Toon posts:

PC Upgraden of nieuwe bouwen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag,

Mijn HP (OEM) desktop heeft de volgende specs:

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/dGlW7/490f69b92e.png

Graag zou ik een meer game-desktop willen en ik ben mij er ook van bewust dat mijn desktop momenteel niet een gaming-desktop is dat geschikt is om bijvoorbeeld metro 2033/L.A. Noire vloeiend te draaien. Met vloeiend doel ik niet op Ultra settings, maar op medium/high settings, zonder LAG.. Echter ben ik ook een studentje en heb ik mijn geld eigenlijk hard nodig, dus kan niet veel uitgeven momenteel. Toch wil ik mijn geld wel goed besteden... als ik het ga upgraden.

Is het handig om deze desktop te upgraden of is het een kansloos geval en is jullie advies om maar geld te sparen en er zelf één te bouwen?

Ik heb even dxdiag gebruikt voor de afbeeldingen, maar als er een beter programma is voor gedetailleerde specs, dan hoor ik dat graag.

P.S; ik heb niet eerder een computer in elkaar gezet, dus een processor inbouwen (met het plakken en al heb ik niet eerder gedaan).

Ik post mijn budget even niet, omdat ik eerst jullie advies/meningen zou willen polsen en dus niet weet wat allemaal benodigd is.

Hoop dat jullie mij kunnen helpen. :p

Uitgebreide specificaties van HP, waaronder meer gedetailleerde info over het moederbord, GPU, CPU etc.:
http://h10025.www1.hp.com...nl&docname=c02966470#N128

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:23

br00ky

Moderator Harde Waren
Je hebt (helaas) een systeem op basis van een apu, wat eigenlijk betekent dat je een andere processor nodig hebt. Echter is dit een FM1 socket. Daar is nieuw niks fatsoenlijks voor te krijgen. Ook 4GB RAM is te weinig én je hebt een videokaart nodig. Dan nog hopen dat het in je case past en HP niet met een whitelist werkt. Dan blijft nog de voeding over. Een dikke videokaart zal het misschien niet worden, maar het is nooit verkeerd daar ook nog even naar te kijken.

Verwijderd

Topicstarter
Wat is een whitelist, als ik vragen mag?

Wat raad jij mij aan en hoe ben ik het goedkoopste ervan af om nog even vooruit te kunnen?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:16
Een whitelist is een lijst waarop staat welke onderdelen goed werken/geaccepteerd worden. Op de whitelist van een moederbord staan bijvoorbeeld geheugenmodules, zodat je zeker weet dat als je die koopt, het geheugen gaat werken op je moederbord. Bij producten die niet op een whitelist staan heb je dus het risico dat het niet of niet goed werkt.

[ Voor 21% gewijzigd door Hahn op 24-12-2014 13:11 ]

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
br00ky schreef op woensdag 24 december 2014 @ 12:58:
Je hebt (helaas) een systeem op basis van een apu, wat eigenlijk betekent dat je een andere processor nodig hebt. Echter is dit een FM1 socket. Daar is nieuw niks fatsoenlijks voor te krijgen. Ook 4GB RAM is te weinig én je hebt een videokaart nodig. Dan nog hopen dat het in je case past en HP niet met een whitelist werkt. Dan blijft nog de voeding over. Een dikke videokaart zal het misschien niet worden, maar het is nooit verkeerd daar ook nog even naar te kijken.
Wat raad jij mij aan?

• bkloeth
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-02 03:58
Hey,

persoonlijk zou ik niet je huidige systeem upgraden en voor een nieuw(2e hands) systeem gaan, het vervangen van onderdelen is mij persoonlijk altijd tegen gevallen.
je huidige systeem word al vrij snel de bottleneck voor dingen die je erbij gaat prikken vermoed ik.
en als je de prijzen van oude onderdelen naast de prijzen van nieuwe onderdelen legt, is nieuw meestal sneller en niet veel duurder.

groet Bas

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-02 13:41
Dit is eigenlijk nog best een goed systeem, behalve om te gamen. Je kan de upgrade eventueel in fasen doen.
Zoals br00ky zegt, eerst een goede videokaart en extra geheugen (nadat je hebt gecontroleerd dat het compatibel is en je voeding voldoende vermogen heeft).
Als je genoeg hebt gespaard koop je een nieuwe MPG (Moederbord/Processor/Geheugen). De videokaart heb je dan al. Het oude moederbord kun je gebruiken om een nog ouder systeem te upgraden, je kent vast wel iemand die je daar blij mee kan maken of je bouwt een servertje ofzo.

Verwijderd

Topicstarter
Ploink schreef op donderdag 25 december 2014 @ 13:31:
Dit is eigenlijk nog best een goed systeem, behalve om te gamen. Je kan de upgrade eventueel in fasen doen.
Zoals br00ky zegt, eerst een goede videokaart en extra geheugen (nadat je hebt gecontroleerd dat het compatibel is en je voeding voldoende vermogen heeft).
Als je genoeg hebt gespaard koop je een nieuwe MPG (Moederbord/Processor/Geheugen). De videokaart heb je dan al. Het oude moederbord kun je gebruiken om een nog ouder systeem te upgraden, je kent vast wel iemand die je daar blij mee kan maken of je bouwt een servertje ofzo.
Ik heb geen flauw idee.. welke voeding ik heb. Mijn desktoo is de hp p6-2002nl. Zelfs mij rot gegoogled maar de voeding blijft een raadsel voor mij .

Eerst het geheugen uitbreiden of de videokaart?

Ik heb momenteel alleen maar een budget van 90 euro om te spenderen aan een component.

Verwijderd

Topicstarter
Even gegoogled nogmaals: ik heb een 300W voeding.

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-01 13:45
Verwijderd schreef op donderdag 25 december 2014 @ 14:55:
[...]

Ik heb geen flauw idee.. welke voeding ik heb. Mijn desktoo is de hp p6-2002nl. Zelfs mij rot gegoogled maar de voeding blijft een raadsel voor mij .

Eerst het geheugen uitbreiden of de videokaart?

Ik heb momenteel alleen maar een budget van 90 euro om te spenderen aan een component.
Huh wat is er met die overige 30 euro gebeurd dan? Eergisteren had je nog 120 euro...
Afbeeldingslocatie: http://i.fokzine.net/p/0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 14:02 schreef RustCohle het volgende:

[..]

Totale budget voor vervanging e.d. is op dit moment €120 en ik ga ervan uit dat er niet bizar veel vervanging nodig is.
Verder kan ik mijn advies wel herhalen maar als je het op fok niet wilt horen zul je het hier ook wel niet willen horen.

[ Voor 6% gewijzigd door mcDavid op 25-12-2014 15:36 ]

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-02 13:41
Tsja dat wordt moeilijk...
Als dit jouw moederbord is, dan ziet het er naar uit dat je geheugen moet vervangen ipv uitbreiden, dus 8GB kopen en 4GB verwijderen, een beetje zonde.Afbeeldingslocatie: http://h20564.www2.hp.com/hpsc/doc/public/imageServlet?DOCID=emr_na-c02966470-6/c02974295.jpg
Als ik de prijzen van videokaarten zo bekijk, dan kom je met 90 euro niet zo heel ver en een 300W voeding is ook erg krap om daar een >100W videokaart bij te prikken. Ik denk dat je nog even flink door moet sparen of anders wat 2ehands moet zoeken

• rickkie1998
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 05-02 11:00
reviews: Desktop-BBG: september 2014

Ik zou hier even serieus naar kijken.

Afhankelijk van het huidige budget, kun je hier hele mooie pc's krijgen.
Pagina: 1