Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Chromebook / EEE / los toetsenbord + iPad

Pagina: 1
Acties:

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Topicstarter
Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?

Enkel af en toe wat tekstverwerken. Dat wil zeggen onderweg van en naar de uni (Apeldoorn > Utrecht dagelijks) hier en daar wat typen i.c.m. Office. Wellicht nog af en toe een beetje surfen of een serie kijken, maar meer dan dat absoluut niet.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
300 max.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.
Ja, dagelijks. Hoe lichter hoe beter.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.

Ik twijfel eigenlijk tussen 3 opties. Ten eerste een Chromebook. Deze doet eigenlijk alles wat ik wil. Ik ben al een fervent Google Drive gebruiker, en mijn browser is (uiteraard zou ik haast zeggen) Chrome. Verder heb ik op de uni WiFi, thuis WiFi en in de trein (als het meezit, geen vereiste overigens, ook WiFi).

Een andere optie zou zijn de nieuwe EEE-pc van Asus die recentelijk verrassend positief is gereviewed. Deze doet ook alles wat ik zou willen, met het ''voordeel'' dat je er Windows 8.1 bij krijgt en een jaarlicentie Office 365.

Dan de laatste optie, een los toetsenbordje voor mijn iPad Mini. Voorheen had ik een MacBook Pro Retina voor het mobiele werk, maar die heb ik sinds gister verkocht. Ik kon het niet rechtvaardigen om zo'n krachtig apparaat enkel en alleen voor bovenstaande taken te gebruiken. Daarom komt nu dus mijn iPad in het spel. Deze gebruikte ik sowieso veel liever dan mijn MacBook, omdat het met name in de trein gewoon een geniaal apparaat is die je zo even tevoorschijn haalt om een serietje oid te kijken.

Logitech heeft sinds kort een nieuwe toetsenbordje speciaal voor de iPad: http://www.logitech.com/nl-nl/product/keys-to-go-ipad maar natuurlijk is een wireless Apple toetsenbord ook een optie.

Wellicht is de laatste optie een beetje onorthodox. Je ziet niet veel mensen met een dergelijke setup. Maar op zich spreekt het mij wel aan. De keren dat ik meer dan 1 zin moet typen komen niet heel vaak voor, en voor de rest doet de iPad al alles wat ik van een portable apparaat verwacht.

Thuis heb ik namelijk gewoon een pc staan (zie sigs voor spec), dat is nog een reden geweest om m'n rMBP te verkopen.

Al met al vrees/denk ik dus dat opties 1 of 2 ervoor gaan zorgen dat m'n iPad overbodig wordt. Maar dat kan ik vooraf natuurlijk nog niet met zekerheid zeggen.

Wat zouden jullie doen?

Tesla M3LR '21

• maevian
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-11 22:31
Ik zou de EEE van asus links laten liggen, met 2Gb ram ga je sowieso tegen beperkingen aanlopen
Een ipad met toetsenbord is niet echt ideaal voor office werk
Als je een chromebook wilt kopen, zou ik toch 29 euro extra uitgeven aan de c720p met 4GB ram en 32GB ssd, vooral dat extra ram geheugen ga je blij mee zijn ;)

pricewatch: Acer Chromebook C720P-29554G03aww

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Topicstarter
maevian schreef op woensdag 24 december 2014 @ 18:43:
Ik zou de EEE van asus links laten liggen, met 2Gb ram ga je sowieso tegen beperkingen aanlopen
Een ipad met toetsenbord is niet echt ideaal voor office werk
Als je een chromebook wilt kopen, zou ik toch 29 euro extra uitgeven aan de c720p met 4GB ram en 32GB ssd, vooral dat extra ram geheugen ga je blij mee zijn ;)

pricewatch: Acer Chromebook C720P-29554G03aww
Ik zal eerlijk zeggen dat ik van Acer geen hele hoge pet op heb. Dit komt met name door verhalen uit mijn omgeving.

De laatste tijd hoor ik echter niet zoveel negatiefs meer. Is het imago van Acer inmiddels wat verbeterd? Of heb ik gewoon een scheef beeld van het merk?

De Chromebook die je linkt ziet er namelijk wel interessant uit.

Tesla M3LR '21

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Topicstarter
Nog even een bumpje. Een andere optie zou ook nog zijn de Asus Transformer..

Vind het lastig om te bepalen wat dan het meeste bang voor de bucks zou geven :)

Tesla M3LR '21

• lolPiet
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16-04 12:16
Momenteel is er voor 269 euro bij bol.com ook de Acer 11 CB3-111-C9PJ.
4gb RAM en een quadcore processortje. Lijkt me een zeer goede deal als je het vergelijkt met andere Chromebooks op de markt, toch zeker qua prijs/kwaliteit. :)
http://www.bol.com/nl/p/a...omebook/9200000032412632/

• maevian
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-11 22:31
Las Vegas schreef op woensdag 24 december 2014 @ 19:12:
[...]

De laatste tijd hoor ik echter niet zoveel negatiefs meer. Is het imago van Acer inmiddels wat verbeterd? Of heb ik gewoon een scheef beeld van het merk?

De Chromebook die je linkt ziet er namelijk wel interessant uit.
Acer is momenteel zeer goed bezig, Asus t100 heeft volgens mij slechts 1gb ram ( kan ook 2gb zijn) persoonlijk zou ik dat nooit willen
Pagina: 1