Advies case en cpu koeler

Pagina: 1
Acties:

• Renegade88
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19-12-2025
De situatie
Voor mijn htpc wil ik graag een kleinere case aanschaffen maar, ben ik al een aantal weken aan het twijfelen en zoeken. De uiteindelijke cases die voor mij overgebleven zijn, zijn de Bitfenix Phenom M-Atx en de Cooltek C2.

Voor de C2 had ik in gedachte om een Big shuriken rev.2 met omgekeerde fan te gebruiken en een 140mm fan als intake op de bodem. De phenom staat vrij voor suggesties maar ik neig naar een be quiet pure rock.

Eisen aan de onderdelen
- Geen externe 5,25" bay, word niet gebruikt en vind ik persoonlijk lelijk uitzien.
- Stil, aangezien de pc aan een tv hangt om films/series te kijken.
- Diepte maximaal 400mm, hoogte maximaal 400mm. Uiteraard heeft de voorkeur zo klein mogelijk.
- Plek nodig voor 1 2,5" SSD, optioneel een enkele 3,5" maar deze kan ook extern.
- Strakke frontpanel zonder oversized fan gaten en andere frutsels.

Huidige componenten die gebruikt gaan worden
- ASUS H81m-plus
- 4gb 1333mhz Ram
- Pentium G3420
- MSI GF640
- Be quiet pure powe L7 350W

Hitte is dus totaal geen probleem en zelfs de stock intel fan (welke op idle toerental al teveel lawaai maakt voor mij) samen met een enkele 92mm exhaust (die vrijwel altijd uit staat) is geen probleem.

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-02 22:26

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Moet het een kubus zijn, of mag het ook zoiets zijn: pricewatch: Silverstone Milo ML04

Waar je nog even op moet letten bij een Big Shuriken is dat je geen hoge heatspreaders op je ram hebt zitten en de positie van je socket ten opzichte van je pci-e 16x slot, maar dat laatste is met micro-atx moederborden vaak geen probleem. (bij mini-itx vaak weer wel)

• Renegade88
Ah sorry, vergeten te vermelden dat de voorkeur uitgaat naar een kubus/mini-tower aangezien ik in de breedte ook met maximaal een 350mm maar weg kan komen.

Ram die erin zit is zonder headspreaders van ik meen kingston. De ruimte tussen ongeveer het midden van de stock koeler en gpu zal ik even moeten opmeten om te kijken of ik met de shuriken weg kom.

[ Voor 39% gewijzigd door Renegade88 op 24-12-2014 23:17 ]

• Renegade88
Nog even een toevoeging, bij de c2 is mijn grootste zorgen eigenlijk of de koeling wel voldoende is. Heeft iemand dit al geprobeerd om de cpukoeler rechtstreeks de voeding in te laten blazen ?

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:13
Wat ik heb gelezen is dat het geen kwaat kan.Alleen moet je psu wel case lucht pakken ipv van je case in blazen. Anders komt het denk ik niet ten goede van je airflow.

• Renegade88
Dat was inderdaad dan mijn plan, de cpu koeler blaast in de intake van de voeding welke met zijn fan die warme lucht dan naar buiten voert. Op de bodem de 140mm blaast dan richting gpu en overige componenten.

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:13
Heb gelezen zolang je case temp niet boven de 55 graden komt kan het geen kwaad. Of dit helemaal waar is durf ik niet te zeggen.
Pagina: 1