Toon posts:

Tips voor trips

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb sinds vandaag een sleutelhanger bij (AMD TB 1Ghz) ... Wat heb ik gedaan?
Gezien ik niet ging overclocken deed ik de voltage van m'n CPU omlaag zodanig dat hij minder snel warm zou lopen. Alles ging goed tot 1.35V. Echter op 1.25V bootte hij niet meer. Daarna wilde hij niks meer doen. Blijkbaar is het zo dat wanneer de CPU een instructie krijgt en hij niet genoeg core voltage krijgt hij als het ware toeslaat |:( . Hij is dus brak. Niks aan te zien maar gewoon dood. M.a.w. 1.35V is het minimum. Moet wel zeggen dat ik op die manier de temp met 5 graden naar beneden gehaald heb ... Toch nog iets positief ;)

Snipper

Verwijderd

LOL >:)

Verwijderd

Doet ie ook niks meer als je het voltage weer op default zet?

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:16
Dat kan ik me eigen niet voorstellen dat je TB daar kapot van gaat, van een te laag voltage? als je pc uitstaat, dan heeft hij helemaal geen stroom, dus dat lijkt me stug, dus ik zou even wachten met je sleutelhanger en anders geef hem maar aan mij...

Verwijderd

jaja, heb je erg veel aan zeg, die 5 graden, nu je proc dood is. |:(

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 13 juni 2001 23:04 schreef IRBaboon het volgende:
Doet ie ook niks meer als je het voltage weer op default zet?
Nope doet gewoon niks meer :r

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 13 juni 2001 23:04 schreef het_beest het volgende:
Dat kan ik me eigen niet voorstellen dat je TB daar kapot van gaat, van een te laag voltage? als je pc uitstaat, dan heeft hij helemaal geen stroom, dus dat lijkt me stug, dus ik zou even wachten met je sleutelhanger en anders geef hem maar aan mij...
Kon ik me ook niet voorstellen ... morgen test ik hem op een ander mobo dan zien we wel ...

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 13 juni 2001 23:04 schreef eppo1313 het volgende:
jaja, heb je erg veel aan zeg, die 5 graden, nu je proc dood is. |:(
Is gelukkig nog in garantie

Verwijderd

Op woensdag 13 juni 2001 23:07 schreef snipper het volgende:

[..]

Is gelukkig nog in garantie
aha, ;) dat kunstje moet ik binnenkort ook nog flikken met m'n 1200.

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:29
Probeer het voltage eens mbv van de jumpers op je mobo op (bijv) 1.7V te zetten, als je dat nog niet had gedaan. Ik kan me niet voorstellen dat ie compleet dood is nu.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 13 juni 2001 23:22 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
Probeer het voltage eens mbv van de jumpers op je mobo op (bijv) 1.7V te zetten, als je dat nog niet had gedaan. Ik kan me niet voorstellen dat ie compleet dood is nu.
Deed ik ook ... Niks helpt gewoon ... ik kon het me ook niet voorstellen ... Nooit gedacht dat je je proc kan kapot helpen door voltage naar beneden te halen |:(

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 15:17
keyword = bios resette

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
[laat maar.. was al gezegd :)]
Pagina: 1