Toon posts:

Pc voor fotobewerking

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Allen,

Hier nog net even een vraagje voordat de kerstdagen losbarsten. ;)
Een collega van mij zoekt een nieuwe pc en aangezien we allebei niet echt in de wereld van computers thuis zijn, hier zijn vraag.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
In principe niet heel veel. Hij wil ermee op internet surfen, Word Office gebruiken en er komt een fotobewerkingsprogramma op te staan genaamd Light Room 5.0

Wat mag het systeem gaan kosten?
Hij heeft zelf niet echt een prijs in zijn hoofd, zolang het maar goed werkt en geen bakken met geld gaat kosten

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Hij heeft nog helemaal niks, dus beeldscherm (het liefst rond de 22inch), muis en toetsenbord moet er ook nog bij.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
We hebben zelf geen idee wat voor videokaarten etc erin moet.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Hij staat open voor alles, mag zelfs vd Aldi zijn ;)

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee..

Namens mijn collega en mij alvast hartelijk bedankt.
En via deze weg wil ik ook iedereen hele fijne dagen toewensen en alvast bedankt voor de reacties.

Groetjes

• thibautb
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-07-2024
pricewatch: Asus N751JK-T4161H-BE

als laptop is dat zeker een dergelijke computer

pricewatch: MSI Wind Top AG240 2PE-002EU

pricewatch: 4Launch Devastator
wel geen ssd, wat wel nodig is.

Maar voor de rest hier je topic komt sluiten, zou je zelf ook wat moeten zeggen. Wat zelf al gevonden hebt. Want dit forum bestaat eigenljik niet om gewoon mensen aan het werk te zetten.

- De onderedelen die ik zou nemen voor deze build zijn
-SSD
- i7 processor
-GPU, boven een 850m, boven een 760, dus 970/980 ook, dat zou zelf heel goed zijn
- veel ram zou ook nog handig zijn, maar meer dan 8 is nu als het echt niet te duur mag zijn niet noodzakelijk.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Lightroom gebruikt geen GPU dus je kunt gewoon de gpu in de cpu pakken.

specs

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-03 15:52

Shaggy

Misantroop pur sang

Als je een klein beetje rondsnuffelt kom je tot de conclusie dat ieder modern systeem met een i5 of i7 processor, 16gb+ geheugen, een paar goede SSD's en een simpele videokaart prima zal werken met LR.

Making an ass of myself since the 70's

Verwijderd

Topicstarter
Dank je wel Shaggy.
Ik zal het aan hem doorgeven.

Verwijderd

Topicstarter
Thibautb, ik word helaas niet helemaal wijs uit jouw reactie.
Alleen dat ie een pc moet kopen van boven de 1200 euro.

En wat betreft jouw opmerking over mensen aan het werk zetten slaat nergens op.
Een forum is toch gemaakt om juist jouw vraag te posten en hopen dat er mensen in de wereld zijn die je willen helpen? Of zie ik dat verkeerd?

• PerlinNoise
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-4790 Boxed€ 279,90€ 279,90
1ASRock B85M Pro4€ 57,60€ 57,60
1MSI GeForce GTX 750 Ti 2GB GAMING€ 139,83€ 139,83
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 88,95€ 88,95
1Crucial Ballistix Sport BLS2CP8G3D1609DS1S00CEU€ 124,95€ 124,95
1Seasonic G-Serie 360Watt€ 50,-€ 50,-
1Crucial MX100 512GB€ 185,95€ 185,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 927,18

Misschien de videokaart weglaten als dat niet nodig is voor Lightroom
SSD kun je eventueel kleiner doen.

Alternatief Neostrada/Vimexx/Versio met Hetzner en MXroute

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-03 18:56

Barrycade

Through the...

Je bent een beetje mager in de startpost.
Geen bakken met geld is nogal een vrij ruim begrip. Ik vindt 1100 euro voor een complete PC met knappe monitor een redelijke prijs. Maar uit je reactie hierboven te lezen vindt jij dat te veel(?)

Maar voor een beetje Lightroom 5.0 heb je redelijk wat geheugen nodig en omdat je dan waarschijnlijk ook veel foto's hebt ook een beetje HDD voor de opslag. En een SSD voor je programma's maar minimaal je Windows op te zetten.

Zo te lezen hebben jullie er niet zo heel veel verstand van, dus is wellicht een kant en klare PC wellicht de beste keuze.

Kijk dan eens naar de Dell XPS8700 lijn. Knappe specs, muis en toetsenbord in begrepen en bij deze lijn worden ook modellen met een 24" IPS scherm aan geboden.
In dit geval is het een glossy, dus wellicht niet helemaal optimaal, maar anders moet je naar een Dell UltraSharp monitor kijken. Dan weet je zeker dat je qua kleuren presentatie goed zit.
Maar dan zit je al snel op >1000 euro.

Je hebt zelf niet aangegeven wat het plafond is.

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-03 15:52

Shaggy

Misantroop pur sang

Ik gebruik zelf naar volle tevredenheid een i5 @4600mhz, 32gb geheugen, 2 x Samsung Evo SSD en een Radeon 280X ( omdat ik ook graag game ), dit aan een 24" Dell IPS scherm.
Ik gebruik LR en PSP en ik doe heel veel fotografie, maar geen enorme fotomanipulaties. Dit werkt gewoon prima. Ja het kan altijd sneller en beter maar het is een combinatie van. Werk je met een 50mp Leaf camera of met een 12mp dslr. de bestandsgrote scheelt natuurlijk wel wat en zo ook de verwerking ervan. Als je dan nog intensief gaat nabewerken/manipuleren dan zijn er idd nog snellere systemen maar daar betaal je voor, en de winsten zijn natuurlijk relatief.

Making an ass of myself since the 70's

Verwijderd

Topicstarter
Ik dank jullie allen voor jullie advies.
Mijn collega gaat een kant en klare desktop kopen in de winkel en daar dan zelf nog het 1 en ander los bijkopen.

Dit topic mag worden gesloten.

Nogmaals bedankt
Pagina: 1