Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• wimbre
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-10 12:55
Hallo,

Mijn TomTom GO LIVE 1005 (incl. HD Traffic Europa) is kapot (scherm is gescheurd en reageert niet meer).

Het lijkt mij dat repareren geen optie meer is gelet op de kosten en leeftijd van de TomTom (2jr.)

Ik ben dus op zoek naar een nieuwe TomTom.

Ik heb een aantal vragen die wellicht beantwoord kunnen worden door ervaringsdeskundigen:

1. Ik zie verschillende versies (met/zonder Always Connected). Is het zo dat, in tegenstelling tot mijn oude TomTom waar HD Traffic via mijn TomTom werkte (ook in het buitenland dus zonder roamingkosten), je nu een keuze hebt tussen goedkopere versies zonder Always Connected en waar deze informatie via je mobiel
loopt en dus in het buitenland roamingkosten gaat opleveren en de duurdere versies waar dit nog steeds via de TomTom loopt en dus geen roamingkosten.

2. Heeft de TomTom 6000 dezelfde aansluiting als de TomTom GO LIVE 1005?

3. Is de TomTom 6000 op dit moment de beste keuze (zonder rekening te houden met de aanschafkosten)?

Graag jullie mening.

Alvast bedankt!

Wim

• superericje
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-11 19:56
Hoi,
Ik kom van een TomTom 1000 af en ben overgestapt naar een TomTom 5000. Om je vragen te beantwoorden :
1.- De 5000 en de 6000 zijn gelijk aan elkaar, behalve de schermgroottes. Ze hebben always on. Dus de verbinding zit in de TomTom, dus geen kosten voor buitenland en werkt hetzelfde als de 1005. De goedkopere versies 50/60, 500/600 maken internetconnectie via je mobiel, dus dat zal je moeten betalen in het buitenland. Ik zit voor mijn werk veel in het buitenland, dus vond het die €100,- verschil wel waard (en lekker makkelijk geen gekloot met je mobiel, gewoon TomTom aan en klaar ;) )

2.-Ze hebben nu een andere aansluiting, micro USB, dus de laadkabel, die je nu hebt, zal niet meer werken.. Voordeel van micro USB is natuurlijk wel, dat je hem veel makkelijker kan opladen met een andere lader, van bijv je mobiel of tablet.

3.- Ikzelf heb gekozen voor de 5000, omdat ik de 6000 te groot vond aan mijn autoraam :) voor de rest, mijn inziens, de beste keuze.

Succes met de keuze verder!

[ Voor 21% gewijzigd door superericje op 24-12-2014 23:11 ]

• wimbre
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-10 12:55
Ik heb de TomTom 600 aangeschaft en ben er (na een week) erg tevreden over. Lekker groot scherm en hij doet wat van hem verwacht mag worden.

Voor toekomstige kopers:
De Brodit active holder van de TomTom Go Live 1005 past gewoon op de TomTom 6000. Ook het opladen in de auto met deze holder is geen enkel probleem. In de winkel werd nl. het tegendeel beweerd en had ik dus een nieuwe Brodit active holder besteld. Omdat ik aan de onderkant dezelfde opening zag zitten als mijn oude TomTom heb ik eerst maar geprobeerd of ik hem in de auto op mijn reeds aanwezige holder kon zetten en dat lukte prima.

De nieuwe holder heb ik natuurlijk geannuleerd.

Voor het downloaden van updates is de meegeleverde mini USB te gebruiken (dus niet de kabel voor de TomTom Go Live 1005).