Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

WiFi; slechte overdracht mb

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag,

Ik heb even een vraagje m.b.t. de wifi snelheid. Ik heb alles in 1 van Ziggo (met decoder), en ik zit nu aan de 65mb. In mijn ogen kan dit beter, ong 100 valt best te halen.

Nu is het zo aangesloten door ziggo;
- groene cai komt binnen en wordt aangesloten op de versterker
- modem hangt aan de versterker.

Nu heb ik dus een discussie met mijn elektricien die zegt dat het modem nooit achter een versterker mag.
Hij adviseert;
-groene cai op een AOP. In deze de UMU 1006. Dan het modem op de data en de versterker op de tv uitgang.
Volgens hem is dit vele malen beter en zal het internet beter verlopen. En hij beweerd dat hij veel klachten heeft van de Ziggo monteurs die vaker verkeerd aansluiten.

Alvast dank voor de reacties..

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:35
Dit is afhankelijk van de geplaatst versterker, heeft deze een speciale uitgang voor het modem? Je geeft eigenlijk net iets te weinig informatie

Sowieso heeft je wifi snelheid weinig te maken met de installatie van een versterker voor je modem

• Zanzibar-1337
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-11 18:48
Probeer het eens aan de kabel, haal je dan wel 100mbit?

5100wp Zuid-Oost - SMA 7000TL20 30xSF170s - Live PVoutput - Daikin US 3.5

Verwijderd

Topicstarter
Met LAN heb ik 1gb...

merk versterker; Tratec FRA-752N, Modem hangt op aansluiting 1, 0db

• nooberke
Die 1Gbit en 65Mbit zijn theoretische snelheden en dat zegt totaal niks over je uiteindelijke internetsnelheid

Verwijderd

Topicstarter
hoe meet ik de juiste snelheid als ik vragen mag, ik heb ze uit het netwerkcentrum bij verbinding...

• nooberke
Verwijderd schreef op woensdag 24 december 2014 @ 16:50:
hoe meet ik de juiste snelheid als ik vragen mag, ik heb ze uit het netwerkcentrum bij verbinding...
speedtest.net is een vaak gebruikte website hiervoor

Welk abonnement neem je af bij Ziggo? Welk modem heb je en wat voor wifi ontvanger?

Verwijderd

Topicstarter
http://www.speedtest.net/my-result/4008822739

Dit is de huidige test die ik net heb uitgevoerd

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

De electricien heeft gelijk. Ziggo heeft het gewoon fout gemonteerd.

Het modem dient zo dicht mogelijk, zonder allerlei schakelingen, in de AOP te zitten. De versterker is toch enkel voor radio en TV.

En welke snelhedeid wil je meten? WiFi? Of je internet snelheid? WiFi heeft namelijk niks met internet te maken. Des te korter de lijn is tussen AOP en modem, des te stabieler is je internet verbindng. Die kan je het beste testen door een netwerkkabel aan te sluiten en gewoon met een FTP-client een 100mb bestand te downloaden.

De snelheid van wifi is nogal van belang hoe druk het in de lucht is, en op welk kanaal je zit. Ik merk gewoon dat m'n wifi verbinding s'avonds vele malen trager is omdat de meeste mensen dan thuis zijn en wifi gebruiken. Dan heb ik 2 van de 5 streepjes als ontvangst. Snachts, als de buren slapen, haal ik volle bak..

Wifi kan je vergelijken met autorijden.. Is het druk (spits) heb je file, rij je snachts, kan je racen..

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een alles in 1 abo, met hd recorder. Het moden is een Cisco EPC 3925

Wifi ontvanger?

Verwijderd

Topicstarter
RaZ schreef op woensdag 24 december 2014 @ 16:59:
De electricien heeft gelijk. Ziggo heeft het gewoon fout gemonteerd.

Het modem dient zo dicht mogelijk, zonder allerlei schakelingen, in de AOP te zitten. De versterker is toch enkel voor radio en TV.

En welke snelhedeid wil je meten? WiFi? Of je internet snelheid? WiFi heeft namelijk niks met internet te maken. Des te korter de lijn is tussen AOP en modem, des te stabieler is je internet verbindng. Die kan je het beste testen door een netwerkkabel aan te sluiten en gewoon met een FTP-client een 100mb bestand te downloaden.

De snelheid van wifi is nogal van belang hoe druk het in de lucht is, en op welk kanaal je zit. Ik merk gewoon dat m'n wifi verbinding s'avonds vele malen trager is omdat de meeste mensen dan thuis zijn en wifi gebruiken. Dan heb ik 2 van de 5 streepjes als ontvangst. Snachts, als de buren slapen, haal ik volle bak..

Wifi kan je vergelijken met autorijden.. Is het druk (spits) heb je file, rij je snachts, kan je racen..
Juist, alleen zit de aop bij mij nu nieteens gemonteerd. Groen gaat direct de versterker in. Ik heb al eens het kanaal op het modem veranderd. Maar ben niet tevreden over de wifi. Doe veel met de smart tv. Hierop heb ik echt tot vervelens aan toe gedonder met de verbinding

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:39
Doe eens een speedtest met een kabel aangesloten.

Dan weet je in ieder geval of het aan je WiFi of coaxinstallatie ligt. Hoewel het klinkt alsof die laatste niet is zoals het hoort, hoeft dat nog niet het probleem te zijn.

Trouwens, wel vreemd dat je geen AOP hebt. Die wordt door Ziggo geinstalleerd, en daar hoor je verder in principe niet aan te komen. Met je huidige situatie (groen in versterker) is Ziggo ongetwijfeld ook niet blij.

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Verwijderd schreef op woensdag 24 december 2014 @ 17:00:
Ik heb een alles in 1 abo, met hd recorder.
Nu weten we nog niets. De hd recorder is totaal niet van toepassing en er zijn 3 verschillende alles-in-1-abo's.

En je modem, staat die naast je smart-tv, of een andere verdieping ?
Welke kanalen zijn er druk gebruikt en welk kanaal zit je zelf?

Je bent erg summier met je info!

[ Voor 24% gewijzigd door EWK op 24-12-2014 20:15 ]

Hoi!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:04

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Mensen, ik hoor hier heel veel klok-klepel :o

Om te beginnen maakt aansluiting van CAI *niets* uit voor snelheid. Als dat niet goed is, heb je een instabiele of geheel niet werkende verbinding. Zodra het wel werkt is je snelheid op orde (we heben het over DOCSIS, niet DSL...).

Verder over die snelheid: maak eens onderscheid tussen WiFi en Ethernet. De geleverde snelheid (wat dan ook dat moge zijn in dit geval) wordt bedraad geleverd. Als vervolgens snelheid via WiFi tegenvalt staat dat er geheel los van en moet je ook los oppakken.

Zonder onderscheid te maken tussen al deze dingen krijg je loos advies zoals meldingen dat de oplossing voor trage WiFi zou zitten in het monteren van een AOP |:(
Laat die electricien zich aub bij z'n eigen vakgebied houden, want hier heeft hij duidelijk minder van begrepen

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Alles zit in de meterkast. Dus groen, versterker en modem. Ik heb ooit de kanalen veranderd. 1/5 was druk. Zelf zit ik nu op ik meen 10 of 12.

Zal eens kijken welk ABO ik heb.

En wat betreft de aansluiting, deze is door ziggo zo gemonteerd. Waarom zullen ze er dan niet blij van worden?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:04

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wederom, hoe die zooi in de meterkast aangesloten is, maakt voor je snelheid niet uit.

Mbt kanalen, dat helpt misschien (tijdelijk) tegen drukte, maar je probleem is waarschijnlijk eerder dat je WiFi AP in de meterkast zit (tussen alle leidingen die zo geweldig zijn voor WiFi-signaal en met meerdere muren tussen AP en client) en je daar moeite mee hebt te verbinden.

Daarnaast kun je ook last hebben van interferentie, op basis van de info die je geeft (of gebrek daaraan) is dat niet te zeggen, maar dat je al eens van kanaal hebt moeten wisselen is al een indicatie.

Oplossing is om bedraad een AP (access point) op een plek te hangen waar je WiFi nu slecht is. Idealiter kan dat ding ook 5GHz aan om interferentie gelijk aan te pakken (meerprijs misschien EUR 10 tov apparaat wat het niet kan).

Oslik blyat! Oslik!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:48
Voor de zekerheid ook maar even de binnenkomende coax fatsoenlijk (laten) aansluiten:

Groene kabel op AOP en vervolgens een fatsoenlijke kabel met F-connectoren naar de Tratec versterker.
De Cisco modem wordt dan vervolgens op de 0dB uitgang van de versterker aangesloten.
Alle benodigdheden om de boel correct aan te sluiten, moeten in het Ziggo installatiepakket zitten.

Verder schrijft Ziggo zélf een AOP voor. Die dient voor de galvanische scheiding tussen het Ziggo-netwerk en de huis-installatie. Als het AOP in de meterkast zit, moet ie óók nog geaard worden.

Ik zou Ziggo bellen, en ze de boel opnieuw én correct laten aansluiten.

Wat wifi-problematiek betreft sluit ik me geheel aan bij de vorige spreker. De Cisco is al niet zo'n top-apparaat qua wifi-prestaties, en zeker niet vanuit de meterkast.
Pagina: 1