Ik heb onlangs een Samsung U28D590D scherm gekocht, die ik voornamelijk wil gebruiken voor mijn desktop, maar ook mijn MacBook op wil aansluiten. Het scherm beschikt over 2x HDMI 1.4 en 1x DP 1.2 input, en alleen met die laatste is het officieel mogelijk om 60Hz @4k te draaien.
Specs PC:
ASUS Z87-A
Intel i5 4670K
16GB DDR3
MSI GTX 770 2GB (2x DVI out, 1x DP 1.2 out, 1x HDMI 1.4 out)
Specs MacBook Pro:
Intel 4980HQ 4.0GHz
16GB DDR3
NVIDIA GeForce GT 750M
Beide draaien onafhankelijk van elkaar, prima 60Hz @4k op de enige aanwezige displayport ingang van het scherm. Maar via HDMI kom ik niet verder dan 30Hz (zoals verwacht). Ik dacht in het begin dat dit wel te doen was, maar de input lag is dermate groot dat dit toch vrij hinderlijk is, helemaal als je eenmaal 60Hz gewend bent.
Ik ben eigenlijk opzoek naar een oplossing waarbij ik niet telkens de DP kabels moet wisselen als ik wil switchen tussen mijn PC & MBP.
Na wat research kom ik op de volgende dingen uit:
Cheers
Specs PC:
ASUS Z87-A
Intel i5 4670K
16GB DDR3
MSI GTX 770 2GB (2x DVI out, 1x DP 1.2 out, 1x HDMI 1.4 out)
Specs MacBook Pro:
Intel 4980HQ 4.0GHz
16GB DDR3
NVIDIA GeForce GT 750M
Beide draaien onafhankelijk van elkaar, prima 60Hz @4k op de enige aanwezige displayport ingang van het scherm. Maar via HDMI kom ik niet verder dan 30Hz (zoals verwacht). Ik dacht in het begin dat dit wel te doen was, maar de input lag is dermate groot dat dit toch vrij hinderlijk is, helemaal als je eenmaal 60Hz gewend bent.
Ik ben eigenlijk opzoek naar een oplossing waarbij ik niet telkens de DP kabels moet wisselen als ik wil switchen tussen mijn PC & MBP.
Na wat research kom ik op de volgende dingen uit:
- http://www.tomshardware.c...er-4k-hdmi-1.4,27117.html, hier hebben ze het wel voor elkaar gekregen om via HDMI 1.4 60Hz eruit te krijgen. Ik heb ook een Kepler kaart, maar ik krijg het niet voor elkaar om via HDMI @60Hz te draaien. Iemand enig idee hoe ik dit wel voor elkaar kan krijgen? (op mijn desktop)
- Allicht dat ik een soort van DP 1.2 switch ergens op de kop kan tikken, die ik op mijn bureau kan plaatsen en met een simpele drukschakelaar o.i.d. kan wisselen tussen mijn MBP en PC signaal. Ik kan deze switches echter nergens vinden.
- Toch elke keer maar achter mijn scherm duiken en de kabels verwisselen.
Cheers