Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Firefox niet-beveiligde verbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nadat ik een game van Steam had gedownload, begon mijn Firefox zich vreemd te gedragen. Telkens als ik een website open die begint met HTTPS of iets dergelijks, krijg ik de volgende foutmelding:

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/seom4w.jpg

Ik heb de oplossingen geprobeerd via deze link.
Onder het kopje ''Het certificaat wordt niet vertrouwd, omdat er geen uitgeversketen is aangeboden'', wordt verteld dat ik de SSL-scanning dien uit te schakelen. Via deze andere link heb ik dat volgens mij goed gedaan. Maar dat heeft helaas niet mogen baten.

Standaard oplossingen als computer opnieuw opstarten en Firefox opnieuw installeren heeft helaas niet geholpen.

Hopelijk heeft iemand van jullie wijze raad?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2014 15:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
Na een dag lang klote heb ik zojuist het probleem opgelost. Althans, zo lijkt het tot dusver.

Mocht iemand anders hetzelfde probleem ervaren; ik had RocketTab Ads geïnstalleerd staan. Nadat ik dit irritante programma had verwijderd was het probleem opgelost. Wat de relatie tussen RocketTab en Firefox is, geen idee, want dat programma was me alleen opgevallen in Chrome.

Bedankt voor niets :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2014 15:56 ]

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:48

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

In het vervolg moet je een screenshot maken van het certificaat met de hele chain. Als je die zelf bekijkt, zal je het zelf waarschijnlijk al zien dat er een andere certificate authority aan hangt die niet klopt. Sommige anti-virus programma's doen aan https scanning en maken gebruik van een self-signed certificaat. Jouw RocketTab zou ook zoiets kunnen doen, maar dan voor minder goede bedoelingen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Dit probleem had ik laatst ook bij een klantje, die kon niet meer met Office365 verbinden door ditzelfde ondeuglijke RocketTab. Hij had het met Vuze (torrent-client) mee binnen gekregen.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters