Ik "had" een Enermax 350W voeding (model EG365P-VE).
De belofte van Enermax: zeer stille voeding bla bla bla.
De realiteit: teringherrie
omdat de 2 fans altijd full speed draaien (nadat het systeem z'n normale temp. bereikt heeft). Een TB1200 systeem wordt nu eenmaal warm (ondanks goede ventilatie enz.) dus de temp.sensor in de voeding zegt "oei, harder draaien...". Silent ? Dan ben ik de kerstman...
Tevens kreeg ik in de loop van de tijd steeds meer vage stabiliteits problemen. Ook onder Linux bevroor de hardware af en toe.
Op een gegeven moment bootte het systeem soms zonder m'n raid kaart (3ware Escalade 6400
).
Na dik een 1 maand ellende was ik er eindelijk achter. De Enermax ging in de loop van de tijd steeds minder prik leveren op de +5V.
Op een gegeven leverde de voeding nog maar een magere 4,45V. En dat was net onvoldoende om de Escalada wakker te schudden dus die bleef dood. Voor het helemaal niet meer opkomen van de RAID-kaart bleef ie soms ineens hangen met een systeemcrash tot gevolg. En ik maar denken dat de kaart kaduuk was. Bleek het de
voeding te zijn.
Dus: andere voeding erin gedaan (een 300 watter), staat de +5V volgens de bios nu op 4,83V.
Is voldoende om weer een super stabiel systeem te hebben.
Ik ga de winkel waar ik de voeding vandaan heb maar eens een meeltje sturen...
De belofte van Enermax: zeer stille voeding bla bla bla.
De realiteit: teringherrie
Tevens kreeg ik in de loop van de tijd steeds meer vage stabiliteits problemen. Ook onder Linux bevroor de hardware af en toe.
Op een gegeven moment bootte het systeem soms zonder m'n raid kaart (3ware Escalade 6400
Na dik een 1 maand ellende was ik er eindelijk achter. De Enermax ging in de loop van de tijd steeds minder prik leveren op de +5V.
Op een gegeven leverde de voeding nog maar een magere 4,45V. En dat was net onvoldoende om de Escalada wakker te schudden dus die bleef dood. Voor het helemaal niet meer opkomen van de RAID-kaart bleef ie soms ineens hangen met een systeemcrash tot gevolg. En ik maar denken dat de kaart kaduuk was. Bleek het de
Dus: andere voeding erin gedaan (een 300 watter), staat de +5V volgens de bios nu op 4,83V.
Is voldoende om weer een super stabiel systeem te hebben.
Ik ga de winkel waar ik de voeding vandaan heb maar eens een meeltje sturen...