Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem, en vroeg me af of jullie mij willen helpen.
Het probleem speelt nu bijna 1,5 jaar. Hieronder een korte uitleg:

2 jaar geleden in een nieuw huis komen wonen met 3 verdiepingen. Wij hebben hier meteen Ziggo abonnement genomen (Cisco EPC-3925) en ik heb hier toen een D-Link DHP-1565 bijgekocht.

De setup is als volgt: Internet komt binnen bij Ziggo modem. Hier staat DHCP wel aan, maar wifi uit. Een kabel loopt naar de D-link toe en vanuit daar zendt hij wifi uit.
Bekabeld haal ik volle snelheid 90mbit (dus de connectie van Cisco --> D-Link is goed). Maar Wifi is extreem instabiel, en haal amper 5 mbit, terwijl ik er met mijn laptop naast zit!

Om dit probleem te verhelpen zojuist de TP-Link TL-WR1043ND besteld, omdat ik begon te denken dat het aan de D-link ligt. Helaas na het aansluiten van de TP-Link heb ik weer precies hetzelfde probleem. Het gaat zelfs zo ver dat ik met mijn laptop naast de router zit en via speedtest niets eens 1 mbit haal. Maar zodra ik een kabel aansluit ik 90 mbit haal.

Ik begin dus nu te denken dat of mijn setup verkeerd is of het aan de modem van ziggo ligt?

Ik ben al bijna 2 dagen bezig om dit probleem te verhelpen en heb bijna alle mogelijkheden geprobeerd ook qua instellingen.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Welke kanalen en frequenties ? Al eens een scan gedaan of nog beter een spectrum analyse?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-09 16:59

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Het zou ook aan de wifi van je laptop kunnen liggen.

Heb je de TP-Link wel vanuit een lanpoort (dus niet de wanpoort) aangesloten op de moden? (aangezien je hem als accesspoint gebruikt)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Niet dat dat de oorzaak is aangezien bekabeld goed gaat maar waarom staat je cisco niet in bridge?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-09 18:08
Alle kanalen proberen op de router?
Andere laptop proberen?
Losse usb wifi proberen?
Router kijken of je 2 Mhz of 5 Mhz kunt instellen, en 20 en 40 ... kun je ook nog instellen.

[ Voor 35% gewijzigd door jan99999 op 24-12-2014 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ Dukebox:
Ja alle kanalen al geprobeerd en heb hem nu op automatisch staan. Ook rekening met inSSider gehouden.

@ Janoz:
Andere laptop ook geprobeerd, Iphones etc hebben zelfde probleem.
Ja, de TP-link heb ik zowel DHCP uitgeschakeld en in de Lanpoort gedaan alswel DHCP aan en in de WANpoort waardoor er een andere range wordt gebruikt voor de Wifi apparaten.

@Dukebox:
Cisco niet in bridge, deze oplossing heb ik nog niet geprobeerd. Ook omdat ik niet weet of dit mogelijk is: Er gaat namelijk nog een andere UTP kabel vanuit de Modem naar een andere deel van het huis waar alleen bekabeld internet wordt gebruikt vanwege de snelheid. Dit was voorheen de D-Link. Nu is dat een oude switch zonder wifi. Omdat ik dus de TP-Link op een betere plek heb gezet.

@ Jan99999:
Alle kanalen zijn geprobeerd
Laptop ook geprobeerd
Losse usb Wifi nog niet geprobeerd
Alle mogelijkheden met 20/40 geprobeerd. Maakt geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23-09 20:16
Een rotte kabel tussen de Cisco en de TP-Link?

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:33

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Anno 2014 (bijna 2015) bij problemen met 2.4GHz WiFi een andere stokoude 2.4GHz-only router/AP bestellen? :X

Met WiFi heb je twee mogelijke problemen, als ik dit zo lees heb je van beide last:
1) signalen worden gedempt door bouwmaterialen (vloeren, muren)
2) signalen worden verstoord door (evt non-WiFi) interferentie op zelfde frequenties

1 los je op door (meerdere) AP's te plaatsen
2 los je op door 2.4GHz vaarwel te zeggen en over te stappen op 5GHz

Je hebt nu 1 structureel achterwege gelaten (ja, 3 verschillende apparaten, maar nooit WiFi aan op meer dan 1 :X ) en 2 ook ("nieuw" apparaat besteld wat ook specs van vijf jaar terug heeft en dus geen 5GHz aankan).

Begin eens met de drie AP's die je hebt (Cisco EPC3925 en de twee TP-Links) alledrie op verschillende plekken in te zetten (uiteraard niet op zelfde kanaal, denk aan 1 - 6 - 11, uiteraard op 20MHz anders stoor je jezelf) ipv alleen maar eentje te gebruiken. Daarmee pak je 1 overtuigend aan. Lost dat probleem op? Mooi.

Zo niet moet je naar 2 gaan. Helaas zul je dan nieuwe apparatuur moeten kopen, want wat je hebt tot nu toe alleen maar verouderde 2.4GHz-only spul gekocht...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-09 20:16
dion_b schreef op woensdag 24 december 2014 @ 21:40:
Anno 2014 (bijna 2015) bij problemen met 2.4GHz WiFi een andere stokoude 2.4GHz-only router/AP bestellen? :X

Met WiFi heb je twee mogelijke problemen, als ik dit zo lees heb je van beide last:
1) signalen worden gedempt door bouwmaterialen (vloeren, muren)
2) signalen worden verstoord door (evt non-WiFi) interferentie op zelfde frequenties

1 los je op door (meerdere) AP's te plaatsen
2 los je op door 2.4GHz vaarwel te zeggen en over te stappen op 5GHz

Je hebt nu 1 structureel achterwege gelaten (ja, 3 verschillende apparaten, maar nooit WiFi aan op meer dan 1 :X ) en 2 ook ("nieuw" apparaat besteld wat ook specs van vijf jaar terug heeft en dus geen 5GHz aankan).

Begin eens met de drie AP's die je hebt (Cisco EPC3925 en de twee TP-Links) alledrie op verschillende plekken in te zetten (uiteraard niet op zelfde kanaal, denk aan 1 - 6 - 11, uiteraard op 20MHz anders stoor je jezelf) ipv alleen maar eentje te gebruiken. Daarmee pak je 1 overtuigend aan. Lost dat probleem op? Mooi.

Zo niet moet je naar 2 gaan. Helaas zul je dan nieuwe apparatuur moeten kopen, want wat je hebt tot nu toe alleen maar verouderde 2.4GHz-only spul gekocht...
De WR1043 die vandaag de dag verkocht wordt is ongeveer een jaartje oud en is een zeer capabele 2,4GHz router, niets mis mee. Als je er een meter naast zit heb je niets te maken met demping of noodzaak aan meerdere accesspoints. Sterker nog, als het probleem interferentie is, zal dat alleen maar erger worden door meer AP's neer te zetten.

Het enige gedeelte van je verhaal dat hout snijdt is dat 5GHz een betere keus kan zijn. Dan moet alleen wel de laptop ook 5Ghz ondersteunen. Bovendien moet in normale omstandigheden ook op de 2,4GHz op zijn minst een throughput van 20-30Mbit haalbaar zijn, hoe druk die band ook is om je heen.

Als ik persoonlijk een gok mag doen: TS heeft vlakbij je accesspoint een storingsbron. Een DECT-station, babyfoon, draadloze domoticadingen, iets dergelijks. Probeer dergelijke storingsbronnen te elimineren of probeer het accesspoint te verplaatsen - een paar meter kan al een gigantisch verschil uitmaken als dit inderdaad het geval is.
edit: zie zojuist dat TS dat laatste al geprobeerd heeft, helaas.

[ Voor 4% gewijzigd door mcDavid op 24-12-2014 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ook met een meter afstand kan demping een issue zijn als er iets tussen zit.

Verder is de nieuwste revisie WR1043 inderdaad maar jaartje oud, maar zoals aangegeven kan het geen 5GHz. Daarmee implementeert het maar de halve 802.11n specificatie op moment dat we al bij de 802.1ac spec zitten en - relevanter - op moment dat juist de helft die het implementeert volledig overbelast is met WiFi en non-WiFi interferentie. Het maakt mij niet uit hoe geweldig een apparaat is in 2.4GHz, als het niet meer dan dat aankan is het IMHO een stuk verouderd schroot.

Mbt bron van interferentie, dat kan idd alles zijn van klein en vlakbij (ZigBee afstandsbediening bijv) tot groot en ver weg. DECT zou in EU geen issue moete zijn, die zitten hier op andere frequenties - alleen in VS zitten ze op de 2.4GHz-band. Babyfoon en analoge beveiligingscamera's zijn meestal de hoofdschuldigen. Of gewoon andere drukke WiFi-netwerken.

Verplaatsen of ander kanaal kiezen is wat dat betreft niets anders dan uitstel. Bij overvolle 2.4GHz-band is uitwijken naar 5GHz (of binnenkort 60GHz, als ik Samsung's persberichten omtrent 802.11ad apparaten mag geloven) enige duurzame optie.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-09 20:16
Nogmaals ik ben het met je eens dat 5GHz te prefereren is, maar "gewone" drukte op de 2,4GHz band is géén verklaring voor de problemen van TS. Hoe druk het ook is, zolang er geen storingsbronnen vlakbij het AP of wellicht extreme storingsbronnen (illegale zenders? slecht afgeschermde magnetrons?) in de buurt zijn hoor je echt wel normaal te kunnen internetten.

Om het kracht bij te zetten even 2 screenshots:
Afbeeldingslocatie: http://duft.nl/image/100/web/Screenshot_2014-12-24-22-02-48.png Afbeeldingslocatie: http://duft.nl/image/100/web/Screenshot_2014-12-24-22-04-00.png
En dat is met de oude WR1043ND, zo'n 4 meter verderop. (met het zendvermogen teruggeschroefd tot 63mW)

[ Voor 3% gewijzigd door mcDavid op 24-12-2014 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dat zijn screenshots van tools die alleen de signaalsterkte van de andere WiFi-kanalen in de buurt laten zien. Wat ze niet kunnen tonen:

- SNR van de verschillede kanalen
- gebruik van de kanalen
- non-WiFi stoorzenders

Een low-power analoge beveiligingscamera kan rustig een stoorpiekje zenden van 30-40dB minder dan je eigen signaal en toch daarmee (mits het een pilot frequency overlapt) je WiFi volledig onbruikbaar maken. Met 30-40dB lager is het prima mogelijk dat die camera buiten staat en dat jij binnen op 1m afstand van je AP een onbruikbare verbinding hebt.

Helaas kun je met tools op je smartphone daar geen inzicht in krijgen omdat een reguliere WiFi-chip dat niet kan tonen. Daarvoor heb je een spectrum analyzer oid nodig. Maar goed, als het jouw camera/babyfoon niet is kun je er verder weinig aan doen behalve uit de weg gaan.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

^ precies, daarom ook mijn vraag of je al een spectrum analyse hebt gedaan.

@dion_b er zijn heel wat wifi chips die meer dan alleen wifi kunnen. Veel atheros transievers kunnen ook andere (non wifi) signalen weergeven in het frequentie gebied. Ik gebruik daar vaak lancom ap's voor met monitoring software zodat ik over langere tijd dit soort issues in kaart kan brengen.

[ Voor 66% gewijzigd door DukeBox op 24-12-2014 23:08 ]

• Lennart09
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23-01 12:50
Ik had vandaag toevallig precies hetzelfde probleem en heb een hele tijd aan de telefoon gehangen met Ziggo, maar wel het juiste antwoord gekregen.

Als eerste moet je door ziggo je router in bridge mode laten zetten. Even bellen met de ziggo klantenservice en het is zo klaar. Vervolgens moet je naar je routerinstellingen gaan. 192.168.0.1 geloof ik. Daar moet je even zoeken, uit mijn hoofd weet ik het niet, maar daar moet je de maximale lan snelheid verlagen naar 100 mbit, mits je een abonnement hebt dat eronder zit uiteraard. Het ligt waarschijnlijk aan de kabel die je gebruikt namelijk, dat is in mijn geval een CAT 5 kabel (heet dat zo, ja toch?). Die kan iig geen 1gbit verbinding aan en daardoor gaat het fout tussen je modem en je router. Dit dus even wisselen en dan, als je dezelfde setup hebt als ik, werkt het weer als een zonnetje. Hopelijk werkt het! Succes!

Edit: zie dat je ook de overige poort gebruikt, probeer dan eerst even de instellingen qua snelheid voor je hem in bridge mode laat zetten, aangezien je dan enkel nog de eerste ethernetpoort kan gebruiken :)

[ Voor 10% gewijzigd door Lennart09 op 25-12-2014 21:09 ]

• Killerbert
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 21:16
dus m.a.w. je interne netwerk terugschroeven van gigabit naar Fast Ethernet 8)7
Cat5 kan gewoon gigabit snelheid aan. http://en.wikipedia.org/wiki/Gigabit_Ethernet#1000BASE-T
1000BASE‑T Twisted-pair cabling (Cat-5, Cat-5e, Cat-6, Cat‑7) 100 meters

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Idd, komt bij dat TS al aangegeven heeft dat het bedraad prima gaat. Daar ligt het probleem ook niet in dit geval.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart09
Ik had precies hetzelfde, bedraad ging het ook prima. Voor mij was dit de oplossing en ik vind het top :) anders met een sterkere kabel proberen, zelf ziggo bellen of een nieuw modem bij ziggo regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Een sterkere kabel zal zeker helpen. Het liefst een groene met paarse strepen want uit ervaring kan ik zeggen dat die heel sterk zijn. Heb zelfs ooit in de grote ict wiki van h c andersen gelezen dat deze door de straling van maanstenen en mordor lava zo versmolten zijn dat ze ook gebruikt worden voor het shield van de uss enterprise.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank allen voor de reacties.
@ Dion:
De reden dat ik geen 5mhz heb besteld is omdat ik begreep dat het bereik van deze frequentie minder zou zijn dan dan die van 2.4. En aangezien bereik een deel van het probleem was ben ik daarvoor gegaan.

De suggestie dat het te maken kan hebben met een stoorzender vind ik zeer interessant. Via InSSider zie ik dat er veel netwerken om mij heen zijn. Frappanter vind ik dat mijn buren op ongeveer 5 mtr van mijn huis wel een camera hebben hangen. Ik weet alleen niet hoe deze verbonden is, of dit via kabel of draadloos gaat. Ik zal dat eens gaan uitzoeken. Dit zou een deel van de problemen mijn inziens verklaren, maar dan moeten zij hier ook last van hebben.
Is dit na te gaan of deze camera uitzend?

Verder inderdaad misschien een idee om al mijn routers op hetzelfde SSID te laten uitzenden als AP's (dan moeten ze wel verbonden zijn via UTP of kan dit ook op afstand?)

@ Lennart 09:
Als jij inderdaad zegt dat je dit probleem ook hebt, dan moet ik dit maar eens gaan uitzoeken. Het enige vervelende is, is dat er een UTP kabel vanuit de modem naar het achterhuis gaat waar het bekabeld wordt doorgerout naar PC en mediacenter, en een andere naar de wifi router. Dit zou toch betekenen dat deze doorrouting vanuit de TP-Link zou moeten komen. En dan kan ik hele huis weer omleggen. Maar het is wellicht het proberen/overwegen waard.

Een andere vraag: Heeft het bellen van Ziggo zin? Of zullen zij zeggen dat het aan mijn apparatuur ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 14:36:
Dank allen voor de reacties.
@ Dion:
De reden dat ik geen 5mhz heb besteld is omdat ik begreep dat het bereik van deze frequentie minder zou zijn dan dan die van 2.4. En aangezien bereik een deel van het probleem was ben ik daarvoor gegaan.
Met 5GHz moet je inderdaad eerder meerdere AP's gebruiken, maar daar staat tegenover dat je bij 5GHz in de regel stabielere snellere verbindingen hebt. Liever drie AP's op 5GHz en snel en stabiel dan een of twee op 2.4GHz en kwakkelende trage verbindingen.
De suggestie dat het te maken kan hebben met een stoorzender vind ik zeer interessant. Via InSSider zie ik dat er veel netwerken om mij heen zijn. Frappanter vind ik dat mijn buren op ongeveer 5 mtr van mijn huis wel een camera hebben hangen. Ik weet alleen niet hoe deze verbonden is, of dit via kabel of draadloos gaat. Ik zal dat eens gaan uitzoeken. Dit zou een deel van de problemen mijn inziens verklaren, maar dan moeten zij hier ook last van hebben.
Is dit na te gaan of deze camera uitzend?
Is te doen op verschillende manieren. Als je een spectrum analyzer hebt die in de 2.4GHz-band kan werken, dan kun je het mooi zien als grote bult in de ruisvloer. Heb je dat niet, dan zou ik buurman vragen om dat ding bij wijze van test kort uit te zetten en kijken wat dat met je WiFi doet. Wil buurman daar niet aan meewerken, dan kun je evt een diepvriestas nemen (met mooie metalen isolatielaag) en die er kort overheen hangen en kijken wat dat met je WiFi doet. Dat gezegd, lijkt me minder bevorderlijk voor verstandhouding met buren als je dat zonder toestemming flikt :z
Verder inderdaad misschien een idee om al mijn routers op hetzelfde SSID te laten uitzenden als AP's (dan moeten ze wel verbonden zijn via UTP of kan dit ook op afstand?)
Wel of niet zelfde AP is een levendige discussie. Er is niet een juist antwoord.

Voordelen:
- je hoeft op al je apparaten maar een SSID en key in te voeren
- als je devices slim roamen kunnen ze zelf heft in handen nemen

Nadelen:
- je weet nooit exact waar je mee verbonden bent
- je kunt op geen enkele manier zelf beinvloeden met welk AP je verbindt
- als je devices dus minder slim roamen (*kuch* Apple iDevices *kuch*) is er in het geheel niets dat je kunt doen om er verbetering in te brengen.
@ Lennart 09:
Als jij inderdaad zegt dat je dit probleem ook hebt, dan moet ik dit maar eens gaan uitzoeken. Het enige vervelende is, is dat er een UTP kabel vanuit de modem naar het achterhuis gaat waar het bekabeld wordt doorgerout naar PC en mediacenter, en een andere naar de wifi router. Dit zou toch betekenen dat deze doorrouting vanuit de TP-Link zou moeten komen. En dan kan ik hele huis weer omleggen. Maar het is wellicht het proberen/overwegen waard.
NOFI, maar Lennart 09 weet niet waar hij het over heeft. Jij hebt al aangegeven goede bedrade verbinding te hebben. Dan gaat andere bedrading in het geheel geen verbetering in je draadloze probleem brengen. Is volkomen zinloos.
Een andere vraag: Heeft het bellen van Ziggo zin? Of zullen zij zeggen dat het aan mijn apparatuur ligt?
Zie vorig punt. Zij leveren een prima bedrade verbinding en een modem/router/AP die WiFi kan. Hoe je verbinding binnenhuis eruit ziet is niet hun verantwoordelijkheid en daar kunnen ze niets mee. Om precies te zijn kunnen ze exact hetzelfde als wij hier op het forum, met als verschil dat ze gebonden zijn aan het beleid van hun bedrijf. Daar hebben we hier minder last van :z

Zeker als er goede reden is om die camera van de buren te verdenken is het bellen van de helpdesk van je provider weinig zinnig. Best case weet je een andere modem geleverd te krijgen, maar goed, als probleem daar toch al niet zit (want camera enzo) gaat dat natuurlijk weinig helpen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart09
@dion ik weet prima waar ik het over heb want ik herken alle punten van zijn probleem. Het is het allicht waard om eens de instelling in de router te veranderen (in mijn geval ook de d-link). Dit is 1 wijziging die je zo weer terug kan zetten en als dit, net als bij mij, het probleem kan verhelpen dan is dat zeker het proberen waard. Soms moet je niet al te moeilijk denken als je de makkelijke stappen nog niet hebt geprobeerd. Mocht dit niet werken, dan hoor je me niet meer en dan kan jij het met je verdergaande kennis vast oplossen. Het is enkel een tip dat de 10 min dat het kost prima waard is.

@da borg, ik zou in jouw geval eerst enkel de maximale lan verbinding tussen het modem van ziggo en je router aanpassen naar 100, dan hoef je nog niks om te leggen. Bij mij heeft het bellen met Ziggo geholpen. Ik heb een 30 mbit abonnement en dat haalde ik bedraad (met precies hetzelfde kabeltje) wel, maar draadloos had ik amper internet. Nu haal ik zelfs draadloos de 30 mbit :) ziggo klantenservice heeft me daar prima bij geholpen, maar heb ook zat mensen aan de lijn gehad die je voor geen meter kunnen helpen. Ligt er maar net aan hoe ervaren degene die je helpt is dus. Beetje kwestie van geluk wie je aan de lijn krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Lennart09, lees alsjeblieft wat TS schreef:
Bekabeld haal ik volle snelheid 90mbit
Wat je hier schrijft is in het beste geval een oplossing voor een ander probleem. In het slechtste geval niet eens dat...

Jij hebt het over een duplex mismatch oplossen door hard 100Mb full (of half) duplex in te stellen. Als je een duplex mismatch hebt, haal je geen 90Mbps, zoals TS bedraad doet over die verouderde TL-WR1043ND. TS heeft geen duplex mismatch :o

[ Voor 6% gewijzigd door dion_b op 28-12-2014 00:02 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
dion_b schreef op zondag 28 december 2014 @ 00:01:
Lennart09, lees alsjeblieft wat TS schreef:

[...]

Wat je hier schrijft is in het beste geval een oplossing voor een ander probleem. In het slechtste geval niet eens dat...

Jij hebt het over een duplex mismatch oplossen door hard 100Mb full (of half) duplex in te stellen. Als je een duplex mismatch hebt, haal je geen 90Mbps, zoals TS bedraad doet over die verouderde TL-WR1043ND. TS heeft geen duplex mismatch :o
Het hangt er even vanaf hoe hij het bekabeld heeft getest.
- Lan kabel van router naar dlink uit de dlink gehaald, in laptop gestopt en getest
- lan kabel in switch van dlink gestopt (als die dat heeft) en kabel van router-dlink laten zitten

In het eerste geval kan het prima dat een ander device over z'n nek gaat icm een (brakke) kabel terwijl die direct in de laptop prima werkt. Heeft hij het getest zoals ik in optie 2 heb beschreven, dan kun je de kabel uitsluiten.

Persoonlijk denk ik dat het ook in de lucht zit maar aangezien het relatief lastig is die Zaken zonder apparatuur te analyseren is het altijd goed de makkelijkere dingen uit te sluiten :)

[ Voor 13% gewijzigd door laurens0619 op 28-12-2014 10:42 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart09
Het hangt er even vanaf hoe hij het bekabeld heeft getest.
- Lan kabel van router naar dlink uit de dlink gehaald, in laptop gestopt en getest
- lan kabel in switch van dlink gestopt (als die dat heeft) en kabel van router-dlink laten zitten

In het eerste geval kan het prima dat een ander device over z'n nek gaat icm een (brakke) kabel terwijl die direct in de laptop prima werkt. Heeft hij het getest zoals ik in optie 2 heb beschreven, dan kun je de kabel uitsluiten.

Persoonlijk denk ik dat het ook in de lucht zit maar aangezien het relatief lastig is die Zaken zonder apparatuur te analyseren is het altijd goed de makkelijkere dingen uit te sluiten :)
Precies :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Even een update;

Eindelijk Ziggo gebeld, al moet ik eerlijk zeggen dat ik er weinig vertrouwen in had aangezien het niet hun probleem is. (signaal is namelijk goed).

Een monteur is er 2,5 uur mee bezig geweest en heeft de modem veranderd. Dit mocht helaas niet baten en ook hij gaf aan dat hij dit nog niet eerder had meegemaakt en de performance van de wifi echt ondermaats was. Hij gaat het met zijn collega's bespreken en eventueel komt er nog een follow up afspraak met een persoon die gericht kan zoeken wat er dan precies stoort.

Krijg terwijl ik tiep een ingeving; ik heb een draadloze deurbel. Ik ga dat maar eens even testen als ik de batterij er daar uithaal. Houdt jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Ken geen deurbel die continue zend maar wie weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee terecht, blijkt het ook niet te zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logico
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 24-09 12:39
Wellicht veel te simpel gedacht, ik ben geen expert, maar heb je geen dubbele IP adressen binnen je netwerk (routers/switch/AP?) die de wifi dwars zitten? Of zou dan de bekabelde verbinding ook slecht moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Allen,

Gisteren zijn er twee monteurs langsgeweest van Ziggo. De ene monteur had een expert meegenomen. Hij heeft gemeten en concludeerde dat het probleem de camera's inderdaad zijn.

Vanochtend heeft de buurman al zijn camerás en ontvanger uitgezet. De snelheden zijn wel wat beter maar de verbinding nog steeds instabiel. Zelf al sta je naast de router.

Hier twee print screens vanaf de eerste verdieping (router staat op de begane grond).
Zie de instabiliteit:

Afbeeldingslocatie: http://s3.postimg.org/vhhve9xm7/Snelheden_1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s3.postimg.org/pfa8ns967/snelheden_2b.jpg

En als ik naast de router sta:

Afbeeldingslocatie: http://s3.postimg.org/skuudzrsf/snelheden_3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://s3.postimg.org/swcaqr88f/snelheden_4.jpg

Zoals je ziet is het heel erg instabiel. Heeft iemand nog een idee?
Pagina: 1