Videokaart doet het niet.

Pagina: 1
Acties:

• Eddie G.
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13-12-2025
Gisteren een andere videokaart gehaald.
Dit om mijn huidige AMD HD7450 te verhuizen naar de in aanbouw zijne HTPC. De bouw van de HTPC moet echter wachten. Ik krijg namelijk met geen mogelijkheid de nieuwe videokaart aan de praat.

De in mijn ogen belangrijke specs:
Moederbord MS7741 van Medion
Voeding Coolermaster 700 watt
Videokaart Gigabyte R9 280x 3 gig Windforce.

Als ik mijn huidige videokaart plaats doet alles het gewoon (uiteraard). Als ik de R9 plaats start de PC wel op. Maar heb geen beeld. De monitor herkent de HDMI aansluiting van de videokaart wel. Ook heb ik een DVI kabel geprobeerd en een tweede HDMI kabel.
Verder heb ik het moederbord volledig uitgebouwd gehad, heb alle verdere hardware er af gehad, en heb het BIOS gereset.

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:12

Nemesizz

Untouchable

Medion wil nog wel eens een 'white-list' hebben met hardware die geaccepteerd word, de rest werkt dan gewoon domweg niet.

Ik zeg niet meteen dat dat het probleem is, maar zijn aardig wat Medion ('t zijn MSI's vaak, maar speciaal gemaakt voor Medion) borden langs gekomen die het vertikten om met een andere videokaart te werken dan waar deze mee geleverd werd.

Wel de voeding goed aangesloten? (geen PCI-e stekker(s) vergeten?)

• Eddie G.
Dat van Medion was ik al bang voor.Ik had het nog nooit gehoord. Maar kan me voorstellen dat ze zoiets doen.
Zal hen maandag eens een belletje geven. Wellicht dat ze mij ook uit de brand kunnen helpen.
Anders maar een ander moederbord er bij kopen. Gaat dit moederbordje noodgedwongen ook maar in de HTPC.

Ik heb twee kabels bij mijn voeding, op mijn voeding ook 2 aansluitingen voor de videokaartkabels. Eigenlijk is het een foolproof systeem. Op de voeding grijze stekker in grijs contact. Einde van de kabel een 2x een 6-pins aansluitingen en een 2-pins aansluiting. Zo gepositioneerd op de kabel dat de ene 6-pins bij de 2-pins hoort en op die manier een 8-pins aansluiting maakt die weer inde videokaart past naast de andere 6-pins aansluiting,
Ik heb beide aansluitingen op de voeding geprobeerd en beide kabels..

Welk moederbord zouden jullie adviseren mocht Nemesizz inderdaad gelijk hebben, en ik maandag hoor dat deze kaart niet wil op dit moederbord?

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Bij Medion zullen ze overigens niet toegeven dat ze een whitelist hebben, daar hebben andere mensen ook al eens vragen over gesteld :P (of ze weten er gewoon niet van bij de helpdesk).
Maar het is wel degelijk iets waar je bij Medion regelmatig tegenaan loopt (metname bij videokaarten uitbreiden).

Wat wel een goed moederbord is weet ik zo niet, ik weet niet precies wat voor socket je huidige heeft.

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:07

rdejongjr

Gnome

Je kunt op zijn minst bij medion/msi informeren of er een bios update beschikbaar is.
Whitelist ben ik bij Medion/msi nog niet tegen gekomen.
Geen beeld door een te oude bios helaas te vaak

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:04
En wat gebeurt er als je het via de igpu doet en dan kijkt of windows hem herkent en drivers instaleerd. En dan de stekkers verandert(terwijl windows draait) grote kans dat hij het signal gewoon op pakt. Mijn r9 290 via hdmi wil ook geen beeld geven tijdens booten. Maar windows vind hem wel lekker. En staat toch altijd in slaapstand.

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

rdejongjr schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 14:23:
Je kunt op zijn minst bij medion/msi informeren of er een bios update beschikbaar is.
Whitelist ben ik bij Medion/msi nog niet tegen gekomen.
Geen beeld door een te oude bios helaas te vaak
MSI ondersteunt het bord officieel niet, dit gebeurt wel vaker bij OEM's, en ze leveren ook geen BIOS updates (eentje installeren van een gelijk moederbord dat wel officieel door MSI ondersteunt word heeft ook zo z'n risico's, soms zit er toch een klein verschil in en kun je je bord bricken).

OEM's zelf doen ook niet al te vaak aan BIOS updates, en als ze dat al wel doen is het vaak niet voor meer CPU en/of GPU support maar om andere kleinere dingen te fixen (harddisk support, dat soort dingen).

Whitelist bij OEM's (zoals Medion) is al veel vaker hier langs gekomen op Tweakers. Helaas maar waar, zit het er toch nog best vaak in (niet bij alle OEM's, maar wel vaak).

Vaak als je wat anders wil dan een RAM upgrade of een andere HDD kom je niet zo heel ver bij veel OEM's.

• Eddie G.
Hulp Medion 0,0. Kaart is niet compatible, wat ik eventueel wel kon doen was de kast meenemen naar een winkel om te kijken welke videokaart er wel in zou passen. Ze zien me aankomen.....

Dat wordt dus mij verdiepen in de moederborden.
Eisen:
- microATX
- Proccesor AMD FX8120 (huidige)
- upgradeble (duh)

iemand tips.

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Eddie G. schreef op maandag 29 december 2014 @ 11:58:
Hulp Medion 0,0. Kaart is niet compatible, wat ik eventueel wel kon doen was de kast meenemen naar een winkel om te kijken welke videokaart er wel in zou passen. Ze zien me aankomen.....

Dat wordt dus mij verdiepen in de moederborden.
Eisen:
- microATX
- Proccesor AMD FX8120 (huidige)
- upgradeble (duh)

iemand tips.
Wat is je budget??

Uhh, ik zie alleen maar borden van 50 euro of minder in de Pricewatch (van microATX).
Wat is je kast??
Misschien past er een ATX bord in...

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• Eddie G.
Budget heb ik niet echt. Ik wil een goed moederbordje. Hoeft niet het beste bord te zijn.

Andere moederbord gaat niet in deze kast passen. Huidig moederbord zit opgesloten tussen voeding en bodem van de kast.

Dus enige twee opties zijn dan nieuw micro-ATX bordje. Of nieuwe kast met ATX bord.

Nu heb ik wel al gezien dat alle micro-ATX borden ook onboard video hebben. Ik ben daar nu niet direct fan van. Ook wil ik wel gaan spelen met UEFI en dat hebben deze borden ook niet. Aan de andere kant om het dubbele uit te geven vind ik ook wel weer zonde.

[ Voor 3% gewijzigd door Eddie G. op 30-12-2014 11:36 ]

Pagina: 1