Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

PC boot niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Zojuist dit systeem in elkaar gezet, voeding erop en.. niets.

Heb hem alweer helemaal kaal (1 RAM module, mobo en CPU) maar nog steeds niets. Er brand 1 lampje op het mobo zelf maar voor de rest gebeurt er niets (geen piepjes, geen start, etc).

Heb beide voedingskabels aangesloten op moederbord.

Het betreft een i5 4460 met een asus b58m-e.

Iemand die nog raad weet?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:11

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Test het eens zonder RAM geheugen, mogelijk dat daar het probleem in zit. De fan zou in ieder geval aan moeten slaan, als je alles goed hebt aangesloten.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Topicstarter
heb zonder RAM geprobeerd, heb andere voeding geprobeerd. Probleem blijft hetzelfde. er brand 1 lampje op moederbord maar er gebeurd niets. heb ook de powerswitch al een aantal keer omgedraaid maar ook dan gebeurd er niets.

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-11 10:40
P4 stekker aangesloten?

Computer says no

Verwijderd

Topicstarter
P4 aangesloten. Ik denk dat ik het moederbord maar terugstuur. Als de processor en/of geheugen kapot is moet die op zn minst opstarten en een meldinge geven. Er gebeurt echter helemaal niets (op dat ene lampje na).

Verwijderd

Topicstarter
Iemand nog wat toe te voegen?

Wat er dus aan de hand is:
- 1 groen lampje op mobo brand
- pc doet eigenlijk niets (ik heb eigenlijk alleen in het begin met een scherm geprobeerd maar er kwam niets en er gingen ook geen fans draaien, na die keer heb ik alleen naar de cpu fan gekeken).
- heb switch van kast en schroevendraaier geprobeerd maar geen effect
- andere voeding geeft hetzelfde
- met 1 ram bankje zonder drives (dus Mobo, CPU, 1 RAM en cpu fan) gebeurt er niets met de CPU fan.

Ikzelf denk dat er een probleem met het moederbord is, omdat een andere werkende voeding hetzelfde probleem geeft en wanneer de CPU en/of RAM kapot is, moet de PC wel booten.

Edit: nog wat achtergrondinformatie:

- 24-pin and 4 pin connector zijn beide aangesloten op moederbord.
- De spacers in de kast zijn ook gewoon gemonteerd (het moederbord maakt geen kortsluiting met de kast)
- deze build had ook een scythe mugen 4 pcgh. het monteren van zo'n grote koeler was nieuw voor me maar ik neem aan als je de koeler gewoon volgens de handleiding monteert, met alle plastic spacers en dergelijke, dat er weinig fout kan gaan (kortsluiting op het moederbord ofzo).
- Ik zat ook nog te denken aan dat misschien de aanuit knop van de kast kapot zou kunnen zijn. Heb de handleiding echt 100x nagekeken of ik de goeie pinnen gebruikte en de reset en on/off knop geprobeerd om de pc aan te zetten. heb ook met een schroevendraaier geprobeerd de pinnen even kort te sluiten maar dit had ook geen effect.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2014 21:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Naar 4launch geweest vandaag, moederbord was niet goed. ander moederbord geprobeert en werkt nu buitengewoon.

//thread closed

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2014 20:34 ]

Pagina: 1