Noise probleem met Tascam UH-7000

Pagina: 1
Acties:

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-01 18:56
Ik heb sinds kort een professionele USB audio interface, Tascam UH-7000. Als ik nu noise meet zie ik spikes vanaf ~22 kHz die zich herhalen tot ~88 kHz. Ik heb een screenshot gemaakt:
spikes

Dit zit niet in de kabels of het input signaal, het maakt niets uit of ik de kabels los haal, dus als ik hem alleen met de USB kabel heb aangesloten treedt dit nog steeds op.

Ik gebruik de ASIO interface, maar op WASAPI gebeurt precies hetzelfde. MME en DS ondersteunen geen hoge sample rates.

Ik heb andere stop contacten geprobeerd en ook om alle andere apparaten voor zover mogelijk uit te zetten.

Ik heb een andere USB kabel geprobeerd, leek me al sterk maar je weet maar nooit - hielp dus ook niet.

Ik heb de twee beschikbare firmwares geprobeerd, en de 2 driver versies.

Last but not least, het treedt alleen op kanaal 1 op (links), kanaal 2 krijgt het alleen als ik het volume iets ophoog maar heeft er dus geen last van onder normale omstandigheden.

Ik heb ondertussen ook al een support query ingeschoten bij Tascam in de hoop dat hun nog ideeen hebben.

Nu begrijp ik ook wel dat dit ver onder de hoorbare grens ligt en ook nog eens buiten het menselijk bereik maar dat is even niet het punt. Het is natuurlijk niet goed en het hoort gewoon een mooie vlakke lijn te zijn.

Hopelijk heeft hier iemand nog goeie ideen!

Alvast bedankt.

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:40

OgWok

U.N.C.L.E.

Eens aan een andere pc/mac hangen en weer testen? Zit allemaal boven de -120dB, dus dat ga je inderdaad niet horen; leuk is anders.

[ Voor 5% gewijzigd door OgWok op 24-12-2014 11:13 ]

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• InflatableMouse
Ik heb het inderdaad met mijn laptop getest daarop doet tie precies hetzelfde helaas.

• tita_tovenaar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-01 22:27
Heb je mischien een powerline adapter?

Soms weet ik het ook niet meer.........

• InflatableMouse
Nee, in verband met storing op het lichtnet bedoel je denk ik?

• CMT
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:40

CMT

Het topic is al een beetje oud, maar wie weet komt het nog van pas.
Op http://archimago.blogspot...s-tascam-uh-7000-usb.html is het noise probleem ook te zien.
In de reacties is te lezen dat iemand anders ook dit probleem geconstateerd heeft en de oorzaak heeft achterhaalt.
Zijn conclusie is dat het aan de schakelende voeding ligt.
Waarschijnlijk een ontwerpfout.
Het probleem is opgelost door een lineaire voeding in te bouwen (eentje met een LM317 regelaar).

Ik overweeg trouwens ook om de UH-7000 aan te schaffen, maar het enige wat mij nog tegen houdt zijn de vervormings cijfers van de mic-in.
De RMAA metingen die ik kan vinden zijn namelijk niet echt denderend.
Met zo'n hoogwaardige ADC had ik wel verwacht dat Tascam het onderste uit de kan zou halen met het ontwerp.

Ik weet niet of het teveel is om te vragen, maar zou je een loopback meting kunnen doen met RMAA?
Van line-out naar mic-in, het liefst unbalanced (dat laat goed zien of een ontwerp goed of slecht is).
Dat zou enorm helpen met de keuze _/-\o_
Pagina: 1