Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[HTML/CSS/Android] Start externe/default video player (VLC)

Pagina: 1
Acties:

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ik ben nu al sinds gister aan het zoeken naar een goede en tevens simpele oplossing.

De vraag is al volg:
Er een hyperlink, als je deze link kopieert, plakt, en vervolgens opent in je videoplayer als stream (in dit geval VLC), wordt er een video-stream afgespeeld. De betreffende link verwijst niet naar bijvoorbeeld http://example.com/video.mp4, maar wordt als volg genereert: http://example/video?id=6

Nu heb ik twee problemen:
- Ik moet steeds handmatig de link kopiëren en plakken in VLC
- Dit moet ik dus ook doen op mijn telefoon, bijv. Android, wat daar nog 3x meer tijd duurt.

Wat ik wil:
- Je klikt op een link en de video wordt direct geopend in bijvoorbeeld VLC.

De reden dat dit in VLC moet, is omdat ik niet weet welke 'techniek' er wordt gebruikt. Dus dat laat ik lekker VLC uitzoeken. Tevens kan VLC dan in-een-keer hardware accel. gebruiken.

Heeft iemand een oplossing? Het liefst zo eenvoudig mogelijk. :)

Thanks! :D

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
De eerste vraag die bij mij opkomt: waarom moet een film/video die online staat in VLC afgespeeld worden terwijl je browser dat ook prima kan?

Ik heb een jaar geleden video toegevoegd in mijn HTML-website. Lekker handmatig er in prutsen. Dit werkte prima in de browser.

De code die hierachter zit:
In je HTML-bestand:
code:
1
2
3
4
<video width="640" height="360" controls="controls">
    <source src="link/naar/video.mp4" type="video/mp4" /><!-- Safari / iOS video -->
    <source src="link/naar/video.ogg" type="video/ogg" /><!-- Firefox / Opera / Chrome10 -->
</video>

De reden waarom er een .mp4 en een .ogg bestand van waren gemaakt was alleen om er zeker van te zijn dat iedere bezoeker dit kon bekijken.

De video-tag is een onderdeel van HTML5, iedere browser zal dit zo'n beetje moeten snappen (ook die van je mobiel). Op mijn Android toestel speelt de video netjes in-line af, zonder haperingen.

Hier meer over HTML5 en video: http://www.html5rocks.com/en/tutorials/video/basics/

Je hebt verder geen scripts nodig om dit in te voegen in je website.

[ Voor 80% gewijzigd door sypie op 27-12-2014 22:33 ]

• HollowGamer
  • Niet online
Thanks voor de reply. :)

Helaas werkte dit voor mij niet (in Chrome). Waarschijnlijk omdat de codec/manier van (nog) niet wordt ondersteund in de HTML5-player.
Ik kan op de desktop wel de VLC-plugin gebruiken binnen Chrome, maar dit werkt dan weer niet op Android.

Misschien is het beter een download-knop te maken naar een .m3u playlist of iets dergelijks (htsp file).

Ik kan ook jPlayer gebruiken, maar wil niet al te veel eromheen bouwen.. Zo simpel as.. :p

• sypie
  • Niet online
Heb je ook een .ogg bestand aangemaakt zodat Chrome er netjes mee om kan gaan? Bij mij gaat het zowel op de MacBook als op m'n Android telefoon prima.

Wil je eens testen bekijk dan even de pagina waar ik deze code op heb draaien: http://portfolio.techniekwerkstuk.nl/competentiedomein1.php (website is PHP gemaakt vanwege een centraal menu-bestand, verder is alle code HTML) (niet inhoudelijk op het filmpje letten...)

• HollowGamer
  • Niet online
sypie schreef op zondag 28 december 2014 @ 16:16:
Heb je ook een .ogg bestand aangemaakt zodat Chrome er netjes mee om kan gaan? Bij mij gaat het zowel op de MacBook als op m'n Android telefoon prima.

Wil je eens testen bekijk dan even de pagina waar ik deze code op heb draaien: http://portfolio.techniekwerkstuk.nl/competentiedomein1.php (website is PHP gemaakt vanwege een centraal menu-bestand, verder is alle code HTML) (niet inhoudelijk op het filmpje letten...)
Thanks, wat ik nu begrijp is dat het mp4-formaat simpelweg niet wordt ondersteund door Chrome, etc.

Het probleem is dat ik geen controle heb over de stream. Deze is simpelweg in mp4-formaat en ik kan hierbij dus niet sturen. Het enige wat ik nog zou kunnen doen: de stream opvangen en transcoden (eigenlijk een soort buffer opbouwen van de stream).

PS. Ik begrijp toch goed wat je bedoelt? Of bedoel je als ik de ogg-tag geeft, deze wordt omgezet naar .ogg? Nee.. nu ik het bedenk.. dat kan niet. :P

• sypie
  • Niet online
Als je zelf geen invloed hebt op de bestanden/stream die je wilt bekijken dan heb je er weinig aan... In dit geval ben ik de persoon geweest die de video online heeft gezet waarbij ik dus ook zelf het bestand van .mp4 naar .ogg heb omgezet.

Misschien is er een mogelijkheid om een andere browser op je telefoon te installeren, die wél met .mp4 overweg kan. Misschien werkt één van deze wel:
Firefox
CM Browser
Web Browser
Dolphin Browser
Opera-browser voor Android
UC Browser- web browser

(rechtstreekse knip-plak actie uit de Play store)

• HollowGamer
  • Niet online
Thanks, ga deze eens proberen. :)

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Creesch

bla bla!

Ondersteuning voor mp4 (specifiek H.264, aangezien mp4 alleen een container is) is in de context van HTML5 video afhankelijk van het feit of je telefoon dit ondersteunt.

Ik ben bang dat andere browsers je daar dus niet bij kunnen helpen.

Als het steeds gaat om een stream op een specifieke website dan zou je naar android app development kunnen kijken. Zover mij bekend kan je een app aan laten geven dat hij de content van een website ondersteund. Bij het aanklikken van een link naar die website (in dit geval de stream) zal android vragen waarmee de link geopend moet worden.

Dat is echter en nogal omslachtige "oplossing" voor je probleem.
Pagina: 1