(geen high end) Game PC voor 450 euro + uitleg

Pagina: 1
Acties:

• funzel
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-01-2022
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil met het nieuwe systeem voornamelijk gamen denk hierbij aan LoL, maar wil ook eens nieuwe(re) spellen proberen als Total war: rome 2, Skyrim, Heroes of the Storm en mogelijk Watchdogs (leek mij wel vet) misschien ook weer eens tijd voor een nieuwe shooter (speelde tot kort geleden nog Soldier of Fortune uit 1999 :D). Als laatste zou het fijn zijn als het enig zins snel moet zijn voor mijn schaakberekeningen maar dat trekt mijn laptop ook al (:http://tweakers.net/pricewatch/252916/toshiba-satellite-l500-1zp/specificaties/)

Verder ook gewoon mijn universitaire werkzaamheden goed kunnen verrichten (al gaat dit 100% zeker wel maar zeg het er toch bij), fatsoenlijk downloaden (heb 150 mbit verbinden en mijn laptop trekt dat niet) en als het kan HD films + de nieuwere HD versies/ uitvindingen afspelen via HDMI op mijn televisie bijvoorbeeld. Kan dit niet ook geen probleem maar het zou leuk zijn :)

Wat mag het systeem gaan kosten?
450 euro, mijn vriendin heeft dit voor mij gespaard en ik ben haar daar echt ontzettend dankbaar voor dus ik wil er ook niet erover heen gaan !

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
WD 2 TB usb 3.0 ex- HDD, muis, headset. Heb nog een Asus TA100- DK007H

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk eigenlijk niet zo bijzonder veel nodig te hebben maar wil wel gewoon een fatsoenlijk systeem waar ik wel even mee kan doen. Ben geen echte hardcore gamer meer, paar keer per week, heel soms vaker.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik zou het heel fijn vinden om uitleg te krijgen over de gekozen producten want ik heb er al veel over gelezen maar het is me niet allemaal even duidelijk. NOTE: HDD hoeft niet heb ik extern en koop ik anders later bij, SSD is gewoon voor snelheid ander moet ik weer opnieuw al die zooi instaleren als ik eerst de HDD koop en dan de SSD, windows 7 licentie krijg ik van een vriend.

Ga je overklokken?
Ik wil het zeker leren en als het mogelijk is ook proberen maar ben over het algemeen redelijk voorzichtig met dergelijke dingen.

Extra info
Ik doe al 4 jaar met mijn laptop (: pricewatch: Toshiba Satellite L500-1ZP) en deze doet het in principe nog maar word altijd zo verdomde heet en blijft hangen als ik iets te veel er van vraag. Verder waag ik me ook niet aan zwaardere spellen dan League of legends op het moment. Ik ben al veel aan het lezen en vergelijken maar als ik dan het topic lees over de Best Buy Guide Januari dan word ik weer een beetje angstig..

Het is mij altijd een doel om ook gewoon te leren en dat wil ik nu ook doen. Dus ik wil begrijpen waarom een intel G2835 dan wel of niet beter is dan een x4 860K. Wat het verschil is tussen de moederborden en hoe dit zich in de toekomst stand kan houden.

Alvast bedankt als je dit gelezen hebt en advies is altijd welkom !

Dit is wat ik heb eigenlijk heb gestolen van de BBG November maar ik zie zoveel posts waar mensen toch andere dingen suggeren en ik wil gewoon graag het beste voor mijn geld. Verder begreep ik dat er mogelijk een error kan komen bij nieuwere spellen als je een duo core hebt ipv quadra, dit wil ik natuurlijk ook graag voorkomen :D

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon II X4 860K Black Edition Boxed€ 65,95€ 65,95
1MSI A78M-E45€ 47,-€ 47,-
1Club3D Radeon R9 270 '14 Series€ 137,-€ 137,-
1Cooler Master N300 (KKN1, closed)€ 31,95€ 31,95
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 62,95€ 62,95
1Antec VP350P€ 30,95€ 30,95
1Samsung 840 EVO 120GB€ 68,40€ 68,40
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 444,20

Leek die graag meer kennis wil op doen.

Verwijderd

Eigenlijk best een leuk lijstje voor jou doel eind.

Zou er niet te veel meer aan aanpassen.

Verwijderd

Je kan paar euro besparen op je ssd en krijg je ook paar gb extra. Op tweakers word deze meestal aangeraden. Crucial MX100 128gb, prestaties ga je amper merken.

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:18
Is een tweedehands videokaart een optie?

• DaLucovic
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-12-2025
Ik vind het al een heel aardig lijstje, eventueel is een Pentium G3258 een mogelijkheid als je voor een Intel setup wil gaan.

Je SSD kan wel goedkoper eventueel MX100 128GB.

Verder heb je je denk ik goed voorbereid want het is gewoon een prima setupje. Om iets meer prestaties te krijgen voor je geld kun je kijken naar een tweedehandse GPU, een 7950 with boost is al een hele mooie vanaf ~120 euro in de V&A.

Review: I7 6700K - 32GB RAM - Titan X 12GB - 512GB SSD Gebruikersreview - Acer Predator G6-710 Titan X NL review door DaLucovic

• funzel
Thx voor de snelle replies!! Ik las dat de evo 840 echt goed was maar RAM is idd ook van crucial, goede tip hater123! Kan iemand me uitleggen waarom AMD alleen L1 en L2 cache gebruikt en heeft het zin om voor 30 euro meer een fx 6300 te gaan aangezien deze waarden daar hopen zijn en het 6 cores heeft?

Dat was idd nog een vraag die ik vergeten ben te stellen een 2e hands kaart. Maar passen ze allemaal? Qua koeling, ruimte etc?

@DaLucovic Ik begrjip dat deze processor inderdaad beter is maar het heeft zo zijn voors en tegens toch?
Intel- betere singlethread
AMD- beter multithread?

En upgrade mogelijkheden zijn wrs beter voor de Intel denk ik ofniet? Maar als sommigen spelen starten niet zonder quad core en dat zou wel erg zonde zijn

[ Voor 26% gewijzigd door funzel op 25-12-2014 14:25 ]

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-03 23:55
Wat voor games wil je gaan spelen? De pentium heeft maar 2 cores, maar die zijn wel een stuk sneller dan de cores van amd, dus afhankelijk van hoe goed een spel naar veel cores kan schalen krijg je betere of slechtere performance.

De pentium is vooral goed in titels als arma, civ, starcraft.

http://forums.anandtech.com/showthread.php?t=2413015
Daar heeft iemand een hoop tests gepost (post 10).

Mechwarrior Online: Flapdrol

• funzel
Als ik heel eerlijk moet zijn weet ik amper wat voor spellen er zijn Arma heb ik überhaupt nog nooit van gehoord, Civilisation 5 heb ik gespeeld, starcraft nog nooit maar wil ik wel een keer proberen maar dat vind ik hoogstwaarschijnlijk niet leuker dan Total War Rome 2. Ik zal het eerst even lezen, thanks!

@Nooberke & DaLucovic

Is dit ook een optie? Deze is beter en cheaper of is het toch tricky?
V&A aangeboden: Club3D Radeon HD 7970 royalQueen

[ Voor 3% gewijzigd door funzel op 25-12-2014 14:30 ]

• .ScorpionSquad
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-03 14:01

.ScorpionSquad

Nickname van een 14-jarige

funzel schreef op donderdag 25 december 2014 @ 14:20:
Thx voor de snelle replies!! Ik las dat de evo 840 echt goed was maar RAM is idd ook van crucial, goede tip hater123! Kan iemand me uitleggen waarom AMD alleen L1 en L2 cache gebruikt en heeft het zin om voor 30 euro meer een fx 6300 te gaan aangezien deze waarden daar hopen zijn en het 6 cores heeft?

Dat was idd nog een vraag die ik vergeten ben te stellen een 2e hands kaart. Maar passen ze allemaal? Qua koeling, ruimte etc?
De cooler master N300 zal het meeste wel kunnen huisvesten, volgens mij zijn er wel gegevens bekend over hoe lang de videokaart maximaal kan zijn, googletje zou genoeg moeten zijn.

Ik zou eigenlijk niet weten waarom AMD alleen L1 en L2 chache gebruikt, goede vraag. Waarschijnlijk is L3-cache relatief duur. Maar wat telt zijn de prestaties en dat is in het geval van de 860K gewoon erg leuk in verhouding tot de prijs.

Ik denk dat voor jouw doeleinden een FX-6300 een beetje onnodig is. Ja hij zal wel wat sneller zijn maar die 860K is niet onaardig. En daarbij ga je met die FX wel buiten budget, wat me niet leuk lijkt voor die ontzettend toffe vriendin van je ;).

Edit: een 7970 wordt wel kiele kiele met een 350W voeding denk ik. Niet dat het onmogelijk is maar overklokken zou ik dan niet meer doen.

[ Voor 5% gewijzigd door .ScorpionSquad op 25-12-2014 14:36 ]

'Quaevis terra patria' - Desiderius Erasmus | 'Il faut cultiver son jardin' - Voltaire

• funzel
@ .ScorpionSquad daar heb je zeker gelijk in ! :) Was gewoon een vraag of dat de effectiviteit echt veel zou verhogen !

L1 en L2 cache zorgt toch voor tijdelijke opslag? wat is dan het voordeel van een L3? Of gewoon marketing schemes?

@haarbal ik zie inderdaad dat de Intel G2835 relatief gezien iets beter tot beter presteert in de meeste gevallen maar waarom suggereert de BBG november dan de 860K?

• funzel
Edit: een 7970 wordt wel kiele kiele met een 350W voeding denk ik. Niet dat het onmogelijk is maar overklokken zou ik dan niet meer doen.
Maar zelfs niet overklokt krijg je al veel meer waar voor je geld toch?

• .ScorpionSquad

.ScorpionSquad

funzel schreef op donderdag 25 december 2014 @ 14:39:
[...]

Maar zelfs niet overklokt krijg je al veel meer waar voor je geld toch?
Een 7970 is als k me niet vergis de oude versie van een R9 280, dus ja, die zal wel beter presteren. Ik heb zelf de 7970 GHz erin (dezelfde maar dan met een flinke factory overclock) en dat gamed tegenwoordig nog prima. Die staat dan wel op een i5-2310, dus waar je dan mee in de problemen komt is dat je CPU toch wel de kaart zou kunnen bottlenecken in bepaalde gevallen, en dat is zonde.

Voordeel van een Intel systeem halen is dat je veel singlecore performance kan krijgen voor een kleine prijs (G3258) en later er nog een i5 oid in kan zetten, welke weer in genoeg rekenkracht voor een nieuwe GPU kan voorzien. Maar uit ervaring kan ik je vertellen dat dat bijna nooit gebeurt. Bij AMD is het upgradepad momenteel toch wat minder.

'Quaevis terra patria' - Desiderius Erasmus | 'Il faut cultiver son jardin' - Voltaire

• funzel
@.ScorpionSquad

dus de r9 280 zou dan ietsje beter zijn nog? Ja het probleem is volgens mij een beetje dat met een budget gamesysteem de CPU meestal de bottleneck is.. Heb ik nu op mijn laptop en het is me vaker opgevallen.

Is de G3528 dan echt een beter systeem? Het is veel waar voor je geld en het upgraden is inderdaad nice maar ik denk niet dat ik echt meer zal hebben maar de mogelijkheid is wel goed inderdaad.

"Maar uit ervaring kan ik je vertellen dat dat bijna nooit gebeurt?" Wat niet ? Het upgraden van je systeem?

Andere vraag is de AMD niet meer futureproof vanwege de quadcore? Het lijkt mij dat in de toekomst meer programma's op multiple threads gaan draaien aangezien deze technologie niet voor niets er is gekomen. En waarom is de G3258 zo goedkoop als deze zo goed is? Is de stap naar fx 6300 dan wel weer beter dan de G3258?

• haarbal
funzel schreef op donderdag 25 december 2014 @ 14:38:
@haarbal ik zie inderdaad dat de Intel G2835 relatief gezien iets beter tot beter presteert in de meeste gevallen maar waarom suggereert de BBG november dan de 860K?
Als je de argumentatie daar leest zochten ze een compromis voor goeie single en multithreaded performance.

Maar goed, ik heb zelf voor de pentium gekozen, aangezien de spellen die ik wil spelen (mwo, arma, total war, civ ect) beter draaien op de pentium. En als het nog eens wat wordt met multithreading in die series prik ik er wel een i5 in.

• funzel
haarbal schreef op donderdag 25 december 2014 @ 14:58:
[...]

Als je de argumentatie daar leest zochten ze een compromis voor goeie single en multithreaded performance.

Maar goed, ik heb zelf voor de pentium gekozen, aangezien de spellen die ik wil spelen (mwo, arma, total war, civ ect) beter draaien op de pentium. En als het nog eens wat wordt met multithreading in die series prik ik er wel een i5 in.
Hmm ja dat is wel een goede beredenering.. Ik ben echt een beetje in dubio nu!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:45
De resulaten hierboven zijn gemiddeld fps, die zijn eigenlijk helemaal niet belangrijk, het gaat om de (micro) stotters.
Daarnaast zijn het resultaten met forse overklok, voornamelijk de pentium heeft hier baat bij.
De amd is de betere game processor, huidige game(s) kun je al niet eens opstarten met de pentium omdat die maar 2 cores heeft.
Alle oudere games die niet veel baat hebben van meer dan 2 cores draaien toch al prima op de amd.

[ Voor 28% gewijzigd door mitsumark op 25-12-2014 15:05 ]

• funzel
Ja dat heb ik dus ook gelezen!

Wat zijn (micro) stotters ? Lag oid?

Funny note: Ik zag dat alles op ultra stond, ik ben dat helemaal niet gewend speel alles op low ook al kan het op high omdat ik daar niet van hou ik vind dat te veel afleiding hahah al kan daar nu wel verandering in komen maar in general wel. Speelde zelfs Soldier of Fortune op het laagst mogelijk ..

Ja idd, zoveel hebben zij niet nodig.

Overclocken wil ik wel leren maar ik zie het nog gebeuren dat ik het hele systeem doorbrand ..

PS. Is de kingston (pricewatch: Kingston SSDNow V300 120GB) ook een optie? Is nog cheaper of is het te el cheapo?

[ Voor 31% gewijzigd door funzel op 25-12-2014 15:09 ]

• haarbal
Microstutter bedoelen ze meestal mee dat de gemiddelde fps hoog is, maar dat het ene frame langer duurt dan het andere, waardoor het toch niet vloeiend is.
http://techreport.com/rev...rsary-edition-processor/3

daar hebben ze grappen als 99th percentile fps, en andere figuren, goed, met de pentium is overclocken natuurlijk verplicht. Ook moet je niet gamen met een browser oid in de achtergrond, dat merk je gelijk, ik draai alles fullscreen en met niks in de achtergrond.
mitsumark schreef op donderdag 25 december 2014 @ 15:02:
Alle oudere games die niet veel baat hebben van meer dan 2 cores draaien toch al prima op de amd.
Het probleem is dat je ook actuele (en wat oudere) spellen hebt die niet veel baat hebben bij meer dan 2 cores, en die draaien niet prima op de amd's.

je zou dit nog kunnen overwegen aangezien je al een schijf hebt
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 163,-€ 163,-
1ASRock H81M-HDS€ 41,95€ 41,95
1Club3D Radeon R9 270 '14 Series€ 137,-€ 137,-
1Antec VP350P€ 30,95€ 30,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 467,80

misschien een 2ehands 7870 of 7850 erin, is ongeveer hetzelfde als die 270 volgens mij, scheelt weer 50 euro.
http://tweakers.net/categ...RsopWMjOwMAHqAVKmSrG1tbUA

[ Voor 60% gewijzigd door haarbal op 25-12-2014 15:44 ]

• funzel
hmm okay, en welke spellen doel je op dan? SoF of warcraft 3? quake 3? hoezo niet gamen met een browser op de achtergrond dat doe ik vaker en moet toch ook gewoon kunnen? vriend van me kijkt series, schrijft sites weet ik t wat tijdens t gamen?

• funzel
ik heb inderdaad een externe HDD maar dat gaat toch niet werken? Of kan ik die erin stoppen?

• haarbal
De meeste hdd's kan je uit hun huis halen en dan als gewone sata schijf gebruiken, maar sommige niet, en windows 7 weigert te installeren op een externe schijf (win8 niet)

tsja.

Goed, arma 3 met veel ai, mechwarrior online, planetside 2 en flight simulator X draaien allemaal brak op amd cpu's, watch dogs draait brak op de pentium.

• funzel
Wat bedoel je met brak? Niet of op medium settings?

• haarbal
Lage fps, in arma is er geen setting voor de ai, in mechwarrior online zit het ook ergens in de gameplay, al kan je het nog lager krijgen met hoge settings :P

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16:32
Voor dit soort budgetten loont het heel erg om eens voor een 2e hands i5 te kijken van de sandy of ivy bridge generatie. Dit omdat deze niet veel onder doen voor de huidige haswells. Ik heb hier toevallig een prima werkende i5 3470 liggen (voor ong. 100 euro) die ik laatst in de pc van een vriend van m'n zoon vervangen heb voor een eveneens 2e handse i7. Ding is nog geen 2 jaar oud.

ff voorbeeldje van deze i5 met een gtx 980 :

http://www.techspot.com/r...y-4-benchmarks/page5.html

Dan zie je dat ie makkelijk mee kan met de high-end processoren. Prestaties zijn te vergelijken met die van een i5 4460.

En om verder nog een soort van overzicht te hebben welke processor wat presteert is dit wel een mooi reviewtje waarin heel veel games getest worden met een scala aan AMD en intel processoren :

http://pclab.pl/art50000.html

De i5 3470 staat er in en voor prestaties van de Athlon 860K kun je over het algemeen kijken naar de prestaties van de fx 4300.

Wel ff google translate gebruiken :)

Let wel. Dit advies zou ik je ook geven wanneer ik niet die processor had liggen. Die i5jes zijn prima dingen die lang meekunnen.

Dan zou je er mooi het volgende lijstje aan kunnen hangen

#ProductPrijsSubtotaal
1ASRock B75M-GL R2.0€ 39,99€ 39,99
1Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB€ 47,50€ 47,50
1Seasonic S12II-Bronze 430W€ 46,80€ 46,80
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 229,19

Prima basic moederbordje met alle benodigde aansluitingen.
Verder alle benodigde componenten waaronder prima voeding die in deze combi ook zwaardere videokaarten kan draaien.

Dan van V&A dit kaartje eraan koppelen :

V&A aangeboden: Club3D Radeon HD 7950

Met garantie en betrouwbare verkoper.

Erg fijn videokaartje (heb um zelf ook gehad) waarmee je alle spellen op high/ultra zult kunnen spelen. Ook nog eens te overklokken tot het niveau van een 7970.

Dan zit je dus mooi binnen budgeten heb je toch een hele mooie pc die alles met gemak aan kan en geupgrade kan worden met zwaardere videokaarten (mocht je dat willen).

Mocht je geïnteresseerd zijn in de CPU dan stuur maar ff een DM en anders ff V&A checken :)

-Edit-

Had de verkeerde harde schijf er in zitten..sry..

Dan is nu te zien dat wanneer je idd al een harde schijf zou hebben je degene in het lijstje kunt vervangen door een SSD waarbij ik deze kan aanbevelen : pricewatch: Crucial M500 2,5" 120GB

Prima SSDtje met ook nog eens beveiliging tegen dataverlies door stroomuitval.

[ Voor 11% gewijzigd door Baloes op 25-12-2014 17:50 ]

• funzel
Haha maakt niet uit, ik waardeer het meedenken al enorm! Het klinkt inderdaad goed maar ik ben een beetje sceptisch over 2e hands elektronica maar dat is wellicht geheel onnodig..

• Baloes
Is idd geheel onnodig :)

Ik doe dit heel vaak wanneer mensen een klein budget hebben en ik toch iets fatsoenlijks voor ze in elkaar wil knutselen. Gewoon goed opletten dat je het bij een betrouwbare tweaker aanschaft (waaronder ikke :) ) en garantie is ook wel handig.

Wel is het zo dat ik de CPU en GPU wel 2e hands aanschaf en de andere componenten nieuw.

Processor is met koeler en helemaal 100% in orde.

• .ScorpionSquad

.ScorpionSquad

funzel schreef op donderdag 25 december 2014 @ 18:24:
Haha maakt niet uit, ik waardeer het meedenken al enorm! Het klinkt inderdaad goed maar ik ben een beetje sceptisch over 2e hands elektronica maar dat is wellicht geheel onnodig..
Mijn videokaart is ook 2e hands, heb een mooi exemplaar wat nieuw van de RMA terugkwam op de kop kunnen tikken voor 80 euro onder de laagste winkelprijs. En die draait nu mooi 2 jaar probleemloos 100MHz overgeboekt op de core en 800MHz op het geheugen.

Zolang je het maar bij een nette tweaker koopt (maar DM toch zeker ook even degenen zonder beoordeling, geef ze een kans!) is het een mooie manier om heel veel bang for buck te krijgen.

• Baloes
Het is idd de bang for buck methode. Mijn beide zoons hebben allebei 2e handse i5 2400tjes en die draaien ook gewoon alle nieuwe spellen. De 3470 is nog eens een stuk krachtiger.

En mocht het nou zo zijn dat je in de buurt van Oss woont en je hebt eventueel hulp nodig dan is dat natuurlijk geen probleem.

Zoals ik al zei mocht je geïnteresseerd zijn DM maar ff. Alleen vanavond ben ik pas laat weer online vanwege dun kerst :)

• funzel
Ik ook spreek jullie later weer, fijne avond!

• 2.DIE.4
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-03 12:43
*knip* als je iets aan te bieden hebt kan dat via de V&A. Op het forum mag dat niet.

[ Voor 98% gewijzigd door br00ky op 27-12-2014 11:38 ]

• funzel
Jullie hebben me toch erg aan hef twijfelen gezet! De i5 is wel een betere optie voor de toekomst, maar is het niet wat te? Ook wat betreft garantie want ik moet erbij zeggen dat ik over het algemeen een pechvogel ben en zul je net zien dat er even iets mis gaat... Hoe lang heeft de jouwe nog garantie Baloes? Videokaart is beetje zelfde verhaal.. Stel het komt van een miner is dat erg? Of? En is de r9 280 voor 150 euro een goede keus? Of is het beter om een van de 7950 of 7970 te kiezen?

BTW. Ik heb een erg nare ervaring gehad met online van personen kopen dus mijn excuses als ik wat argwanend ben.m

• Baloes
Helemaal begrijpelijk dat wanneer je een mindere ervaring hebt gehad je wat argwanend wordt. Erg vervelend ook om zoiets mee te maken. En voorzichtig zijn is altijd verstandig :)
Wel is het zo dat het reviewsyteem op tweakers goed werkt en een aantal 5 sterren reviews wel degelijk wat over een verkoper zeggen.Maar goed informeren en afspraken maken blijft slim natuurlijk.

De i5 is een erg goede allrounder die in alle spellen goed presteert. Dus spellen die aan 1 of 2 snelle cores genoeg hebben (starcraft,skyrim) alswel de spellen die meer cores lekker vinden zoals bv. bf4, far cry 4 en het pas uitgekomen dragon age inquisition.

De processor is 1 jaar oud (vorig jaar december aangeschaft, bon beschikbaar) en heeft nog 2 jaar garantie. Hij is echter 100% in orde en je zult hem fysiek moeten mishandelen (hamer :) ) om hem niet werkend te krijgen :) Nee, echt zonder gekheid : De processor is 1 van de onderdelen die vaak de rest van de pc overleeft. Zal nog jaaaaren meegaan.
Ik heb een behoorlijke ervaring met het demonteren/monteren van pc's en heb hem netjes verwijderd, schoongemaakt en ingepakt.

Videokaarten kun je zoals ik al zei het beste kopen bij een betrouwbare tweaker en vragen om de bon en garantie. Anders wanneer je het niet vertrouwt kun je nog vragen of je hem mag testen of bij de verkoper werkend te zien kan krijgen (afhalen). Dan zet je gewoon eerst je pc in elkaar en ga je daarna rustig op zoek naar een goede V&A kaart. Tenslotte geeft de processor zelf al beeld (igv van de i5 dan)

Dat een kaart van een miner komt hoeft helemaal niet erg te zijn. Miners (die ik ken) zijn vaak zuinig op hun kaarten omdat deze 24/7 moeten draaien. Ze hebben er niks aan om de kaart heet te laten worden of continu op 100% te laten draaien zodat ie binnen de kortste keren kapot gaat. Vaak underklokken ze zelfs de kaart voor een betere energieverbruik/opbrengst verhouding. Je kunt hier bij de verkoper naar vragen natuurlijk.

Een r9 280 is in feite een nieuwe versie van een 7950 . De 2 kaarten presteren volledig vergelijkbaar.
Een 7970 presteert wat beter maar zal je ook meteen wat meer kosten. Prestaties zijn vergelijkbaar met een r9 280x.

Trouwens je kunt op V&A ook nog gaan voor een 660ti of een 7870. De 7870 presteert gelijk aan een r9 270 evenals de 660ti die in een aantal gevallen nog wat beter presteert. Gewoon letten op de reviews voor de tweaker en beschikbaarheid garantie en bon.

Wanneer je echt liever nieuwe onderdelen in je pc hebt, wat ook heel begrijpelijk is, dan kun je gewoon gaan voor je zelf gepostte lijstje in je opening, maar vervang dan de SSD en de voeding door die uit mijn lijstje. De voeding omdat deze wat krachtiger is en je dus de ruimte geeft voor zwaardere videokaarten en de SSD omdat deze prima is en je het verschil met de samsung tijdens gewoon gebruik niet gaat merken.
Zo blijf je ook mooi binnen budget.

• funzel
Bedankt allebei ! Was gister druk met kerst vandaar deze late reactie! Ik neig sterk om toch de i5 van Baloes aan te schaffen, meer toekomstgericht en meer waar voor je geld! Mijn vraag nu is wat is een goede monitor om al deze mooie hardware wel de kans geven om het te laten zien?Wel binnen het budget en een vriend van me is geen fan van de Philips BenQ al weet ik niet precies waarom. Maar wat is een mooi alternatief?

• .ScorpionSquad

.ScorpionSquad

Moet monitor binnen budget? Want dat wordt lastig. In elk geval is dit een prima scherm voor van alles en nog wat:

Iiyama Prolite E2483HS-B1 Zwart

• funzel
haha nee dat gaat niet lukken denk ik, zou mooi zijn maar zo goedkoop zijn monitors niet. Het ziet er idd goed uit maar het prijskaartje is me iets te hoog. Ik hoopte zo voor rond de 100 euro iets te kunnen scoren. Heb nog wel moderne tv's dus dat kan in principe maar is alleen voor gamen 3 x niks..

• jorisvdelsen
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-01 20:25
Genoeg keuze.

V'nA! 3470@3,4 - P8H61M/B3 - Crucial 8GB DDR3 - Intel 330 120GB - NZXT S340 - Tranquillo Rev.2 - Nexus 430W - Gigabyte 270X-2GD

• Baloes
Tsja...rond de 100 euro en geen benq...das lastig.

Ik zie voor dit soort budgetten dit schermpje toch regelmatig langskomen op tweakers : pricewatch: BenQ VW2245Z Zwart

En wanneer ik kijk op sites als amazon.com ed dan zijn de meeste mensen er erg tevreden over. Mooi scherm voor mooi prijsje lijkt me.

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Baloes schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 14:08:
Tsja...rond de 100 euro en geen benq...das lastig.

Ik zie voor dit soort budgetten dit schermpje toch regelmatig langskomen op tweakers : pricewatch: BenQ VW2245Z Zwart

En wanneer ik kijk op sites als amazon.com ed dan zijn de meeste mensen er erg tevreden over. Mooi scherm voor mooi prijsje lijkt me.
Is ook een prima scherm, direct doen :)

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• funzel
Okay thanks voor de tip :) Heb zowaar mogelijk nog minder verstand van monitors dan van pc's ;)

• Frank1973
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-03 09:27

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

funzel schreef op donderdag 25 december 2014 @ 18:24:
Ik koop heel vaak 2e hands, wel alleen op tweakers en verkopers met een goeie feedback. Ook wil ik er altijd garantie/aankoopbon/doos erbij hebben. Kun je altijd ergens op terug vallen mocht het product defect gaan.

Wat velen proberen aan te geven is dat je met een klein budget toch iets moois kan krijgen, dat kan je zo 15/25 fps schelen.. ;)

• jort99b
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-03 20:40
Windows kun je krijgen van een vriend, dat geloof ik gelijk :+ :')

• Sub-madara1310
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 02-03 23:53
Kan je ook melden wat de keuze is geworden funzel.

• funzel
Ik ben er ook al eens dat ik een 2e hands GPU ga kopen, heb er ook een op het oog alleen mag ik geen links naar V&A geven volgens mij. Het word iig een 280x of 290, er zit een verschil in van 35 euro maar wel weer iets langere garantie tijd + wel degelijk een FPS verschil : http://www.anandtech.com/bench/product/1068?vs=1041

Ik weet dat ik nu niet greedy moet worden en overal oh 2 tientjes hier maakt dat beter en ooh dat is maar 1 tientje meer, nee de basis is goed, twijfel nu over de videokaart :P

Ben nog in overleg met een andere tweaker of hij het wel of niet fijn vind als ik hierin vermeld wat ik van hem koop,, zodra ik dit weet zal ik mijn lijst posten. Denk dat ik een hele mooie desktop kan samenstellen !

Ik denk dat ik inderdaad gewoon de: BenQ VW2245Z Zwart bestel.

@jort99b : hij heeft serieus een bedrijfslicentie :D

Ik was al van plan het even te melden maar de afgelopen feestdagen waren beetje druk, verder moet ik het verspreid over deze maand doen, ben maar een arme student.. Wachtende op de volgende studiefinanciering :+ :+

• funzel
Bij deze heb ik een bevestiging gekregen van de tweaker die enorm heeft geholpen, Baloes, dat ik alles mag publiceren met prijzen dus bij deze :)

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3470 Boxed€ 178,-€ 178,-
1ASRock B75M-GL R2.0€ 40,50€ 40,50
1Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 OC DUAL-X€ 219,-€ 219,-
1Cooler Master Elite 370€ 37,63€ 37,63
1Seasonic S12II-Bronze 430W€ 49,65€ 49,65
1Crucial MX100 128GB€ 61,01€ 61,01
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 648,74

Houd er rekening mee dat ik de i5 3470 en de Cooler Master Elite 370 voor 100 euro van Baloes kan overkopen (waar ik hem erg dankbaar voor ben _/-\o_ ) !!!!!!!

Verder wil ik deze videokaart kopen (V&A aangeboden: Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 OC DUAL-X --- REFURBISHED DUS ALS NIEUW) voor 135 euro.

IN TOTAAL KOM IK DAN OP 449,11 EURO UIT d:)b *O* oOo

En nogmaals shout out naar Baloes 8)

• .ScorpionSquad

.ScorpionSquad

Hou wel rekening met de verzendkosten natuurlijk, maar als je het in een wenslijst zet berekent de pricewatch de goedkoopste optie. Verder is dat voor 450 euro een hele leuke PC.

Eerste upgrade zou bij mij een extra HDD zijn, als je 50 euro bijleent bij DUO heb je die er ook weer bij >:). (DUO heeft al heel wat geholpen met upgraden bij mij O-))

• funzel
Hahahahha ja dat ga ik ook doen !:p Ja dat klopt maar dat valt best mee is max 10 euro ongeveer.

Ja ik heb inderdaad het idee dat het een erg leuke pc is met een zeer goede prijs / kwaliteit verhouding ;D

• DarkBlaze
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-02 12:47

DarkBlaze

Fulltime Klootviool

Inderdaad een top systeempje geworden, ga je erg veel plezier aan beleven! Ik heb een vergelijkbaar systeem gebruikt en dat ging gewoon als een trein (lan pc uit mijn signature maar dan met een 7970)

Desktop: Define R6 - MSI X570 ACE - R9 5900X - 16GB Crucial 3600CL16 - Sapphire Nitro+ 6900XT SE - EVGA P2 750 Desktop 2: Define R5 - MSI X470 Gaming M7 - R7 1700 - Corsair Vengeance 3200c16 16GB - Sapphire Fury - Corsair AX850

• funzel
Nou dat klinkt veel belovend! Thanks for the feedback, als alles binnen en in elkaar gesleuteld is zal ik een fotootje posten ;D Nogmaals bedankt voor alle hulp!

• funzel
Beste Tweakers,

Ten eerste, mijn excuses dat ik pas zo laat wat laat weten, ik heb de afgelopen tijd een beetje onder een steen geleefd hehe. Dit geeft wel meteen aan hoe blij ik ben met mijn PC, het loopt als een trein! Echt bedankt voor al het advies, DMC heeft mij een prima kaart verkocht, en voornamelijk Baloes heeft mij ontzettend goed geholpen met het binnen het budget te houden. Ik ben er echt harstikke blij mee en spel veel Skyrim, HotS ( had een Beta key gekregen heir op Tweakers :*) ) beetje league of legends en total war rome 2. Past allemaal prima op de 128 GB SSD dus een upgrade zie ik nog niet zo snel nodig eerlijk gezegd. Prijs/ kwaliteit verhouding is echt ontzettend goed heb ik het idee en windows indicatie al zegt dat volgens mij niets meer is 4 x 7,9 en processor 7,5 dus daar ben ik helemaal happy mee!

Hij maakt een beetje lawaai soms maar dat vind ik persoonlijk niet erg. Ik zal nog een keer posten wat ik nou precies kwijt was al met al ( dus + bestellen) maar het zat niet ver boven mijn budget ( monitor excluded tho)

Ik wil jullie allemaal echt ontzettend bedanken voor jullie hulp, door jullie geniet ik nu iedere dag van een goede pc en daar ben ik heel dankbaar voor ! Ook zeer sociaal hoe jullie iedereen helpen en er eigenlijk alleen dank voor terug krijgen! Nogmaals shout out naar Baloes maar eigenlijk ook naar ieder van jullie dat jullie dit doen!

Mocht ik ooit jullie ergens mee kunnen helpen dan laat het mij ook even weten d.m.v. een PM en dan hoop ik wa tvoor je te kunnen betekenen! :D

Nogmaals bedankt allemaal, ik ben er erg blij mee :D

Pagina: 1