Nieuwe Monitor

Pagina: 1
Acties:

• jerreok
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22:57
Beste Tweakers,

Ik zoek een nieuwe monitor voor een dual monitor Setup. Ik ga dus direct 2 dezelde modellen bestellen om deze naast elkaar te zetten.

Ik game regelmatig op m'n pc, maar ik denk niet dat mijn grafische kaart goed genoeg is om 144 fps te maken, dus daarom lijkt mij 60/75 hz genoeg. Voor de rest kijk ik er films op of werk ik er op en surf wat.

24' zou ideaal zijn, maar 23' is ook goed als ik daar een beter model in vind.

Zelf heb ik al veel opgezocht, en ik vermoed dat ik een IPS beeld ga kopen, voor de mooiere kleuren en de betere kijkhoeken. Ook zou ik graag een Vesa ophanging hebben, maar daarom is er vooral twijfel bij de keuze tussen volgende monitoren:

pricewatch: LG 24MP55HQ-P Zwart
Deze heeft een vesa ophanging, maar de randen van het scherm zijn dikker

pricewatch: Samsung S24D590PL Zwart
Deze heeft geen vesa, maar de randen zijn wat dunner.

Ik weet ook totaal niet of de ene betere prestaties levert dan de andere, maar ik denk dat de Samsung beter is aangezien de prijs toch wel hoger ligt. Indien ik voor de LG zou gaan, zou ik er deze bijbestellen:
pricewatch: Arctic Z2 Pro

Wat denken jullie van deze twee monitoren en de stand, en zijn er miss beter monitoren rond dezelfde prijs (max 180/monitor)

Alvast bedankt.

Jerre

i7 4790K | MSI Z97 Gaming 3 | 16GB DDR3-1600 | Asus R9 280X DC2T| Crucial MX100 256GB | Seagate Baracuda 7200 2TB | Cool Master V650S | Scythe Mugen 4 PCGH | Fractal Design Define R4

• jorisvdelsen
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-01 20:25
Gamen op 2 monitoren tegelijk? Je weet dat er dan een heel irritante bezel in het midden zit. Je kunt beter op 1 scherm of 3 schermen gamen ;)

Ik zou ook voor de Samsung gaan. Als ik nu een monitor zou moeten kopen zou het die zijn (I think)

[ Voor 26% gewijzigd door jorisvdelsen op 24-12-2014 20:33 . Reden: autocorrect heeft al zo veel huwelijken gekost :( ]

V'nA! 3470@3,4 - P8H61M/B3 - Crucial 8GB DDR3 - Intel 330 120GB - NZXT S340 - Tranquillo Rev.2 - Nexus 430W - Gigabyte 270X-2GD

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02 10:05

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

jorisvdelsen schreef op woensdag 24 december 2014 @ 18:56:
Gamen op 2 monitoren tegelijk? Je weet dat er dan een heel irritante vezel in het midden zit. Je kunt beter op 1 scherm of 3 schermen gamen ;)
Persoonlijk zou ik voor de samsung gaan. Ik zit er zelf ook overna te denken om die te gaan halen. Waarom? Er is niets irritanter dan zo'n bezel voor je snuffert te hebben. Zeker omdat je maar 2 schermen hebt. Zou je 3 schermen hebben dan zou het al minder uitmaken, maar toch.
Bovendien is de kleurreproductie van de samsung ook niet heel erg slecht. Hoe dat bij de LG zit durf ik je helaas niet te vertellen.
offtopic:
Vezel _/-\o_

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Verwijderd

jorisvdelsen schreef op woensdag 24 december 2014 @ 18:56:
Gamen op 2 monitoren tegelijk? Je weet dat er dan een heel irritante bezel in het midden zit. Je kunt beter op 1 scherm of 3 schermen gamen ;)

Ik zou ook voor de Samsung gaan. Als ik nu een monitor zou moeten kopen zou het die zijn (I think)
waar staat dat hij op 2 schermen tegelijk gaat gamen? ik heb ook 2 schermen maar ik game maar op 1

• jorisvdelsen
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-01 20:25
Verwijderd schreef op woensdag 24 december 2014 @ 23:25:
[...]

waar staat dat hij op 2 schermen tegelijk gaat gamen? ik heb ook 2 schermen maar ik game maar op 1
Dat begreep ik uit zijn verhaal. Bovendien staat nergens duidelijk of hij op één of twee schermen wilt gamen. Tenslotte stelde ik het als een vraag.

V'nA! 3470@3,4 - P8H61M/B3 - Crucial 8GB DDR3 - Intel 330 120GB - NZXT S340 - Tranquillo Rev.2 - Nexus 430W - Gigabyte 270X-2GD

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Zelf zou ik een AMVA+ scherm nemen, qua kleuren vergelijkbaar met IPS uit dezelfde klasse, kijkhoek is iets minder, maar nogsteeds prima, maar het contrast is veel beter.

pricewatch: Iiyama ProLite X2483HSU-B1 Zwart is een erg goed scherm voor zijn prijs, enige nadeel kan zijn dat de randen wat aan de brede kant zijn.

People as things, that’s where it starts.

• jerreok
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22:57
Het is de bedoelling dat ik slecht op 1 scherm tegelijk game, maar ik wil wel 2 identieke schermen kopen omdat dat mooier is bij een dual monitor setup... Waarom is die samsung beter dan die LG, want de specs zijn ong hetzelfde... Wel is dat dunne randje leuk natuurlijk...

i7 4790K | MSI Z97 Gaming 3 | 16GB DDR3-1600 | Asus R9 280X DC2T| Crucial MX100 256GB | Seagate Baracuda 7200 2TB | Cool Master V650S | Scythe Mugen 4 PCGH | Fractal Design Define R4

• kevinlania
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12-10-2025
Ik zou voor de lg met de monitorstand gaan. Op die manier heb je meer ruimte op je bureau. De monitoren zijn verder veelal hetzelfde.
Pagina: 1