Geen fabrieksinstellingen op de Samsung 840 Evo msata

Pagina: 1
Acties:

• dtune_stefan
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 15-01 07:01
Ik heb een probleem waar ik zelf niet uitkom en wil graag een beroep doen op jullie expertise. :)

Ik heb een Acer V5-573G waar ik zelf een Samsung 840 Evo msata 120GB in gemonteerd heb. Alles ging voorspoedig middels de handleiding die hier en daar op het internet staan. Kort samengevat heb ik de SSD schijf gekloond middels de Samsung software en dit ging prima. Ik heb de standaard 500gb HDD afgekoppeld en de laptop start supersnel op.

Het probleem: Ik wil nu graag een schone windows installatie op de SSD zetten en ik zie via schijfbeheer de recovery partitie wel staan, echter werkt het terugzetten van de fabrieksinstellingen niet via Windows 8 en Acer recovery management.

Wat doe ik verkeerd???

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23-01 09:45
Bevat die recorvery partitie ook data? Want je bent van 500GB naar 120GB gegaan. Dan heb je heel wat ruimte ingeleverd.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• dtune_stefan
LordSinclair schreef op woensdag 24 december 2014 @ 13:56:
Bevat die recorvery partitie ook data? Want je bent van 500GB naar 120GB gegaan. Dan heb je heel wat ruimte ingeleverd.
De data op mijn 500gb hdd is 82 GB dus naar mijn inziens zal dit toch geen problemen opleveren met het klonen naar een 120gb ssd, of wel? Ik schijfbeheer zie ik dat er wel data op de recorvery partitie staat.

• dtune_stefan
Zojuist weer de 500gb hdd aangesloten, echter nu kent Windows deze schijf niet meer. Vanzelfsprekend kom ik deze wel tegen in de BIOS, maar niet bij Schijfbeheer of Verkenner. Pffff....dit schiet dus voor geen meter op :-(

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Dat gaat gewoon niet.

recovery is bedoeld om te recoveren van hdd naar dezelfde hdd. Niet naar iets anders.

Wil je windows vers op de ssd zetten, moet je ook een verse install doen vanaf cd of usb.

• dtune_stefan
Oh oké, dat wist ik niet. De enige optie is dus om deze recovery partitie te kopiëren naar een usb stick en deze te gebruiken om de laptop te herstellen?

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:50

D4NG3R

kiwi

:)

Nee, een schone ISO downloaden en een herinstallatie uitvoeren. Echter heb je een OEM licentie, wat dit een stuk lastiger maakt.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• dtune_stefan
Wat een tegenvaller :-( Het leek zo logisch om W8 te klonen naar de ssd en dan in de toekomst de ssd te herstellen met de recovery partitie van de hdd middels een usb stick..

Kort samengevat is mijn enige keuze om W8 opnieuw aan te schaffen of een minder legale versie te downloaden...

• D4NG3R
  • Laatst online: 20:50

D4NG3R

kiwi

:)

Je bent in bezit van een OEM licentie welke je prima mag herinstalleren op dat systeem. Echter moet je dan wel de juiste OEM ISO hebben.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Ernemmer
  • Niet online
Hier kan je legaal Windows downloaden en dan zal de software,bij installatie vanzelf de productcode uit je bios halen.

http://windows.microsoft....reate-reset-refresh-media

Drivers gaan meestal wel goed (als je tijdens de installatie verbind met je wifi), misschien dat je die van je trackpad nog even moet downloaden van de Acer site.

[ Voor 34% gewijzigd door Ernemmer op 26-12-2014 11:49 ]

Pagina: 1