Mogelijk om domeinnaam op te zeggen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvunited
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-09 13:29
Beste,

Via de telefoon heeft een domeinregistratie bedrijf een domein voor ons geregistreerd terwijl we het hier niet mee eens zijn.
Mijn vader, die niet veel van dit gebied af weet kreeg gisteren de man aan de lijn met het verhaal dat een derde partij een .com adres van ons domein wil registreren (wij hebben alleen het .nl adres).
Mijn vader zei meteen ja omdat hij waarschijnlijk zelf dacht dat iemand ons huidige domein wil overnemen (terwijl dit natuurlijk nooit kan)..

Het is nu ongeveer 21 uur geleden dat wij de opdrachtbevestiging hebben gekregen.
Ik heb net direct met het bedrijf gebeld en het verhaal uitgelegd, hij heeft de derde partij gebeld om te vragen of er nog interesse was in het .com domein. Dit was niet meer het geval, volgens de man kunnen wij het dat niet meer opzeggen.

Mijn vraag is of hier geen wettelijke regel voor is? Binnen twee weken kosteloos opzeggen etc?

Alvast heel erg bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-10 16:00

ResuCigam

BOFH

Als het zakelijk is heb je geen consumentenbescherming zoals een opzegtermijn zover ik weet.

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 07-10 01:53
Een domein leg je altijd minimaal voor 1 jaar vast.
Denk dat het een moeilijk verhaal gaat worden om er vanaf te komen.
Aangezien je vader mondeling akkoord heeft gegeven, al staat het niet zwart-op-wit.

Ik weet niet wat je betaald, mar als het NL en COM dezelfde domeinnaam hebben, zou ik hem lekker verhuizen en als 2e domein erbij houden. Voor test omgeving ofzo.

[ Voor 28% gewijzigd door WeHoDo op 24-12-2014 11:40 ]

PSN: plexforce (ps4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 04:34

MCP cloud

Op het web sinds 1998

WeHoDo schreef op woensdag 24 december 2014 @ 11:38:
Een domein leg je altijd minimaal voor 1 jaar vast.
Denk dat het een moeilijk verhaal gaat worden om er vanaf te komen.
Aangezien je vader mondeling akkoord heeft gegeven, al staat het niet zwart-op-wit.

Ik weet niet wat je betaald, mar als het NL en COM dezelfde domeinnaam hebben, zou ik hem lekker verhuizen en als 2e domein erbij houden. Voor test omgeving ofzo.
Thja, bekent verhaal dit....via telefoon (oplichting) wel eens op TV geweest dit onderwerp.

Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvunited
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-09 13:29
Ik ben ook niet de enige..
https://forum.www.radartv.nl/viewtopic.php?f=92&t=109890

Maar het gaat om een .com domein wat nu voor 10 jaar is vastgelegd, heb SIDN al gebeld en vertelden me dat het vaker voorkomt.
Ze wisten ook niet welke rechten er zijn verbonden aan een .COM adres.

De factuur is ook nog niet betaald en het domeinnaam staat op een heel andere naam, er zit totaal geen link met onze naam.
De mogelijkheid is er nog om niet te betalen, maar we weten immers niet wat het bedrijf zelf voor verdere maatregelen zal nemen..

Heel erg bedankt voor de reacties zo ver!

[ Voor 6% gewijzigd door psvunited op 24-12-2014 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 04:34

MCP cloud

Op het web sinds 1998

psvunited schreef op woensdag 24 december 2014 @ 12:09:
Ik ben ook niet de enige..
https://forum.www.radartv.nl/viewtopic.php?f=92&t=109890

Maar het gaat om een .com domein wat nu voor 10 jaar is vastgelegd, heb SIDN al gebeld en vertelden me dat het vaker voorkomt.
Ze wisten ook niet welke rechten er zijn verbonden aan een .COM adres.

De factuur is ook nog niet betaald en het domeinnaam staat op een heel andere naam, er zit totaal geen link met onze naam.
De mogelijkheid is er nog om niet te betalen, maar we weten immers niet wat het bedrijf zelf voor verdere maatregelen zal nemen..

Heel erg bedankt voor de reacties zo ver!
Ik zou zeggen Niet betalen, en laat je ni bang maken ;)