Toon posts:

GTX770 geen zin in sli :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey!

Deze morgen eindelijk m'n pc binnne gekregen en er viel mij meteen iets op. Als ik bij nvidea control pannel kijk komt m'n SLI er niet op. Beide kaarten worden wel gevonden.
Nu heb ik een soft SLI bridge en een Harde. Beide getest, beide hielpen niets.
Omdat dit ook m'n eerste SLI set-up is zit ik hier namelijk al vast. Iemand een idee?
Niets aan oc'en gedaan (altijd eerst maken dat alles werkt zonder OC.. wat het nu niet doet.).
Beide wel zelfde clock snelheid: 1046MHz en Memory: 1753Mhz (Las ergens dat verschillende waardes ook problemen durfde geven maar hier zijn ze het zelfde?)

Mobo rundown:
-MSI Z97GAMING3
-ASUS GTX770 (beide de 4gb variant).
-.. rest is minder relevant dacht ik?

En aan alle, Prettige feestdagen! :P

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Volgens mij ondersteunt het moederbord geen SLI.

Edit:
pricewatch: MSI Z97 GAMING 3
https://pcpartpicker.com/part/msi-motherboard-z97gaming3.

SLI support: No.

[ Voor 76% gewijzigd door PilatuS op 24-12-2014 18:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
... serieus?

Pc besteld bij Dragon computers.. zucht. Dat wordt een refund, Nu ik zelf ook kijk werkt crossfire wel maar SLI niet? :/

EDIT:
http://www.dragoncomputer...intel-monster/47702774216
En jawel hoor, volledig anders moederbord dan wat ik gekregen heb. Deze gaat zekers terug.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2014 18:56 ]

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-01 13:05

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Multi-GPU

• Supports 2-Way AMD CrossFire™ Technology*
* Supports Windows 7 and Windows 8/8.1.
Ondersteunt dus wel crossfire.

Je Z87-G45 GAMING:
Multi-GPU

• Supports 3-Way AMD CrossFireTM Technology*
• Supports 2-Way NVIDIA® SLITM Technology
* Supports Windows 7 and Windows 8.
offtopic:
Afbeeldingslocatie: http://www.nivea.nl/-/media/NIVEA/international/packshots/nivea%20creme/25_1_1_png.ashx?mh=350&mw=260&reflection=1&reflectionHeight=50
Afbeeldingslocatie: http://kbase.vectorworks.net/images/nvidia-2.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door Frozen op 24-12-2014 19:02 ]

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Verwijderd

Topicstarter
Frozen schreef op woensdag 24 december 2014 @ 19:00:
[...]
Ondersteunt dus wel crossfire.

offtopic:
[afbeelding]
[afbeelding]
Nou breng die pot niveau maar snel naar Dragon computes... zullen ze de eerste volgende dagen ferm nodig hebben..

• PilatuS
  • Niet online
Van de site:
2 x Nvidia Geforce GTX770-4GB in Crossfire,
Da's knap.

Blijkbaar zijn ze later voor een nieuwer moederbord gegaan maar hebben ze niet opgelet of deze ook SLI ondersteunt. Nogal slordig als je complete PC's leverd.

[ Voor 50% gewijzigd door PilatuS op 24-12-2014 19:10 ]

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 31-01 23:30

Thomg

Aww yiss

Dat vind ik inderdaad erg slordig.

Een pc leveren met één kaart en adverteren dat de pc SLI ondersteunt en daarna het moederbord vervangen daarantoe, maar twee kaarten leveren op een non-SLI plank :+

Stomme is, er zijn vast wel meer mensen als TS die zo'n pc besteld hebben, deze markt is vaak ook niet erg vaardig in pcs, dus zeer waarschijnlijk ook te atechnisch zijn om überhaupt te merken dat één kaart geen ruk uitvoert.

Slecht slecht slecht.

"2 x Nvidia Geforce GTX770-4GB in Crossfire,"

[ Voor 5% gewijzigd door Thomg op 24-12-2014 19:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
Tja..

M'n technische kennis is nou nou niet zo slecht. Heb de mannen al gemaild, zien wat ze reageren.

Ook geplette molex connecters gevonde waardoor 1fan het al begeven had.

Het jammere eraan is dat ik deze net deze periode goed kon gebruiken (zit 2 weken thuis vast..).

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 30-01 22:12
Moederbord :
Overig
Bijzonderheden • PCIe 2.0 x16 slot supports x4 speed
• Supports 2-Way CrossFire

Op de site van dragon :
Multi-GPU: NVIDIA SLI & AMD CrossFire Support (moederbord, dat is knap)
2 x Nvidia GeForce Inno3D GTX 770 met 4GB GDDR5 met HDMI, DVI & VGA grafische kaart in SLI (nog knapper)

Er gaat dus ergens iets mis dus. Jammer maar dit is toch wel erg slecht.

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Das toch wel heel gek, dat zo'n modern Intel based board alleen AMD's Crossfire zou ondersteunen... Waar zit die restrictie in?

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Verwijderd

Topicstarter
warhamstr schreef op woensdag 24 december 2014 @ 19:56:
Das toch wel heel gek, dat zo'n modern Intel based board alleen AMD's Crossfire zou ondersteunen... Waar zit die restrictie in?
Dacht ik ook.. Grappig dat het niet beide ondersteund. Eerder een marketing stuntje om duurder te kopen? :o

• warhamstr
Zit te denken aan een BIOS update ofzo. Naar mijn weten zijn twee pci-e sloten genoeg...

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-01 20:56
warhamstr schreef op woensdag 24 december 2014 @ 19:56:
Licentie kosten die NVidia vraagt voor het gebruik van SLI op moederborden. Daarbij stelt NVidia als vereiste dat elke GPU minimaal in een x8 (wired) PCIe slot zit, terwijl AMD dit niet vereist. Vandaar dat Crossfire op dit moederbord, waarbij het 2e slot wired is voor x4, wel werkt (eventueel met een kleine impact op de performance), en SLI niet.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 31-01 23:30

Thomg

Aww yiss

Nee, nvidia stelt hogere eisen en vraagt van de fabrikanten een kleine "fee" om SLI te kunnen ondersteunen.

In dit geval, omdat de 2e slot op x4 draait kan dit moederbord in geen enkel geval SLI ondersteunen.

Dus, tip, als een moederbord SLI ondersteund weet je zeker dat je met crossfire wel snor zit ( minimaal x8 x8 ).

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
1500 euro is ook wel redelijk aan de prijs trouwens.. Daar bouw je een machine met 2 gtx 970's voor. Weinig constructieve opmerking natuurlijk maar als je hem helemaal kan cancelen zou ik zeggen; doen. Was het koop op afstand? :)

specs

• PilatuS
  • Niet online
Was het koop op afstand? :)
Hij zegt dat ie de PC vandaag binnen gekregen heeft. Zal dus bezorgd zijn en dus gewoon WKOA.

• warhamstr
Zou ik daar gebruik van maken en iets op maat bestellen. Dit is wat overpriced zegmaar.

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-01 17:46
Dat is het nadeel van prebuilt machine's besteld bij de lokale hampel-mannen shop ;)
Duur en onprofessioneel.

Verwijderd

Topicstarter
Jep overpriced (geloof me, dit wist ik zelf), maar kon me er door omstandigheden er niet op toe leggen om zelf een in elkaar te krijge :(

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Bij een goeie winkel zetten ze alles netjes voor je in elkaar voor een beetje extra en heb je hetzelfde gemak die je nu hebt.

specs

• Moi_in_actie
maratropa schreef op woensdag 24 december 2014 @ 20:01:
1500 euro is ook wel redelijk aan de prijs trouwens.. Daar bouw je een machine met 2 gtx 970's voor. Weinig constructieve opmerking natuurlijk maar als je hem helemaal kan cancelen zou ik zeggen; doen. Was het koop op afstand? :)
Dat zulk soort bedrijven geen verstand van zaken hebben is toch allang bekend? Of ja, schijnbaar nog niet bekend genoeg. Als voor de genoemde onderdelen, inclusief 2 Asus GTX770 4GB kaarten 1500 euro is betaald, dan klopt die prijs best wel. De be quiet! voeding is ter referentie, de Lepa 1000W staat niet in de Pricewatch.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 4770K Boxed€ 299,-€ 299,-
1MSI Z97 GAMING 3€ 115,99€ 115,99
2Asus GTX770-DC2OC-4GD5€ 319,95€ 639,90
1Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB€ 70,-€ 70,-
1LC-Power 975B Air Wing€ 56,50€ 56,50
1Cooler Master Seidon 120V€ 41,85€ 41,85
1Kingston HyperX Fury black HX318C10FBK2/16€ 129,90€ 129,90
1Samsung SH-224DB Zwart€ 12,89€ 12,89
1be quiet! Power Zone 1000W€ 140,95€ 140,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.506,98

Hetgeen wat mij echter meer stoort is de slechte, onlogische keuze van onderdelen. Dat ze zelf wat meer vragen voor de onderdelen plus het in elkaar zetten, oke, niet iedereen kan of wil een pc zelf in elkaar zetten. Maar doe dat dan wel a.u.b. met een logische setup van onderdelen. Aan deze build schort namelijk nogal wat:
- 1500 euro en geen SSD
- een niet-SLI compatibel moederbord
- 4G GTX770 kaarten kosten net zoveel als, maar presteren minder dan GTX970 kaarten (die standaard 4GB hebben)
- een PSU die enorme overkill is
- een AOI waterkoeling die stukken slechter is dan een evenveel kostende luchtkoeler
- een zeer matige kast
- een Core i7 heb je voor puur gaming niet nodig, tenzij je a) buiten het gamen zwaar werk doet als video-editing, b) je tijdens het gamen nog doet aan game streaming/recording of c) je 2 of meer monitoren hebt en tijdens het gamen andere (enigszins) CPU intensieve zaken doet (streams kijken, editing etc.).
- hetzelfde geldt voor het RAM geheugen. Bij een pure, enkel scherm, gaming pc moet 8GB prima volstaan, 16GB kan maar is wellicht overbodige luxe.

Als ik aspen1991 een tip mag geven: stuur die pc terug en open in het Desktop Aankoopadvies forum een topic met jouw wensen en eisen (volgens het DAA beleid welteverstaan). Goede kans dat je uiteindelijk op een pc uitkomt die goedkoper is, beter aan jouw eisen voldoet en die je eventueel alsnog bij een webshop in elkaar kunt laten zetten. Hiervoor rekenen ze meestal een paar tientjes, hoeveel precies en welke webshops dat doen weet ik zo snel niet (ik bouw het liever zelf).

Afhankelijk van jouw eisen uiteindelijk zijn, zou je met iets als dit al prima uit de voeten moeten kunnen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4690K Boxed€ 216,95€ 216,95
1Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3€ 105,95€ 105,95
1Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5€ 339,90€ 339,90
1Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB€ 70,-€ 70,-
1Phanteks Enthoo Pro Window€ 89,95€ 89,95
1Thermalright True Spirit 140 Power€ 36,95€ 36,95
1Crucial Ballistix Sport BLS2CP8G3D1609DS1S00CEU€ 124,95€ 124,95
1Samsung SH-224DB Zwart€ 12,89€ 12,89
1Seasonic M12II Evo 620W€ 69,95€ 69,95
1Crucial MX100 256GB€ 93,95€ 93,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.161,44

De voeding en het RAM geheugen zijn beiden nog "op de groei" ingesteld en ja, dit systeem kan later eventueel wel SLI aan. Echter kan je altijd beter met 1 goede kaart beginnen, omdat SLI nog steeds niet altijd (wel steeds vaker) goed functioneert. Daarbij is een SLI setup van b.v. 2 GTX970's complete overkill, tenzij je een 4K monitor hebt over gamed op NVidia Surround setup van 3x 1080p of 3x 1440p. Mocht een enkele GTX970 later niet meer genoeg zijn, dan kun je er of een goedkoop 2e hands bijprikken, of de kaart in zijn geheel vervangen voor een dan actueel model.

edit: moederbord uit 2e lijstje aangepast om eventuele CPU issues vanwege BIOS versies te voorkomen. Tevens heeft dit bord een betere LAN poort en een betere audio chip.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Verwijderd

Topicstarter
En ivm cancelen.. Ik wil zoals het zou moeten zijn, correct. Cancelen zou te gemakkelijk zijn.

• Sp3ci3s8472
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Toch is het wel aan te raden, het bovenstaande systeem zal in meeste gevallen net zo snel zijn en op hogere resoluties sneller. Wat mooi meegenomen is is dat het ook nog goedkoper is.
Je kan het gewoon bij een fatsoenlijke webshop in elkaar laten zetten voor iets van 50 euro. Dus doe jezelf een plezier en neem dat.

Overigens heeft de GTX770 niet super veel aan 4gb, het is een grensgeval maar hij heeft over het algemeen te weinig bandbreedte om hier effectief gebruik van te kunnen maken. De GTX970 kan dit wel.

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:11

Mavamaarten

Omdat het kan!

Verwijderd schreef op woensdag 24 december 2014 @ 20:45:
En ivm cancelen.. Ik wil zoals het zou moeten zijn, correct. Cancelen zou te gemakkelijk zijn.
Stuur gewoon dat je niet tevreden bent met de PC, voornamelijk omdat het moederbord geen SLI ondersteunt. Zeg dat je daarom de koop wil ontbinden.

Koop met dat geld een betere PC voor minder geld. Waarom zou je een inferieure PC accepteren?

Android developer & dürüm-liefhebber

Verwijderd

Topicstarter
Ze leveren 14 dagen bedenk tijd bij hun 'deals' dus eens zien of ze dat WEL naleven. Wordt dus zoals jullie aanraden een pc ergens anders. Liever eentje waarvoor ze tijd nemen, dan eentje die ze moeten 'rushen' voor de kerstperiode.

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-01 13:05

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Tegenwoordig kan je een computer laten maken bij verschillende winkels. Maken als in laten assembleren. Je koopt de componenten, betaald +- 60 euro, en ze zetten hem in elkaar.

Kan bijvoorbeeld bij Azerty of alternate (met beide goede ervaringen, hoewel alternate vaak duurder is)

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Verwijderd

Topicstarter
Prijs is namelijk niet meteen een probleem. betaal liever wat meer dan dit soort rommelige toestanden.

• HengelNL
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08-01 22:18
heb met die mensen al vaker een discussie gehad dat ze vage combo's hebben kwa onderdelen.

uiteindelijk ben ik gebloked op facebook bij hun:) ze bieden echt shit aan,,

als consument heb je recht op herstel aangezien hun de fout hebben gemaakt. en je kunt het aantoonbaar maken:)

8700K @ 5.2 1080 @ 2180 full custom loop

• PilatuS
  • Niet online
heb met die mensen al vaker een discussie gehad dat ze vage combo's hebben kwa onderdelen.
Ze spelen ook erg in op wat mensen denken. Een i7 is toch gewoon altijd veel beter dan een i5. Wie koopt er nou een Game-PC met een i5 ? Heb jij een luchtkoeler in je PC zitten ? De mijne is watergekoeld. Heb je maar 8GB RAM ? 16GB is veel beter.

Met zulke onzin worden deze PC's verkocht. Mensen willen gewoon graag denken dat ze het beste kopen, ookal is het alleen maar onnodig duurder en heb je er niets aan. Maar dan kunnen ze wel zeggen dat ze een dikke i7 Game-PC hebben.

Verwijderd

Topicstarter
PilatuS schreef op woensdag 24 december 2014 @ 21:53:
[...]

Ze spelen ook erg in op wat mensen denken. Een i7 is toch gewoon altijd veel beter dan een i5. Wie koopt er nou een Game-PC met een i5 ? Heb jij een luchtkoeler in je PC zitten ? De mijne is watergekoeld. Heb je maar 8GB RAM ? 16GB is veel beter.

Met zulke onzin worden deze PC's verkocht. Mensen willen gewoon graag denken dat ze het beste kopen, ookal is het alleen maar onnodig duurder en heb je er niets aan. Maar dan kunnen ze wel zeggen dat ze een dikke i7 Game-PC hebben.
Klopt meestal wel, al was het hier meer 'snel eentje kopen dat ik deze periode iets kan doen'. Wat dus altijd het stomste idee is.

Om de ellende nog leuker te maken. Wou ik net een game opstarten, instant crash .. zucht -_-

• PilatuS
  • Niet online
Als ze de PC hadden getest met bijvoorbeeld 3dMark hadden ze gezien dat de score niet klopt en SLI niet werkt. Blijkbaar hebben ze de PC dus niet of slecht getest, helaas kan er dan best wat mis mee zijn. Defect RAM merk je bijvoorbeeld soms niet als je alleen Windows installeerd en komt zoiets bij gamen naar boven.

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm raar, staat er op het bij geleverde 'certificaat' (haha. ha .. huhh :( ), dat deze getest werd + handtekening. Grappig

• Moi_in_actie
Hehe, maar wat verstaan zij onder "getest"? Waarschijnlijk iets van: de pc aangezet en kijken of hij voorbij het bios komt en/of naar Windows boot. Aan 1 keer zo'n test merk je niet of SLI niet functioneert, of een overclock 100% stabiel is, een CPU niet oververhit et cetera.

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:50
Lekker bezig daaro, uberhaupt idioot dat ze mensen nog 770's in sli aansmeren, en dan ook nog eens een niet sli moederbord erin....

Mechwarrior Online: Flapdrol

• nvidia666
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-10-2025
Jah hoeveel verkopers een onwetende consument iets aansmeren , je zou er ziek van worden :/
Vooral de nadruk op onwetende...

Case Xpredator Black E , I7 3930K @4.6 (H100I) , 3090 Suprim X, Msi X79 G65-8D ,16 Gb Corsiar Veng. 1600 Mhz, 980pro 1TB, 1TB&512 GB 850 Pro WD Black 4TB , CM V1000 (PC2 3570K 6GB 3090 ,240 GB ssd) (Dell e6540@8790M)(Dell xps15 9560)

Verwijderd

Topicstarter
Even een update van de mannen..
Lachen geblazen :(
mail van de manne:

Beste,
normaal gesproken heeft u een "MSI Z87-G45 GAMING (Z87, S1150, ATX, DDR3, Intel, EuP) moederbord" ontvangen, deze ondersteund ook SLI. Misschien is er iets loos gegaan tijdens het transport?

met vriendelijke groeten

Wij hopen dat wij u hiermee voldoende te hebben geholpen. Mocht er nog iets onduidelijk zijn dan horen we dit graag van u.

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.com/a/img673/9299/iiEohd.png

[ Voor 153% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2014 16:06 ]

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-01 15:53

ResuCigam

BOFH

Je kunt het beste de namen en telefoonnummers even weghalen.

We do what we must because we can.

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-12-2025

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Een blik op hun website (vol met spelfouten) bewijst meteen dat het een onprofessionele bedoeling is. Dan ook nog eens de e-mail van de bedrijfsleider, met enkel een suggestie wat er fout gegaan kan zijn, maar waarin geen oplossing geboden wordt, zegt niet veel goeds.

Dus, geld terugvragen en nooit meer in de buurt komen van die website.

Verwijderd

Topicstarter
Zaterdag is de man terug in z'n winkel. Ik ga zelf wel langs en zie wat het geeft. Ferm irritant boeltje zo
Pagina: 1