet gaat deze voor 1 seconden aan, gaat ie meteen weer uit en gaat de pc weer aan en hervat hij gewoon met het opstarten.

Ook als ik enkele seconden hier mee wacht (zodat er al spanning op het moederbord zit etc) blijft hij dit doen.

Weet iemand wat hier de oorzaak van kan zijn. Ik herinner met niet dat dit een paar dagen geleden ook al zo was.

Alvast bedankt.

• teunw
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-03-2025
Post codes al nagekeken en gegoogled?

• Veng7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-11-2023
Missien kun je hier iets mee: http://www.computerhope.com/beep.htm

Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep ;-) Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken, maar vraag je af wanneer dat zal gebeuren! En dan?

• JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-01 13:35
Ik heb hetzelfde, is niet echt een probleem eerder een veiligheidsmaatregel. Ik weet niet precies wat het is, maar vermoed dat de voeding nog niet volledige spanning heeft. Correct me if iam wrong :)

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:50

br00ky

Moderator Harde Waren
Ondanks dat we nog niet weten waar het probleem precies zit, is CSL niet de juiste plek voor problemen met desktops (zie CSL Beleid). Ik verplaats het topic naar PMG.

• jovadca
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-02 14:57
Wat zijn de componenten in je PC?

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:55

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Is het niet dat je moederboard 2 bioses heeft?
Kan zijn dat hij de eerste controleert en dan skipt naar de 2e..

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-02 21:33
Heb ik met een oude pc ook gehad, pc was verder in orde, heb ik toen ook naar gezocht, lag volgens mij aan het moederbord, en was toen niet te verhelpen.

Of zo laten.
Of moederbord bios flashen, en hopen dat het weg is, en natuurlijk risico dat je bios flashen fout gaat.

Zoek eens op je moederbord of er meer gebruikers hier last van hebben.

Misschien bios instellingen tav, wat pc moet doen bij uitvallen stroom, en stroom besparings instellingen.
Pagina: 1