Nieuws op populariteit kan je al krijgen door onder de artikelen op 'Meer nieuws' te drukken en dan te sorteren op
populariteit
Beetje verstopt, maar je het al opvragen

We zouden natuurlijk nog wel kunnen kijken of we het minder verstopt kunnen aanbieden, maar ik denk dat onze Product-mensen dan nog wel goed de use cases in kaart moeten brengen.
Voor de frontpage lijkt me dat persoonlijk sowieso geen betere sortering dan gewoon de nieuwste bovenaan zetten.
Ik denk sowieso ons soort nieuwsartikelen zich een stuk minder leent voor een sortering op iets anders dan datum. En ik vermoed dat de meeste van onze lezers meerdere nieuwsbronnen (eventueel via e.o.a. aggregatie) gebruiken en als ze iets op Tweakers missen dat ondertussen wel elders zijn tegen gekomen.
Daarnaast zal een deel van onze artikelen (meer dan bij phys.org gok ik) met de tijd - zelfs een paar dagen - een stuk minder interessant worden.
Artikelen beoordelen geeft weer allerlei andere problemen (en het "goed" sorteren erop vereist ook de nodige wiskundige kennis). Maar sowieso zijn de interesses erg verschillend, er zijn gebruikers die vinden dat er geen enkel bericht over games of telefoons hoeft te komen en er zijn gebruikers die vinden dat we nog veel te weinig daarover schrijven of klagen dat we nieuwtjes daarin gemist hebben
En dan schept het bovendien verwachtingen bij de redactie die ze mogelijk helemaal niet waar willen maken; dat artikelen over een bepaald onderwerp minder beoordeelt worden kan tenslotte betekenen dat veel lezers het niet zo interessant vinden, lezers het slecht geschreven vinden of dat de lezers het niet eens zijn met wat er gebeurt (denk aan de recente hacks). Dat zien we nu al bij het beoordelen van reacties, maar het is verdraaid lastig af te lezen uit een gegeven oordeel als dat alleen een cijfertje of een +/- is.
Maar ook daar mogen mijn Product-collega's verder over nadenken of ze zoiets interessant vinden