Toon posts:

Zeer voordelig VPS: cloudatcost.com ervaringen?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-07 09:28
ik kwam via linuxmagazine op het spoor van cloudatcost.com. Het is een jong Canadees bedrijf dat tegen zeer lage kosten een VPS aanbiedt. :9~

Zie hier: http://www.cloudatcost.com/pricing.php

nu voor een eenmalige bijdrage een lifetime VPS, zelfs nog 20% korting ook. Je kan zelf kiezen welk besturingssysteem je wilt.

Een filmpje met wat uitleg:
https://www.youtube.com/w...er_embedded&v=INVaNT1R_jE :9

Ziet er wel heel fraai uit, zijn hier mensen met ervaring met deze organisatie? Te mooi om waar te zijn?

• dutchmartin
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19:35
Ziet er goed uit, zal wel een mindere Ping hebben omdat deze in Canada gehost word, maar voor 8 euro (een jaar) denk ik dat het het proberen waard is.

Natuurlijk zullen hun waarschijnlijk niet eeuwig op livetime contracten kunnen draaien, maar als je ziet dat ze investeren in een datacenter, zonnepanelen en servers, zou het ook kunnen dat ze lifetime kunnen aanbieden omdat ze met marge een deel van een server en een deel van een zonnepaneel kunnen kopen waardoor ze kunnen blijven draaien op de opgewekte stroom.

Ikzelf overweeg er een te testen aangezien ik graag mijn eigen website (waar geen hond komt) wil hosten, maar liever een vps heb om ervaring met linux op te doen.

Ben benieuwd of dit een goede webserver kan zijn. :)

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

GlowMouse

wees solidair

Veel reacties uit [Webhosting] Hoe kan dit winstgevend zijn? zijn hierop van toepassing.

geeft geen inhoudelijke reacties meer

• Tuxinator
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online

Tuxinator

Carpe Diem

Bekijk voor de grap eens hun forum, de serieuze topics zijn bedolven onder de spam: http://forum.cloudatcost.com Zoiets is voor mij al meteen een flinke afknapper.
Verder lees ik dat ze veel downtime hebben en een waardeloze support. Ik heb ook wel interesse in een goedkope VPS om wat mee aan te klungelen, maar deze laat ik liever links liggen denk ik. Dan maar een paar cent meer betalen.

"Lifetime VPS" is sowieso onzin, je mag blij zijn als je er een paar jaar gebruik van kan maken.

Just remember... if the world didn't suck, we'd all fall off.

• i7Grendel
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16-04-2021
"Pay peanuts, get monkeys"

Ik heb verschillende superbudget providers gebruikt (die stuk voor stuk duurder waren dan deze provider) en heb altijd meerdere van de onderstaande problemen gehad:
- Waardeloze support (meerdere werkdagen op een reactie moeten wachten die soms niets te maken had met de vraag)
- VPS die niet of niet correct werden opgeleverd
- VPS die vaak traag of offline waren vanwege overbelaste nodes of netwerkverbindingen
- Langdurige outages ten gevolge van onvakkundig beheer (kapotte hardware waarbij het dagen duurde voordat het werd vervangen en zelfs een keer dat "iemand de verkeerde kabel had verwijderd" waarbij ze bijna een dag nodig hadden om het op te lossen)
- Veel dataverlies door onvakkundig beheer (niet redundante opslag, inbrekers of zelf eens een VPS die per ongeluk werd verwijderd)

Als je een beetje meer betaalt en naar een fatsoenlijke provider gaat heb je dit soort problemen niet. Er is een reden dat dit soort aanbiedingen te mooi zijn om waar te zijn: dat zijn ze ook.

• valkenier
Kon wel eens zo zijn dat jullie gelijk hebben, maar ik kon het toch niet laten..
Inderdaad meteen een kakelverse (yes) maar helaas onbereikbare (nooo....)server. Maintenance volgens de support.
Nu snap ik wel dat het kerst is enzo....maar toch.

• analog_
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Hun verhaal waarom ze zo goedkoop zijn is een beetje BS. De hardware die ze gebruiken is twee jaar geleden door de grote cloud boeren op de markt gezet (gedumpt eerder, je kocht die bakken voor 400usd). Zoek maar eens c6100 op ebay.

• moijamie
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 12:04
Als je een goede vps wil voor en redelijk betaalbare prijs zou ik naar digitalocean kijken zit daar nu en paar maand en tot nu toe geen enkel probleem.

const { signature } = await fetchProfile()

• M66B
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik zou deze deal pakken, zolang het nog kan:

http://www.servermania.com/linux-ssd-cached-vps-specials.htm

ServerMania is een betrouwbare partij en de support is uitstekend.

• Mozzy
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
M66B schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 17:53:

Als ze net zo betrouwbaar zijn als het contact via de chat zou ik er niet aan beginnen... Verhelderend wil ik het wel noemen.

Edit: Ik stelde kritische vragen over de kopieën die ze willen hebben van je id en creditcard. Daar hadden ze even geen zin in en ik dus ook niet meer in hun aanbod...

[Voor 17% gewijzigd door Mozzy op 26-12-2014 19:41]

• M66B
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Wat ging er mis met de chat?

Edit: ik heb verder niets te maken met ServerMania, behalve dat ik tevreden over ze ben.

[Voor 62% gewijzigd door M66B op 26-12-2014 19:29]

• kh65
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-06 22:23
Voor wie het niet kent: www.lowendbox.com.

Ik heb een VPS bij hosthatch.com --> Zeer tevreden. Voor iets van 30 euro per jaar.
Daarnaast heb ik nog een VPS bij nodeserv.com --> Redelijk tevreden. Amerika = hogere ping.

• Tuxinator
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online

Tuxinator

Carpe Diem

Daar was ik toevallig net op aan het kijken. HostUS heeft momenteel een aanbieding lopen voor $10 p/j. Ik heb wat zitten googlen op dat bedrijf en kom niets vreemds tegen. Voorlopig is de VPS enkel om wat te experimenteren, dus daar heb ik geen tientallen euro's voor over.

Maar goed, dit gaat misschien een beetje off-topic.

Just remember... if the world didn't suck, we'd all fall off.

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:15
M66B schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 17:53:

Zelfde servers, alleen $9 goedkoper -> http://www.servermania.co...8VPS&utm_campaign=VPS_LEB

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:00

Mattie112

3780wP (18x 210wP EC Solar)

Idd: lowendbox heb nu ook een paar vpssen die echt geen drop kosten (dollar per maand of nog minder zelfs) niet altijd even snel ov weinig ram maar perfect voor monitoring :-)

My Youtube Channel

• i7Grendel
Tuxinator schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 19:51:
[...]

Daar was ik toevallig net op aan het kijken. HostUS heeft momenteel een aanbieding lopen voor $10 p/j. Ik heb wat zitten googlen op dat bedrijf en kom niets vreemds tegen. Voorlopig is de VPS enkel om wat te experimenteren, dus daar heb ik geen tientallen euro's voor over.

Maar goed, dit gaat misschien een beetje off-topic.
HostUS heeft wel regelmatig last van downtime, maar van die prijs mag je ook niet heel veel verwachten. Ik heb al zo'n anderhalf jaar een VPS bij hun en ken de eigenaar nog veel langer dan dat.

• valkenier
Mijn "experimentele" VPS bij cloudatcost die ik toch maar heb geprobeerd loopt tot nu toe goed. Snelle verbinding ook. Heb al een keer een re-image gedaan, zonder problemen. Valt me tot nu niet tegen. Lange termijn uptime zal moeten blijken.

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
analog_ schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 17:29:
Hun verhaal waarom ze zo goedkoop zijn is een beetje BS. De hardware die ze gebruiken is twee jaar geleden door de grote cloud boeren op de markt gezet (gedumpt eerder, je kocht die bakken voor 400usd). Zoek maar eens c6100 op ebay.
Dat zou betekenen dat de operationele kosten juist hoger zijn.

Als je het stroomverbruik van servers vergelijkt met auto's, dan zijn auto's in 20 jaar tijd van 1:18 naar 1:20 gegaan, maar servers in 2 jaar tijd van 1:18 naar 1:100.000.

Met oude hardware zouden de kosten dus alleen maar hoger moeten zijn.

-edit-
Energie kost geen drol in Noord Amerika. Oude servers kunnen dus winstgevend zijn.

[Voor 7% gewijzigd door Trommelrem op 28-12-2014 14:58]

• analog_
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
-

[Voor 100% gewijzigd door analog_ op 28-12-2014 14:49]

• Mozzy
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
ServerMania biedt ook geen IPv6 aan en is dat voorlopig ook nog niet van plan. Antwoord van de helpdesk: 'daar zijn we voorlopig niet mee bezig'... De nood is nog niet zo hoog in de US blijkbaar, maar zelfs geen plannen vind ik wel bijzonder.

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:52

CyBeRSPiN

sinds 2001

Hier nu ook nu een week een VPS van cloudatcost in de lucht, voor 5,80 euro/jaar..
Valt tot nu toe niet tegen, maar zal er geen "productie" op willen draaien, puur omdat je voor dat geld niet veel kan verwachten (al kreeg ik wel goede en snelle response op een support ticket).

• Nenoki
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-06 09:11
Tuxinator schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 03:27:
Bekijk voor de grap eens hun forum, de serieuze topics zijn bedolven onder de spam: http://forum.cloudatcost.com Zoiets is voor mij al meteen een flinke afknapper.
Verder lees ik dat ze veel downtime hebben en een waardeloze support. Ik heb ook wel interesse in een goedkope VPS om wat mee aan te klungelen, maar deze laat ik liever links liggen denk ik. Dan maar een paar cent meer betalen.

"Lifetime VPS" is sowieso onzin, je mag blij zijn als je er een paar jaar gebruik van kan maken.
Hun forum is momenteel zelfs niet meer bereikbaar, krijg een 404 error op de pagina. Net nog even via de site cloudatcost.com doorgeklikt naar het forum maar werkt ook niet.. :P

8 euro per jaar is inderdaad erg goedkoop. Voor die prijs kun je denk ik ook niet heel erg veel verwachten. :/

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:32
Ik zit nu weer een tijdje bij http://www.chicagovps.net/ en dat gaat goed. Wel de bekende problemen mee gehad die je bij een budget parttij kan verwachten. Trage support, ineens bestanden kwijt (backup teruggezet oid?) na storing, etc.

Edit: meer goedkoop spul te vinden via http://lowendbox.com/
Daar had ik toen een quad core + 2GB ram voor 40$/jaar.

[Voor 20% gewijzigd door Jogai op 17-01-2015 10:43]

"only by myth-making, only by becoming 'sub-creator' and inventing stories, can Man aspire to the state of perfection" - Tolkien

• i7Grendel
Ik heb ook eens een maandje bij ChicagoVPS een VPS gehad. Daar heb ik alleen maar drama mee gehad.

Na de bestelling was de VPS binnen enkele minuten "opgeleverd", maar na een dag was het IP nog niet te bereiken. Na een ticket in te hebben gediend was de VPS even later wel opgeleverd, maar op een veel kleiner pakket dan besteld (en betaald). Na daar een ticket over te sturen werd de RAM verhoogd, maar was de rest nog steeds minder dan wat ik had besteld. In de serie tickets die daarop volgde wees ik hun er herhaaldelijk op dat het niet een pakketkenmerk was fout was maar dat het hele pakket niet was opgeleverd, waarbij er telkens een kenmerk werd aangepast. Na een paar dagen en 10+ berichten heb ik de hoop opgegeven. Al met al kreeg ik niet het idee dat mijn berichten überhaupt werden gelezen.

Als je nog meer dit soort horrorverhalen wilt lezen, kijk dan eens op webhostingtalk.com, daar zijn tientallen reviews te vinden die vergelijkbaar zijn met de mijne.

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Voor de geïnteresseerden, cloudatcost heeft een blackfriday actie. Via Twitter worden gratis servers en kortingscoupons uitgedeeld tot 90%. Dat zijn kortingen op de One-time payment vps's. Hoe is het mogelijk.

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Oyster schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 01:33:
Voor de geïnteresseerden, cloudatcost heeft een blackfriday actie. Via Twitter worden gratis servers en kortingscoupons uitgedeeld tot 90%. Dat zijn kortingen op de One-time payment vps's. Hoe is het mogelijk.
Vanmorgen aangevraagd, zit nu te wachten op de oplevering.
Status nog altijd 'pending'
27,50 lifetime is te overzien, en aangezien ze al een paar jaar meelopen ( met ups en downs ) durf ik het wel aan
( anders is paypal altijd handig, en trek ik de betaling terug ;) )

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
FreshMaker schreef op maandag 28 november 2016 @ 11:43:
[...]

Vanmorgen aangevraagd, zit nu te wachten op de oplevering.
Status nog altijd 'pending'
27,50 lifetime is te overzien, en aangezien ze al een paar jaar meelopen ( met ups en downs ) durf ik het wel aan
( anders is paypal altijd handig, en trek ik de betaling terug ;) )
Als je jezelf even inschrijft op de nieuwsbrief dan ontvang je regelmatig dit soort aanbiedingen. Ongeveer eens in de 2 maanden geven ze een aantal gratis servers weg en geven ze 90% korting op producten. Het zijn natuurlijk geen koplopers, maar ik heb niets te klagen.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee