• Iwan97
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 10-12-2025
Ik heb alle mogelijke manieren geprobeert om in de bios te komen van dit moderbord.
Elke keer als ik hem opstart kom het logo van de mobob al voorbij maar ik krijg het zowel
met een usb en ps2 aangesloten toetsenbord niet voor elkaar. del, f12, f11 werken allemaal niet.
Als ik met shift en opnieuw opstarten doe komt er bij die lijst ook geen uefi software te staan.
Ik gebruik Windows 8.1.

Wat kan ik nog proberen naast wat ik al heb gedaan?

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-02 12:31
Heeft het voorheen wel gewerkt?
Wellicht dat je een ander bios kan flashen. Kans bestaat dat je er dan wel in komt.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:12
heb je al in het boekje gekeken welke toets je moet gebruiken? ;) heb je bv F8 al geprobeerd? ;)

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-02 15:57

Thomg

Aww yiss

Moest je dat niet aanvinken in special boot oid?

Gebruik zelf geen windows 8, maar kan me herinneren dat dit nodig is.

• Iwan97
Ik heb F8 nog niet geprobeert en ik heb denk sinds dat ik w8 heb geinstalleerd nooit meer in me bios ben gegaan. In w7 werkte het wel. Via cmd zie ik wel dat mn bios dateert uit 12-26-2012 dus er is welllicht een nieuwe. Ik kan me dat niet herrineren dat ik dat heb aangeklikt. Ik probeer nog wel f8 en misschien dan mn bios update of flashe. Bedankt voor de snelle reacties!

• ChojinZ
borft schreef op woensdag 24 december 2014 @ 12:43:
heb je al in het boekje gekeken welke toets je moet gebruiken? ;) heb je bv F8 al geprobeerd? ;)
"del" toets geeft de manual aan. :)

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:32

ResuCigam

BOFH

Ik heb wel vaker gezien dat de monitor te traag is met het kiezen van de juiste resolutie etc. Gewoon iets eerder beginnen met op de BIOS toets te drukken. Het resetten van het capslock lampje is meestal wel een goede indicator.

We do what we must because we can.

• Iwan97
Ik ga nu mn bios update en mn beeld is snel genoeg alleen mn verlichting van mn logitech g105 toetsenbord gaat pas licht geven als hij bij mn login scherm komt.

• Elmo_b
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-01-2025
effe sata kabel los van disc waar windows 8 opstaat?

• ChojinZ
Elmo_b schreef op woensdag 24 december 2014 @ 14:35:
effe sata kabel los van disc waar windows 8 opstaat?
En dan? Het gaat al fout tijdens het opstarten, nog voor dat windows uberhaubt opstart.
Of snap ik je niet en zie ik wat over het hoofd? O-)

• Elmo_b
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-01-2025
En dan? Het gaat al fout tijdens het opstarten, nog voor dat windows uberhaubt opstart.
Of snap ik je niet en zie ik wat over het hoofd? O-)
[/quote]

bij mijn moederbord nu (msi) en mijn oude (asrock) zodra hij geen disc ziet blijft hij "hangen" in de opstart en dan heb je alle tijd om in de bios te raken :P :P

• Huuskes
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

Huuskes

Gentoo BTW

Weet niet of het ondertussen al gelukt is en er is niet zoveel informatie gegeven maar ik had zelf een vergelijkbare probleem met UEFI settings waarbij het gelijk naar OS booten ging. Er was dus geen snelle mogelijkheid om bij de firmware setup te komen.

Mocht het niet aan je toetsenbord oid liggen dan kan je dus proberen de CMOS jumper te verplaatsen om UEFI te resetten.

Gentoo BTW

• EvertH
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13:54
Indien Windows is geinstalleerd in UEFI-modus:
Druk Windows + C in (opent de Charms bar)
Kies Instellingen
Kies Aan/Uit
Houd Shift ingedrukt en klik op Opnieuw opstarten
Kies voor Geavanceerd -> UEFI-instellingen aanpassen.

• Iwan97
Ik heb via de Click bios van MSI in mn bios in windows weten te komen en heb toen fast boot uitgezet. Toen ik hem opnieuw opstarte had ik genoeg tijd waardoor ik nu in mijn bios kan komen en heb de instellingen kunnen maken die ik wil. Bedankt iedereen voor de suggestie's/input!
Pagina: 1