Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• FranklynD
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20-09-2019
Hallo iedereen

Recent heb ik een nieuwe voeding Corsair RM850 en een nieuw MSI Z87-G43 moederbord aangekocht. Mijn cpu is overgenomen van mijn oude PC en is een Int Core i5-4690K. Nu om alles eerst te testen heb ik mijn voeding aangesloten (8pin CPU en 24pin ATX). Het moederbord is aangesloten op een BenQ xl2411z (via DVI als test). Vervolgens heb ik de opstartkabels (PowerLed, Powerbutton +, ...) van case aangesloten op mijn moederbord.

Normaalgezien zou ik nu bij opstart mijn bios moeten zien. Hier is echter het probleem dat ik een volledig zwart scherm krijg, geen BIOS die opstart. Ik krijg geen beep-code of enige andere vorm van verwittiging. (ook niet als ik mijn oortjes insteek, blijkbaar was dit ook een mogelijkheid). Daarna heb ik er eens een RAM-lat ingestoken (u never know right) blijft hetzelfde probleem. Mijn CPU fans draaien wel trouwens.

Is er iemand die weet wat er hier aan de hand kan zijn?

Alvast Bedankt!
FranklynD

Verwijderd

Wat was je oude moederbord?

Post ook ff de rest van je systeem

De hashwell refresh cpu's zoals de 4690k werken niet op oudere versies van de bios. Je zult dus misschien een bios update moeten doen.

Als er wel wat aan de hand is kun je de standaard dingen proberen. Andere psu, ram in de andere sloten doen. Alle psu kabels goed geconnect? Cpu fan op mobo?

Je kan ook kijken of je cpu en ram wel werken op je oude mobo met je oude psu. Als het dan werkt dan moet het wel het noeuwe mobo zijn en dan durf ik te wedden dat je een bios update moet doen

Edit: dit topic hoort trouwens bij cpu's moederborden en geheugen

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2014 14:42 ]