Beetje lag bij streamen, wat te vervangen?

Pagina: 1
Acties:

• RicardoForce
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 26-06 09:07
Probleem
Ik weet niet goed wat er in mijn pc vervangen moet worden, wil ik games (zowel nieuwe als oude games) kunnen streamen in 720, 1080p

Wat is je budget?
Ligt er natuurlijk aan wat er vervangen moet worden, zolang het een redelijke prijs is, prima.

Wat er nu in zit:
CPU: AMD FX-6100 3.20GHz 6MB
Videokaart: Asus Videokaart PCI-e Radeon HD6970 DCII 2GB
Geheugen: Kingston 2x4GB, DDR3, PC12800, CL9, HyperX
SSD: OCZ SSD 2.5", 60GB, SATA600, Vertex 3
HDD: Western Digital Harddisk 3.5" 1TB, SATA600, WD1002FAEX
Behuizing: Cooler Master HAF X
Voeding: Cooler Master Silent Pro M 850w

• xer_00
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02-07 08:59
Ik zou zeggen meten is weten. Pak wat software om de belasting van de componenten te kunnen loggen ga streamen en kijk welk van je componenten tegen de maximale belasting aanlopen.

• thorgal21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09-07 08:19

thorgal21

Forum Noob

FPS lagg? internet lagg?

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:25

Umbrah

The Incredible MapMan

En welke vorm van streamen bedoel je? Wil je filmpjes kijken via youtube? Wil je met iets van OnLive die games zelf gaan spelen? Of wil je dat er 2 mensen naar jou kunnen kijken?

Welke vorm van lag trouwens, en wat zijn je observaties betreffende:
* CPU load
* I/O load
* HDD Load
* Netwerkbelasting
etc...

Tevens, wat voor games? "zowel oud als nieuw" zegt erg weinig. Voor oud zal ik er maar vanuit gaan dat je graag Crysis 3 speelt of een ander knalspel, en voor nieuw zal ik er maar vanuit gaan dat je Candy Crush Saga 2 speelt. Het enige wat ik kan bedenken is dat je SSD wel érg klein is en zo vol zit, waardoor je je buffer mogelijk niet kwijt kan. Tevens je CPU is niet de allersterkste als je wilt gaan transcoden.

Anoniem: 172410

Voor de duidelijkheid - je wilt streams maken, niet kijken?

• RicardoForce
Umbrah schreef op donderdag 25 december 2014 @ 10:37:
En welke vorm van streamen bedoel je? Wil je filmpjes kijken via youtube? Wil je met iets van OnLive die games zelf gaan spelen? Of wil je dat er 2 mensen naar jou kunnen kijken?

Welke vorm van lag trouwens, en wat zijn je observaties betreffende:
* CPU load
* I/O load
* HDD Load
* Netwerkbelasting
etc...

Tevens, wat voor games? "zowel oud als nieuw" zegt erg weinig. Voor oud zal ik er maar vanuit gaan dat je graag Crysis 3 speelt of een ander knalspel, en voor nieuw zal ik er maar vanuit gaan dat je Candy Crush Saga 2 speelt. Het enige wat ik kan bedenken is dat je SSD wel érg klein is en zo vol zit, waardoor je je buffer mogelijk niet kwijt kan. Tevens je CPU is niet de allersterkste als je wilt gaan transcoden.
Met streamen bedoel ik het streamen op Twitch.tv.

De lag die ik heb is met frames die beduidend minder worden terwijl ik stream, en geluid dat gaat haperen etc. Mijn internet is prima, daar zeker geen last van.

Aan games moet je denken van Minecraft, League of Legends, Battlefield 3/4, GTA V (wanneer deze uit komt). Mijn SSD zit niet erg vol want veel spellen staan hier niet op.

Ik wil best wat stresstesten laten draaien, maar er zijn zo veel keuzes aan programma's hiervoor, dat ik door de bomen het bos niet zie en niet weer welke de juiste resultaten leveren.

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Ik denk dat streamen via Twitch op bijv. 720P kwaliteit te veel gevraagd is voor je videokaart. Je processor is gewoon snel genoeg om dit bij te kunnen benen, maar je videokaart is wat mager. In games als LoL en BF 3/4 zal je FPS tijdens het streamen zeker behoorlijk wat onder de 60 FPS droppen?

Stream je via OBS? Staan al je instellingen verder goed?

• RicardoForce
stin00 schreef op donderdag 25 december 2014 @ 13:07:
Ik denk dat streamen via Twitch op bijv. 720P kwaliteit te veel gevraagd is voor je videokaart. Je processor is gewoon snel genoeg om dit bij te kunnen benen, maar je videokaart is wat mager. In games als LoL en BF 3/4 zal je FPS tijdens het streamen zeker behoorlijk wat onder de 60 FPS droppen?

Stream je via OBS? Staan al je instellingen verder goed?
Ja ik stream via OBS, ik heb de instellingen via een tutorial op youtube, en een vriend die zelf al een tijd streamt heeft er ook naar gekeken en dat was prima.

Het gekke is dat mijn videokaart tijdens het spelen/streamen ongeveer op 20-50% activiteit staat en mijn processor op 60-70%. Frames zijn meestal wel rond de 60-80 maar tijdens wat grotere 'gevechten' met meer grafische effecten en dergelijke dan droppen ze onder de 60 en begin ik schokken te merken. Ook schokt mijn muziek af en toe, wat hinderlijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesha
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 26-06 17:00
Dan is het de VRAM van je videokaart die het niet trekt. Zou zeggen Koop een gtx970 en te er daar weer 4 jaartjes op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freubel
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-07 21:11
Of je neemt een dedicated streaming device zoals een ElGato HD60, eenmalige uitgave maar dan ben je wel van al het gezeur af.

Een quote is een gebrek aan originaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

jesha schreef op zondag 28 december 2014 @ 11:20:
Dan is het de VRAM van je videokaart die het niet trekt.
Dit is wel erg weinig informatie om zo die conclusie te trekken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-06 21:56
Lijkt erop dat je cpu de bottleneck is. Die is zo bezig met streamen dat er geen rekenkracht overblijft voor de rest. Dat verklaart ook waarom je fps omlaag gaat en je geluid begint te stotteren. Zonder te streamen zal de load op je videokaart veel hoger zijn, omdat hij dan wel fatsoenlijk van data word voorzien.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

jesha schreef op zondag 28 december 2014 @ 11:20:
Dan is het de VRAM van je videokaart die het niet trekt. Zou zeggen Koop een gtx970 en te er daar weer 4 jaartjes op.
Zijn gpu doet niks ter zake. Hij heeft amd kaart en vce is niet officieel ondersteund door OBS. Ik vermoed dat de gebruiker niet de VCEfork van het forum is gaan halen. 95 percent zeker da het aan de CPU kracht ligt momenteel. (Te hoge settings)

Zelfs als die de vce fork gebruikt, zal deze niet werken want ik geloof dat je voor vce over 7xxx of hoger moet beschikken.

Dus recentere GPU of krachtigere CPU, of settings aanpassen (lagere bitrate/mindere compressie/720recording,...) Je kan ook een fps limiter gebruiken ingame, (bv @30 of60fps), waardoor je cpu meer ruimte heeft. >:)

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Pagina: 1