Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Een No-Nonsense MP3-Speler?

Pagina: 1
Acties:

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:20
Ik zoek een?
Een mp3-speler

Wat is je budget?
Van 10 tot 200 euro, wat de beste koop is. Liever goedkoper, uiteraard.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Muziek te luisteren :)
Maar serieus, hij moet lang, lang, lang meegaan, qua accu. Liefst geen iTunes nodig hebben (ik zou dat alleen doorstaan voor de Classics die discontinued zijn. Helaas. En hij moet een goede interface hebben, makkelijk te besturen zijn, niet dat je meer loopt te kloten dan muziek te luisteren.

Wat heb je zelf al gevonden?
Een Sandisk Sansa Clip oid, goedkoop en simpel, helaas 'maar' 15 uur aan accu.
Daarnaast een Cowan geloof ik, die een paar 100 uur accu zou hebben, maar die was wel prijzig.

Welke vragen heb je hier nog over?
Ja, nou, ideëen? :), alvast bedankt

• thedjdoorn
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-10 13:43
Cowon X9 is inderdaad een beest, maar pittig duur. De IRiver S100 lijkt me ook een vrij fatsoenlijk ding. Zelf heb ik een Creative Zen X-Fi 2, maar die is inmiddels een beetje outdated en heeft niet echt shocking veel battery life (maar laad wel vet snel op!).
Verder misschien:
Philips Gogear Azure
Sony NWZ E585

En kijk anders even rond op anythingbutipod.com

"We have nothing to fear but running out of beer"

• StrongArmLance
thedjdoorn schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 13:25:
Cowon X9 is inderdaad een beest, maar pittig duur. De IRiver S100 lijkt me ook een vrij fatsoenlijk ding. Zelf heb ik een Creative Zen X-Fi 2, maar die is inmiddels een beetje outdated en heeft niet echt shocking veel battery life (maar laad wel vet snel op!).
Verder misschien:
Philips Gogear Azure
Sony NWZ E585

En kijk anders even rond op anythingbutipod.com
Super, dankje :) in ieder geval wat opties om met elkaar te vergelijken!

• OB1
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16-11 21:22

OB1

Is het niet beter om gewoon een goedkope mp3speler te kopen en dan met een powerbankvan Xiaomi?

AMD 2700x @ 4.15 GHz | Vega 56 (Vega 64 BIOS) | 32 GB DDR4 | MSI X470 Gaming Plus | Intel 600P 1TB | Corsair RM550X

• StrongArmLance
OB1 schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 19:50:
Is het niet beter om gewoon een goedkope mp3speler te kopen en dan met een powerbankvan Xiaomi?
Nou, een goedkope mp3speler heeft vaak ook een langzamere inferieure interface, tenzij je met goedkoop een sansa clip plus bedoelt bijvoorbeeld, dan ja, dat is zeker een goede optie. ;)

• TweakMDS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-10 12:54
Ik zweer nog steeds bij de Sansa Clip Zip (met rockbox uiteraard). Gebruik hem eigenlijk alleen voor audiobooks, maar vind de batterijduur best indrukwekkend - zeker voor het formaat en gewicht. Met een uur of anderhalf per dag aan gebruik laadt ik hem zo'n één keer in de twee weken op.

Als vergelijking: Ik heb ook een Cowon D2 die het makkelijk een maand of twee uithoudt, maar zo veel moeite is het niet om hem afentoe op te laden. De Cowon is op alle fronten fantastisch, maar niets verslaat het mini formaat en de simpele interface die rockbox aan de Clip Zip brengt. Zeker voor audiobooks, auto-resume en alles werkt fantastisch. En voor de prijs van een Cowon koop je prima 3 Clip Zips. Als je ze dan ook nog in verschillende kleuren neemt is het duidelijk welke je waarvoor hebt, heb je meer opslag en ook 60 uur batterijduur :p
Naast de D2 en Zip heb ik ook nog een oudere clip plus (ook met rockbox) en die doet het na jaren gebruik ook nog perfect.

[ Voor 3% gewijzigd door TweakMDS op 26-12-2014 23:18 ]

• StrongArmLance
SndBastard schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 23:17:
Ik zweer nog steeds bij de Sansa Clip Zip (met rockbox uiteraard). Gebruik hem eigenlijk alleen voor audiobooks, maar vind de batterijduur best indrukwekkend - zeker voor het formaat en gewicht. Met een uur of anderhalf per dag aan gebruik laadt ik hem zo'n één keer in de twee weken op.

Als vergelijking: Ik heb ook een Cowon D2 die het makkelijk een maand of twee uithoudt, maar zo veel moeite is het niet om hem afentoe op te laden. De Cowon is op alle fronten fantastisch, maar niets verslaat het mini formaat en de simpele interface die rockbox aan de Clip Zip brengt. Zeker voor audiobooks, auto-resume en alles werkt fantastisch. En voor de prijs van een Cowon koop je prima 3 Clip Zips. Als je ze dan ook nog in verschillende kleuren neemt is het duidelijk welke je waarvoor hebt, heb je meer opslag en ook 60 uur batterijduur :p
Naast de D2 en Zip heb ik ook nog een oudere clip plus (ook met rockbox) en die doet het na jaren gebruik ook nog perfect.
Ah dankje! Het wordt of de clip + of de clip zip :)

Hoe zit het eigenlijk met sd kaart slots? Zijn de sd kaartjes veilig of kunnen ze er zo per ongeluk uit knallen?

• TweakMDS
(Micro!)SD kaartjes gaan er vrij diep in, er steekt maar een fractie van een mm uit. Je moet het kaartje er met je nagel wat dieper in drukken voor hij los komt, dus de kans dat je hem er per ongeluk uit drukt is nihiel.
Is mij tenminste nog nooit overkomen en ik heb al een aantal generaties clips gebruikt.

• StrongArmLance
Mooi, dank, vrij zeker dat ik een van deze haal :)

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:36
StrongArmLance schreef op maandag 29 december 2014 @ 10:35:
[...]
Ah dankje! Het wordt of de clip + of de clip zip :)
je kunt ook de Clip Sport overwegen, die heeft een iets langere speelduur, 25 vs 15 uur

• TweakMDS
Kan zeker, maar hou er rekening mee dat deze geen rockbox ondersteund en het (door de gebruikte chip) ook zeer onwaarschijnlijk is dat hier ooit support voor komt. Als rockbox ondersteuning je niets uitmaakt is de sport prima, maar rockbox biedt een grote hoeveelheid verbeteringen aan in de Clip Zip / Plus. Zeker de moeite om erop te zetten.

Volgens deze pagina kan je bijvoorbeeld rekenen op tussen de 50% en 100% langere runtime met rockbox op een clip zip/+:
http://www.rockbox.org/wiki/SansaRuntime

Verder is het volume subtieler (kleinere stapjes) in te stellen, worden er meer formaten ondersteund, is de UI beter (en uitgebreider) en ga zo maar door.

Meer over rockbox gewoon via http://www.rockbox.org

• StrongArmLance
Ja het was voor mij echt 100+ uur (echte investering) of gewoon aanzienlijk minder en naar andere dingen kijken, 15 is zeker wel genoeg, zeker als dat rockbox betekent met gapless play en wat niet inderdaad :)

[ Voor 19% gewijzigd door StrongArmLance op 29-12-2014 21:31 ]

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Sommige kortere SD kaartjes, zoals deze: pricewatch: Sandisk Ultra microSDXC 64GB zijn net wat korter en zitten "smooth" in de Clip+

Zelf heb ik al jaren een rockboxed clip+, geweldige spelert, gapless playback, goede audio, lekker veel oomph om echte koptelefoons ook zonder problemen aan te drijven en speelt samen met rockbox de meest gekke bestanden af.

Leuk powerbankje eraan, en je kan er heel lang mee doen. Dan ben je voor misschien 50 euro klaar.

People as things, that’s where it starts.

• StrongArmLance
Powerbank is misschien wel een goede optie inderdaad, uberhaupt.

Een 64gb kaartje heb ik al, vandaar dat ik wilde weten hoe ver die zou uitsteken, zo'n kaartje verliezen is niet heel wenselijk :)
Pagina: 1